Sperdifferentieel vraagje.

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 12:47 #1262168 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Hoeft niet...

martinez940 schreef : Geldt dat ook voor een 964? Een collega van me heeft een prachtige '93er, en ik zou zweren dat daar al een multilink onder zat. De sneeuw is weg, dus ik ga morgen eronder kijken. 

Nee, de 960 sedan heeft vanaf het eerste modeljaar een multilink maar eveneens vanaf modeljaar '95 de nieuwe uitvoering zoals de 965.
Groeten,Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 13:41 #1262179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controleer eerst even of er
Controleer eerst even of er geen achterrem aanloopt, dat zou kunnen veroorzaken dat er een koppelverschil op de locker blijft staan!
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 17:24 #1262212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sedan en Estate
Weer wat geleerd! Dank je Hedwig! Ik vind het overigens wel enigzins vreemd van Volvo omdat in die tijd zo te doen. Misschien verklaart dit ook waarom je van de 960 Mk1 relatief zoveel sedans ziet. 

Groeten uit Zaandam,
Martijn en (een nog steeds koppige) Harald 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 17:26 #1262214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij vanwege laadvermogen/belasting. Maar zeker weten doe ik het niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 17:29 #1262216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kilo
Je bedoelt te zeggen dat een kilo veren meer volume heeft dan een kilo lood :-))

Groet, Martijn 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 17:47 #1262218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, niet helemaal. Een estate gebruik je natuurlijk om spullen mee te vervoeren, het liefst zoveel mogelijk kilo's (of het nu lood of kippeveren zijn). Het kan zijn dat die starre achteras meer kilo's mee kan nemen dan de multilink. Bij een sedan is laadvermogen wat minder belangrijk en telt comfort meer. In een sedan heb je ook minder volume dus neem je ook al snel minder kilo's mee (behalve bij het lood of stoeptegels dan).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 18:05 #1262220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik denk bij spullen vervoeren als eerste aan een bestelbus. De Estate zijn ruimte heb ik altijd handig gevonden voor Tweeling-Buggy's en Voetbaltassen. Maar aan de vele gescheurde hemeltjes bij estates te zien, denken een hoop mensen daar anders over.

Groet, Martijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 18:15 #1262221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Philip, Jerry,
Er steekt een 100% locker in de achterbrug, geen LSD en heeft gewone normale achterbrugolie nodig. SAE80, 75W/90 en zo. De V70 crosscountry beschikt over een LSD en heeft andere olie nodig. Zijn ook best wat problemen met dit differentieel, vooral als je zware aanhangers gaat trekken. Lees het 850forum er maar eens op na
Die tip van de handrem is misschien een goede.. Zal ik eens naar kijken en het deksel van het dif gaat sowieso van het weekend los voor inspectie en nieuwe olie er in. Toch maar weer Mobil 1 maar dan bij een andere zaak....
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 19:45 #1262233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan naast de handrem
Kan naast de handrem natuurlijk ook de gewone klauw zijn, wie weet dat dat het is. Zo'n locker is toch vrij onproblematisch dacht ik zo.
Gr,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2010 20:16 #1262239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we het nu toch over bak-
Als we het nu toch over bak- en cardanolie hebben.....
 De cardan en de bak van mijn 744 zou ik graag eens verversen. Nu heb ik een vraagbaak waarin staat dat er in de bak (een M47II) ATF type F of G moet. Klopt dit? Het lijk met namelijk nogal raar omdat het nu eenmaal Automatic Transmission Fluid is.
 Over de oliekwaliteit die in de Cardan zit krijg ik ook geen duidelijkheid. En ook op de site lees ik veel verschillende dingen.
Nu heb ik de hand kunnen leggen op een aantal flessen Mobil 75W90 vol synthetische gearlube. De flessen geven aan dat het een "universal oil" is. Heeft er iemand ervaring met deze olie? Of is het niet verstandig om een vol syntheet te nemen in verband met de keeringen? (ATF lijkt me nou ook niet zo "organisch"). Anders zou ik gemakkelijk mij bak en de cardan kunnen verversen met deze olie.

Moderators: Jerry Stam