Nieuw tussenaslager en rubber -> bonken en trillen bij wegrijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het tussenas lager met rubber van onze 960 bj'95 vervangen. Dit advies kreeg ik omdat het rubber te veel speling had. De as was zo ver heen en weer te bewegen dat hij tegen de maximale aanslag binnen het rubber bonkte.
Na het plaatsen van het nieuwe rubber en lager trilt de hele auto bij optrekken en zoemt er iets zachtjes vanuit het middenonder bij een snelheid van ong. 100. Dit was bij het oude rubber en lager niet. Omgekeerde wereld eigelijk. Je zou zeggen dat ik er beter vanaf had kunnen blijven!
Iemand ideeën wat er mis kan zijn?
Bvd, Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de monteur was de as exact gemonteerd als daarvoor en dat geloof ik ook.
Het is ook best een ingreep als er, na veel kilometers, iets midden in een aandrijflijn wordt geplaatst dat opeens veel stijver is.
Bij mijn 740 Turbo werd het overigens minder toen het rubber was 'ingereden'.
Bovendien schijnen er veel verschillende tussenlagers/rubbers te zijn, dus origineel Volvo en bestellen met je VIN-nummer lijkt ook wenselijk.
Het laten balanceren van de cardan is meestal de oplossing als het vervangen niet tot voldoening leidt
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trilde en bonkte de as ook al vóór vervanging van het tussenaslager?
- V700 register
- Nieuw lid
-
grt Thijs
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Na vervanging bleek de auto zeer irritant te trillen tussen de 65 en 95 km/u. Vooral bij 70 werd je er gek van. Het geratel was wel minder, maar nog niet weg. Het lager is door ervaren mensen vervangen en ook ik ging er vanuit dat het goed zat. Zogenaamd inrijden hielp niet. Daarop heb ik de as laten balanceren (die bleek goed krom) en is het getril nu voor 99% weg. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat het oude slappe rubber de trillingen opving.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar / bij wie heb je dat gedaan?gj schreef : Daarop heb ik de as laten balanceren (die bleek goed krom) en is het getril nu voor 99% weg.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-

Mocht je naam en tel nr hiervan willen hebben, pb me dan even.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
IJsselstein in Utrecht of Ysselsteyn in Limburg?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
google komt enkel met een opel-achtig-iets rond Utrecht. Ik PB ff.Mathy schreef : Hallo gj
IJsselstein in Utrecht of Ysselsteyn in Limburg?
groetjes
Mathy