Harald in de problemen. STARTPROBLEEM VERHOLPEN!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij spuit je dan rechtstreeks op het gloeidraadje van je LMM ? Gaat die daar niet van kapot ?thomv schreef : de kap va je luchtfilter losmaken en een beetje in je inlaat kanaal spuiten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het controlle lampje is ook meteen een weerstand die de dynamo aanstuurd heb ik de harde manier moeten leren, dus geen lampje aan in je dash in stand lampen/radio aan betekend geen dat de dynamo geen signaal krijgt om op te laden.martinez940 schreef : -Dynamolampje brandt niet voordat ik de startmotor activeer. Zou dat moeten Mr. Borrie?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
maar zonder dynamo kan je wel gewoon starten, gebleken uit eigen ervaring (cross).Mr.Borrie schreef : Het controlle lampje is ook meteen een weerstand die de dynamo aanstuurd heb ik de harde manier moeten leren, dus geen lampje aan in je dash in stand lampen/radio aan betekend geen dat de dynamo geen signaal krijgt om op te laden.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Ja zoals ik al zij 2 verschillende problemenasatter schreef :
maar zonder dynamo kan je wel gewoon starten, gebleken uit eigen ervaring (cross).Mr.Borrie schreef : Het controlle lampje is ook meteen een weerstand die de dynamo aanstuurd heb ik de harde manier moeten leren, dus geen lampje aan in je dash in stand lampen/radio aan betekend geen dat de dynamo geen signaal krijgt om op te laden.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dan; gisteravond zat ik er nog eens over na te denken. Startprobleem oplossen, Dynamo vervangen, Uitlaat lekt alweer na reparatie, Remmen voor bijna op, Hemel hangt meer dan ooit. En sinds ik die deuk in de kokerbalk gereden heb op zo'n mooi geel betonnen puntblok, is Harald toch een beetje aan lager wal geraakt. Ik bedoel; Hij rijdt nog steeds fantastisch, maar ik ben niet meer zo'n trotse bestuurder. En met de huidige prijzen voor een 9-serie is het misschien wel de moeite waard om eens te gaan kijken naar een mooier exemplaar met wat meer opties. Ik ben helaas niet in de financiele positie op een '98 full option LPT aan te schaffen, maar de euro-middenweg moet ik toch wel weten te vinden.
Groet,
Martijn en (een ineens wat angstige) Harald
Ik denk dat iedereen het me mij eens zal zijn dat een nieuwe auto niet echt meteen de oplossing is.martinez940 schreef : OK, duidelijk. Dat lampje ga ik naar kijken zodra Harald weer loopt. Wat betreft de startpilote; dat is ervoor gemaakt, kan me daarom moeilijk voorstellen dat het spulletje kwaad kan op de LMM. Als er iemand is die hier (nare) ervaringen heeft hoor ik natuurlijk graag.
En dan; gisteravond zat ik er nog eens over na te denken. Startprobleem oplossen, Dynamo vervangen, Uitlaat lekt alweer na reparatie, Remmen voor bijna op, Hemel hangt meer dan ooit. En sinds ik die deuk in de kokerbalk gereden heb op zo'n mooi geel betonnen puntblok, is Harald toch een beetje aan lager wal geraakt. Ik bedoel; Hij rijdt nog steeds fantastisch, maar ik ben niet meer zo'n trotse bestuurder. En met de huidige prijzen voor een 9-serie is het misschien wel de moeite waard om eens te gaan kijken naar een mooier exemplaar met wat meer opties. Ik ben helaas niet in de financiele positie op een '98 full option LPT aan te schaffen, maar de euro-middenweg moet ik toch wel weten te vinden.
Groet,
Martijn en (een ineens wat angstige) Harald
Met Harald weet je wel precies wat je in huis hebt, met een nieuwe mooiere 940 niet.
De punten die je noemt zijn dingen die goed te doen zijn op een sleuteldag, maar tuurlijk snap ik wel dat je iets mooiers/beters zoekt hoor dat is heel menselijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al met al een beste waslijst. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat een andere misschien ook een van deze of andere kwaaltjes heeft, maar daar zijn de proefritten voor.
Groet, Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik weet nog een mooie 940 lpt voor 2300
echt een mooie auto met airco
mocht je intressen hebben dan hoor ik het wel zal ik wel ff wat foto's maken
grt Thom
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de tip, maar ik denk niet dat dat in het budget gaat passen. Mijn vriendin en ik hebben ruim een jaar geleden een jaren 30 woning gekocht. Het lijkt erop dat er sinds die tijd ook niets meer aan gedaan is. Wat we al verbouwd hebben en nog moeten doen zal ik je niet mee vermoeien. Bottom line is dat mijn meisje het inmiddels minder leuk begint te vinden te moeten leven in een bouwput. Dus als ik binnenkort niet John Williams op mijn stoep wil hebben staan, zal ik een stapje naar beneden moeten qua investering.
Komt bij dat ik ook nog wat noten op mijn zang heb ten aanzien van de eventueel nieuwe voiture. Musts zijn: LPG en Automaat. Iets minder belangrijk: ABS, AC, Airbags, CC. Met alleen de eerste twee eisen zou het een estate moeten zijn, als alle 6 opties aanwezig zijn, en het is een sedan, dan moet dat maar. En oja; dat alles voor zo'n E.1500,= Deze bijvoorbeeld:
<a href=" www.autowereld.nl/volvo/940/2.3i-gl-aut....e-15540/details.html "> www.autowereld.nl/volvo/940/2.3i-gl-aut....e-15540/details.html
Back to Topic; Verdeelkap is prima. Startpilote nog niet geprobeerd, moet je met zijn tweeen voor zijn, dus dat wordt het weekend. Dat wordt nog een paar dagen treinen (HEKEL!!!)
Groet, Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-