Extreem snelle slijtage koppelingsplaat -> Dualmass vliegwiel vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2009 18:35 #1254201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij..
gaf de andere Rob dit ook al aan, getuige zijn:
Inmiddels is Rob ook al een gelukkig mens, dus gefeliciteerd allemaal..
Ik heb inmiddels bij de oude dame bij mij in de straat ook een single vliegwiel met een nieuwe Sachs set gemonteerd. Dankzij de vkb een fluitje van 100 eurie omdat het spul "over" was en een ochtend in de DHZ garage. Ik heb er vorige week toevallig nog twee flinke zoenen bij gehad , omdat zij al een tijdje overwoog de auto te verkopen, omdat ze dacht dat haar stramme oude botten niet meer in staat waren "het slagschip"soepeltjes weg te laten rijden.En dan nog dat rare schurende geluid bij het optrekken waar ik deze zomer weer veel last van gehad heb. Kortom, er klopt iets niet.
Inmiddels is Rob ook al een gelukkig mens, dus gefeliciteerd allemaal..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2022 11:36 #1471447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slijtage koppeling
Dag Rob,
Ik ben nog altijd eigenaar van de 940 die ik van jouw gekocht heb indertijd.
Ben van de week begonnen met het wisselen van de koppelings plaat (300.000km).
Ben er nu achter gekomen dat er een Non turbo vliegwiel + kopp.plaat en druk groep was gemonteerd.
Dit verklaard voor mij in ieder geval de overmatige slijtage en het trillen.
De koppelings plaat die eruit kwam is uitgevoerd met veren als trillings demper, welke allen los zaten.
Tevens zat het vliegwiel vol met poeder van de koppelings plaat wat de ballans ook niet ten goede komt.
Tegenwoordig worden de turbo modellen omgebouwd met een "Diesel" vliegwiel en bij behorende drukgroep + kopp. plaat.
Dit werkt goed en geeft geen trillingen meer, dus bij deze is het mysterie dan toch opgelost.
Groet Paul.
PS. Hij rijdt nog altijd subliem en ziet er nog altijd goed uit, heb wel veel onderdelen vervangen in de tussentijd, maar dat is een schijntje in vergelijking met een nieuwe auto;-)
Ik ben nog altijd eigenaar van de 940 die ik van jouw gekocht heb indertijd.
Ben van de week begonnen met het wisselen van de koppelings plaat (300.000km).
Ben er nu achter gekomen dat er een Non turbo vliegwiel + kopp.plaat en druk groep was gemonteerd.
Dit verklaard voor mij in ieder geval de overmatige slijtage en het trillen.
De koppelings plaat die eruit kwam is uitgevoerd met veren als trillings demper, welke allen los zaten.
Tevens zat het vliegwiel vol met poeder van de koppelings plaat wat de ballans ook niet ten goede komt.
Tegenwoordig worden de turbo modellen omgebouwd met een "Diesel" vliegwiel en bij behorende drukgroep + kopp. plaat.
Dit werkt goed en geeft geen trillingen meer, dus bij deze is het mysterie dan toch opgelost.
Groet Paul.
PS. Hij rijdt nog altijd subliem en ziet er nog altijd goed uit, heb wel veel onderdelen vervangen in de tussentijd, maar dat is een schijntje in vergelijking met een nieuwe auto;-)
- Henk Wobben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2022 14:54 #1471483
door Henk Wobben
Beantwoord door Henk Wobben in topic slijtage koppeling
mijn 940,23 LPT bj 98 268000km,nog steeds de originele koppeling,werkt nog perfekt,voelt goed aan trapt niet zwaar in
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-08-2022 12:54 #1471496
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Diesel vliegwiel? Dan ben ik
Diesel vliegwiel? Dan ben ik wel benieuwd welke..
Bij mijn weten is de gebruikelijke combi een M46/47 vast vliegwiel, icm de 940tdi koppelingsplaat en een andere drukgroep
Bij mijn weten is de gebruikelijke combi een M46/47 vast vliegwiel, icm de 940tdi koppelingsplaat en een andere drukgroep
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam