Autobahn zonder ruitensproeiers....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Het mikken met die twee (maal twee) stalen "rietjes" is maar gepruts
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt goed, maar past dat zomaar of moet er nog voor geboord o.i.d. worden?Jan-Geert schreef : paar sproeierkopjes erop van een v70 vanaf 1999 of v40 vanaf 2000 , deze vernevelen en bevriezen zo goed als niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Allemaal bedankt voor de tips, die andere sproeimondjes gaan op het lijstje. Aan de andere kant, het is voor het eerst in bijna 10 jaar dat ik dit probleem heb.
Dank en tot binnenkort
JohnPeter
(Die nog geen sneeuw ziet vallen bij Krefeld, maar niet gerust is op een snelle terugreis!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
die V70/V40 sproeikoppen lijken me ook wel wat maar gaat dat passen of wordt het boren/frezen/hakken/zagen/slijpen/knippen/lassen? Zeker op die plek waar veel rsv komt wil ik liever niet prutsen aan het staal (roest is lelijk daar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb ze op mijn 740 gehad , op de 960 , op de 940 en paste allemaal , kosten bij de dealer zon 8 euro p/s
gr jg
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Morgen even een spuitfles zoeken, rsv er in, keukenrol erbij en presto, nog beterder
Dank allemaal, ik kon nu zien dat de weg schoon was, er weinig tegen- of voorliggers waren zodat ik veilig BG met 150+ over de 795.000 draaide.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je spuit al die brol toch sowieso de lucht in.......alexvanbemmel schreef : Scheelt op jaarbasis best wel geld al die weggelopen druppels én het is heel slecht voor het milieu...
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat T-stukje met rood dingetje is je terugslagklep voor de voorruitensproeiers. Kost nieuw iets van 7 euro of zo. Is bij jou waarschijnlijk kapot. Vervang hem niet door een gewoon T-stuk. Dat zat er bij mij tussen. De achterruit was eerder nat dan de voorruit.alexvanbemmel schreef : Waarom loopt er trouwens altijd rsv uit de leidingen als ik de motorkap open doe; Precies bij het T-stuk zit één of ander rood dingetje en dat druppelt altijd als ik de klep open zet.
groetjes
Mathy (die de terugslagklepjes voor de voorruitensproeiers en die voor de koplampsproeiers al heeft vervangen en toe is aan een nieuwe voor de achterruitsproeier)