Foto's turbo en spruitstuk poortwerk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2009 18:36 #1252463
door V700 register
Vermogen komt netjes in, lukt bij 2000 toeren om boost meter het gele gebied in te krijgen, maar gaat dan niet supersnel nee..
En ik rij nog op 185 brede bandjes die ik niet makkelijk kan laten doorslaan haha, weet niet waarom, goeie grip blijkbaar door relatief zachte vering achter..
Putdeksels moet je wel een beetje bij opletten als je harder optrekt, en ook bochten (vooral bij nat weer). Maar dat geldt eigenlijk voor elke auto als je beetje doorkart, toch?
@Chilm: Er gaat een 3' uitlaat onder? Dat is een perfect idee!
Beantwoord door V700 register in topic .
Ik heb echt geen monster hoor, hij loopt lekker meer niet.. mijn doel is niet om een auto te hebbendie alleen in een rechte lijn snel is. Hij moet ''veilig snel'' zijn zeg maar, vlot invoegen etc.whitehorse schreef : @flip: wat voor banden en welke bandenmaat heb je onder je "monster" zitten en komt het vermogen nog een beetje netjes in??
Vermogen komt netjes in, lukt bij 2000 toeren om boost meter het gele gebied in te krijgen, maar gaat dan niet supersnel nee..
En ik rij nog op 185 brede bandjes die ik niet makkelijk kan laten doorslaan haha, weet niet waarom, goeie grip blijkbaar door relatief zachte vering achter..
Putdeksels moet je wel een beetje bij opletten als je harder optrekt, en ook bochten (vooral bij nat weer). Maar dat geldt eigenlijk voor elke auto als je beetje doorkart, toch?
@Chilm: Er gaat een 3' uitlaat onder? Dat is een perfect idee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 00:08 #1252493
door V700 register
, maar een hele nieuwe 3 inch INCLUSIEFdownpipe maar zonder cat en netjes met 2 dempers bij JT € 378,=Nou dan is de keus snel gemaakt, kan ik altijd later nog een racekat er bij aanschaffen.Lekkere struisvogelpolitiek snap je, merk je niet dat je veel geld uitgeeft ;-)De 3 inch vindt je <a href="
www.jt-tuning.se/shop/prod.aspx?producti...hild=0&refcode=p
" target="_blank">HIER@Tom, ik houd jullie op de hoogte of het echt werkt, duurt nog wel even omdat ik nu eerstde nieuwe gasinjectoren (gebruikte hoor) er in ga zetten wegens lekken.Ook moet de 3 inch dan besteld worden in Zweden zodat ik het hele zwikkie er in 1 keerin kan gaan zetten en monteren.Ben daarom ook lid geworden van een sleutelclub met eigen garage (voor 10 auto's) en met bruggen.Kan ik 24/7 terecht, hoef ik van de winter niet in de sneeuw te staan ;b
Beantwoord door V700 register in topic Tipje...
Yep... komt eigenlijk door Scaniar (Chris) die met een downpipe van JT-Tuning uit zweden rondrijd.Nu wil het geval dat mijn einddemper begint te lekken en als ik dan origineel Volvo wil blijven rijdenMOET je een hele catback van Volvo aanschaffen want niet los te koop.Dan is een nieuwe bij Wytze het goedkoopst (€ 199,flip_21 schreef : @Chilm: Er gaat een 3' uitlaat onder? Dat is een perfect idee!
, maar een hele nieuwe 3 inch INCLUSIEFdownpipe maar zonder cat en netjes met 2 dempers bij JT € 378,=Nou dan is de keus snel gemaakt, kan ik altijd later nog een racekat er bij aanschaffen.Lekkere struisvogelpolitiek snap je, merk je niet dat je veel geld uitgeeft ;-)De 3 inch vindt je <a href="
www.jt-tuning.se/shop/prod.aspx?producti...hild=0&refcode=p
" target="_blank">HIER@Tom, ik houd jullie op de hoogte of het echt werkt, duurt nog wel even omdat ik nu eerstde nieuwe gasinjectoren (gebruikte hoor) er in ga zetten wegens lekken.Ook moet de 3 inch dan besteld worden in Zweden zodat ik het hele zwikkie er in 1 keerin kan gaan zetten en monteren.Ben daarom ook lid geworden van een sleutelclub met eigen garage (voor 10 auto's) en met bruggen.Kan ik 24/7 terecht, hoef ik van de winter niet in de sneeuw te staan ;b Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 18:10 #1252586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ferrita
He Chilm
Je had het verkeerd begrepen denk ik,ik heb een 3inch dp van ferrita.
Binnenkort ook catback erachteraan van ferrita.
De spullen van JT komen bij een andere bekende van mij eronder.
Verder goedde keus JT of Ferrita.
groet Chris
Je had het verkeerd begrepen denk ik,ik heb een 3inch dp van ferrita.
Binnenkort ook catback erachteraan van ferrita.
De spullen van JT komen bij een andere bekende van mij eronder.
Verder goedde keus JT of Ferrita.
groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 22:47 #1252615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat JT spul is mooi.
Ja dat JT spul is mooi. Iemand die ik ken heeft het, enige was dat een beugeltje van de eerste demper 2 cm langer gemaakt moest worden, dus als het niet wil passen daar eens naar kijken. Grote kans dat dat alleen bij die uitlaat verkeerd was, heb het niet eerder gehoord.
mooi freeswerk!
mooi freeswerk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2009 08:14 #1252632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
Mooi monniken(werk). Ik ben inderdaad ook reuze benieuwd of je nog voldoende materiaal hebt overgehouden. Een ding begrijp ik niet zo. Grotere turbo's en meer vermogen/koppel worden vaak gelijk gesteld aan doorslippende wielen, stenentrekkende acceleraties, in de meeste gevallen opgewekt, uiteraard ongewild, door vrouw/vriendinlief.
Mijn/onze 780 (204GT) levert als wellicht bekend 318 pk en 420Nm koppel. En daar valt in de stad heel prima en rustig rustig mee te rijden bij vijftig km per uur, in z'n drie en bij zestig in z'n vier. Mij lijkt dat je bij de samenstelling van de uiteindelijke configuratie en (software) afstelling heel goed je prioriteiten kunt regelen. Of ligt dat bij een 230 anders? Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit.
Groet,
Wart
Mijn/onze 780 (204GT) levert als wellicht bekend 318 pk en 420Nm koppel. En daar valt in de stad heel prima en rustig rustig mee te rijden bij vijftig km per uur, in z'n drie en bij zestig in z'n vier. Mij lijkt dat je bij de samenstelling van de uiteindelijke configuratie en (software) afstelling heel goed je prioriteiten kunt regelen. Of ligt dat bij een 230 anders? Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit.
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2009 10:55 #1252643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Configuratie
Dag Wart,
er is zo'n diversiteit aan motorconfiguraties, neem alleen al de keuze van b.v. een nokkenas.Wil je vermogen van "onderuit" of vermogen "bovenin", de kunst is inderdaad om een lekkere smeuige motorkarakteristiek te krijgen over het hele toerengebied. En als alles dan klopt zoals bij jullie 780 dankan een kind er mee rijden zonder ongelukken te maken."Nadeel" van een ouderwetse turbo is eigenlijk de bekende turbo lag, wanneer de turbo er plotselingbij een bepaald toerental vol inkomt. Nu is dat bij een 13c niet echt heel heftig maar het kan beter.Vandaar mijn poortwerk, ik wil het meer "uitgesmeerd" hebben over een breder toerengebied en hoopdat dit op deze manier gaat lukken.Daarnaast kan er nog veel meer uiteraard (er zit al een mbc op), ik kan nog chippen,een scherpere nokkenas, grotere turbo et. etc. Maar voorlopig vind ik het best zo, als het betrouwbaarsneller wordt is mij dat een hoop waard.Maar uhh... 318 pk. holy moly, is dat standaard, nee toch? En 420 Nm. is van een Volvo vrachtwagenonderhand, wat is hier aan gebeurd?
er is zo'n diversiteit aan motorconfiguraties, neem alleen al de keuze van b.v. een nokkenas.Wil je vermogen van "onderuit" of vermogen "bovenin", de kunst is inderdaad om een lekkere smeuige motorkarakteristiek te krijgen over het hele toerengebied. En als alles dan klopt zoals bij jullie 780 dankan een kind er mee rijden zonder ongelukken te maken."Nadeel" van een ouderwetse turbo is eigenlijk de bekende turbo lag, wanneer de turbo er plotselingbij een bepaald toerental vol inkomt. Nu is dat bij een 13c niet echt heel heftig maar het kan beter.Vandaar mijn poortwerk, ik wil het meer "uitgesmeerd" hebben over een breder toerengebied en hoopdat dit op deze manier gaat lukken.Daarnaast kan er nog veel meer uiteraard (er zit al een mbc op), ik kan nog chippen,een scherpere nokkenas, grotere turbo et. etc. Maar voorlopig vind ik het best zo, als het betrouwbaarsneller wordt is mij dat een hoop waard.Maar uhh... 318 pk. holy moly, is dat standaard, nee toch? En 420 Nm. is van een Volvo vrachtwagenonderhand, wat is hier aan gebeurd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2009 11:31 #1252645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betrouwbaar
Mee eens, betrouwbaarheid staat voorop. Neen, niet standaard. Het blok levert normaal zo'n 200 pk. Zo heel veel 'geks' heb ik overigens niet aan de 204 gedaan. Als we het alleen over het vermogen hebben althans, dan laat ik remmerij en ophanging etc. even buiten beschouwing. Luchtinlaat veranderd (nu ITG), Turbo vervangen door KKK van S60R-versie (past), uitlaat custom van Simons (3"), grotere injectoren en natuurlijk software laten aanpassen en op de rollenbank getest.
Groet,
Wart
Groet,
Wart
Moderators: Jerry Stam