Cruise Control Fratsen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 20:30 #1263523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema

gerryberrie schreef : Beetje gedoe gehad met het uitlezen van de foutcodes:
Ik heb geen BOX B , zoals in de instructie staat, heb maar 1 box onder de kap...iniedergeval, positie 2 gekozen zoals stond gemeld:Codes:232 , komt niet voor in lijst... 311. Verschillende gelijktijdige signalen..
Naja zal wel niet kloppen, heb vast de verkeerde poort...

Ja, inderdaad.
Als je naar de draden kijkt die onder de BOX A uitkomen, zit er 1 gele tussen, waarschijnlijk zit ie op3 of 5.Als je een schema wil, van jouw auto, kan ik je die wel mailen.Staat de CC als het goed is in en ook waar de diagnosedraad heen gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-01-2010 21:12 #1263528 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Duidelijk

Baseman schreef : Ja, inderdaad.
Als je naar de draden kijkt die onder de BOX A uitkomen, zit er 1 gele tussen, waarschijnlijk zit ie op3 of 5.Als je een schema wil, van jouw auto, kan ik je die wel mailen.Staat de CC als het goed is in en ook waar de diagnosedraad heen gaat.

<div class="content">Duidelijk, zal morgen eventjes verder kijken.
Schema is altijd welkom!
Groeten,Gerben</div>

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 00:40 #1263569 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Als
als het een cc uit 89 is heeft deze geen foutcodeuitlezing toch? daar zit een 9 polige computer aan. Heb je hem wel recht en goed vast hangen? Als die op de kop hangt krijg je ook rare storingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 00:54 #1263575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema

jdutman schreef : als het een cc uit 89 is heeft deze geen foutcodeuitlezing toch? daar zit een 9 polige computer aan. Heb je hem wel recht en goed vast hangen? Als die op de kop hangt krijg je ook rare storingen.

Ik was al aan het twijfelen, maar dact in het schema een diagnose pin te zien.Dan is het een schema van een 1-polige geweest, vreemd......
Ik zal morgen nog es kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 07:45 #1263585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed man

gerryberrie schreef : Moet vaak 3-5 keer op set drukken/ingedukt houden voordat ie hem pakt.En soms scheit ie er onder het rijden ineens gewoon mee uit.
Dus denk dat de schakelaars aan de pedalen een beetje strak staan.

Die pedaalschakelaars kunnen eigenlijk niet te strak staan, alleen te "los". Het contact/vacuum wordt verbroken als je het zuigertje op de schakelaar uitbeweegt omdat het pedaal ingetrapt wordt. Er mag nog 0.5-1.0mm slag over zijn als het pedaal in ruststand staat. Is het minder dat maakt dat niet zoveel uit (zoals eerder gezegd) is het meer dan wordt het gevoeliger met uitvallen etc. Mijn broertje heeft een CC in zijn 240 ingebouwd, die had er ook last van dat het knopje niet goed werkte. Is na een tijdje gebruik over gegaan, zijn vermoeden was dat het aan de schakelaar in de stengel lag.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 18:38 #1263652 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic draadje
in <a href="/node/10429" target="_blank">dit</a> draadje komt hetzelfde probleem voor, misschien wel met dezelfde auto

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2010 22:35 #1263692 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wennen
Indd "los" staan en niet vast
Ik wen er wel aan dat ik wat meer moet drukken.
Wat ik nu doe is:1x Lang en daarna 1x kort, en daarna houd ik hem ingedrukt.En dan pakt ie hem, gaat ie ook wat versnellen, dan laat ik hem los en houd ie hem vast.
Alleen wel iritant met de schakelaars, als mijn broek al tegen de pedalen aan "kietelt" scheit ie ermee uit.
Dat is dus de volgende klus met die schakelaars.
__
Het is niet dezelfde auto, ik heb geen 780 uit 87, maar een 740 uit 89 [onderschrift] De dingen die daarin staan heb ik al gedaan, mijn vacuum is in orde, en houd goed vast.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 08:19 #1263712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1x drukken

gerryberrie schreef : Wat ik nu doe is:1x Lang en daarna 1x kort, en daarna houd ik hem ingedrukt.En dan pakt ie hem, gaat ie ook wat versnellen, dan laat ik hem los en houd ie hem vast.
Alleen wel iritant met de schakelaars, als mijn broek al tegen de pedalen aan "kietelt" scheit ie ermee uit.
Dat is dus de volgende klus met die schakelaars.

Mijn CC werkt goed, ik houd de knop 1x vrij lang helemaal ingedrukt. Van beginnen met indrukken tot helemaal losgelaten duurt iets van een seconde. Ik voel dan in het gaspedaal een kleine beweging maar merk het aan de snelheid van de auto niet. Je kunt de balg iets stellen op de steun. Waarschijnlijk is de speling op de schakelaars te groot en mogelijk laten ze al iets lucht door.

Moderators: Jerry Stam