Casus: Slecht lopende 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt dan dus, maar als de LMM goed zou werken, zou de loop op benzine wel degelijk moeten veranderen.TB schreef : LMM zou erg goed kunnen: Op het moment dat ik de stekker eruit trek, verandert er in de loop van de auto niets.
Klopt, alleen indirect, als slave-ECU van de brandstofcomputerTB schreef : Het klopt dat het AMS-systeem de waarde van de LMM niet gebruikt?
Ligt aan het nummer, post dat even, zal ik voor je kijken, zal wel weer een 016 zijn.TB schreef : Wie heeft er toevallig nog een LMM liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
02802120163517020
Een "016" dus?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, en helaas, neen, die heb ik niet liggen, maar wellicht meld zich iemand anders met een werkend exemplaar?Of op de sloop?Zo lang het bosch-nummer klopt zit je wel goed, wordt dacht ik ook in BMW van tussen 92 en 98 gebruikt, effe zoeken dus, of gewoon vragen aan de balie.TB schreef : Dit staat er op:
02802120163517020
Een "016" dus?
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Zijn deze dingen erg gevoelig, omdat je zegt "weer een 016"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar in de afgelopen twee jaar zijn er inmiddels 6 B230FB blokken met gasinstallatie langsgekomen, die rot liepen op benzine, waarbij de LMM het euvel was.Gevoelige dingen, ja, natuurlijk, maar als je geen back-fires hebt en niet 16 keer achter elkaar hernieuwde startpogingen doet binnen een seconde van elkaar, kan ie best lang mee.Ding moet schoonbranden, wat ie doet, als het contact wordt afgezet, als je dan net weer start, kan ik me voorstellen dat ie dat niet tof vind, maar dat is maar een wild guess.TB schreef : Zijn deze dingen erg gevoelig, omdat je zegt "weer een 016"?
Overigens staan er twee op marktplaats, tweedehands dus en staat er een repro-ding op ebay.de voor 60 euro, waar dan nog iets van 20 bij komt voor de verzending.
Succes.
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Ik ben nog eens even aan het prutsen geweest met die LMM, maar je hoort toch wel een klein verschil in loop als hij wel of niet aangekoppeld zit. Heb hem er ook eens helemaal afgehaald en als je dan in de LMM blaast, loopt de motor iets harder!
Kan zo'n ding ook "half" stuk zijn?
Grt,
Timo
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Hij lijkt het iets beter te doen, wat minder horten en stoten, behalve bij echt weinig gas en stationair. Is een LMM nou volledig stuk, of gaat dat wellicht gradueel?