Auto gekocht met garantie (Jaja) Afgehandeld....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:14 #1075771 door V700 register
Auto gekocht met garantie (Jaja) Afgehandeld.... is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Een maandje geleden een 940 Estate 2.3 LPT LPi (Vaille) uit 1997 gekocht met volledige garantie.
Nu start hij vanaf het begin aan al slecht. Daar bedoel ik mee dat 's morgens (of na een paar uur stil gestaan te hebben) de startmotor wel een keer of 10 rond moet gaan. Denk zo'n seconde of 6 a 7.
Dit leek mij niet helemaal goed, want een LPT moet toch na een omwenteling of 4 wel aanslaan, dit doet de LPT van een vriend ook.
Ik terug naar Nijmegen (auto heeft 3 mnd volledige garantie), en de auto laten staan. Auto is helemaal nagekeken (bougies, rotor etc.) maar alles was of nieuw of in nieuwstaat. Hij moest nu klaar zijn. Er was een "vacuum-dingetje" vervangen.
Nu haal ik hem vanmorgen weer op, en ja, weer heel lang starten. Maar, vertelde de verkoper mij: daar hebben meer klanten last van, en is een kwaaltje van de 940 LPT. Hij start altijd wel, maar soms duurt het even wat langer.

En op Lpg stottert hij ook nog steeds bij constante snelheden en houd hij steeds (wat) in als hij op de cruise control staat of ik constane snelheden rijd (vooral 50 en 80 km/uur)

Eerlijk gezegd baal ik als een stekker. Of moet ik het maar voor lief nemen zoals mij daar gezegd wordt?

Ik hoor heel graag ervaringen of reacties van jullie kant! 

Groeten Alwin (een bijna-Volvo700-Cluclid)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:16 #1244175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zeg...
benzinedrukregelaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:20 #1244176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine?
Hoe rijdt ie op benzine?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:24 #1244177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPT met LPI
Heb ook een LPT met LPi. Moet gewoon redelijk aanslaan, start altijd op benzine. Ook al brandt/knippert het LPG GPL knopje groen meteen nadat je gestart hebt en de motor loopt. Benzinedruk regelaar kan vervangen zijn maar dan zou je daarvoor wel sterke benzinelucht moeten ruiken terwijl je probeert te starten.Ik zou hier in ieder geval niet zonder meer akkoord mee gaan en het af laten doen met "LPT kwaaltje".
Ik had last van licht stotteren bij constante snelheid, aanhalen van de 3 moeren op de verbinding turbo-vlampijp loste dat op. Kun je voorstellen of zelf doen, zo klaar.
LPi kan gewoon 100% stottervrij en ik zou daar ook op aandringen. Als je pech hebt moet eea vervangen worden (losse injectoren, defect onderbreekrelais naar benzine injectoren, verkeerde lambdasonde) en kost het je alleen aan materiaal al snel een paar honderd euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:25 #1244178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine
Op benzine rijdt hij goed. <div>Meer vermogen en pit, geen inhouden en haperen.</div><div>Maar starten doet hij wel op benzine, en dat doet hij slecht!</div><div> </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:28 #1244180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langer starten.
Mijn 940 met LPi gooit hem een keer of 5 rond, voor ie pakt.Al zo lang ik hem heb, ik stoor me er niet aan, hij heeft het op 1 keer na, altijd bij de eerste startpoging gedaan.
't Is tenslotte geen Diesel, hè Willem?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:29 #1244181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens
Overigens staat in het Vialle boekje wel dat het starten iets langer kan duren dacht ik. Maar die van mij start binnen 2-3 seconden, jij beschrijft het dubbele. Misschien lekke LPG injectoren waardoor je eerst de LPG uit het spruitstuk moet pompen (starten) voordat hij aan wil slaan ? Verwijder die 4 zekeringen eens die vlakbij de accu/ de LPi computer zitten. Het LPG systeem komt nu niet op druk, als het LPG systeem leeg gelekt is kan er snachts geen LPG meer het spruitstuk in lekken. Rijd een rit op benzine en probeer dan eens hoe hij start. Rijd een paar dagen alleen op benzine en kijk het eens aan. Start hij dan goed en een stuk sneller dan zou ik de LPG injectoren verdenken.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:46 #1244182 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic laat aanslaan
Dat aanslaan wat een paar seconden duurt op Lpi dat ligt eraan dat de lpg injectoren lekken. Als ie een tijd gestaan heeft zit er lpg in het inlaatspruitstuk en als je start(na een paar uur of een nachtje) dan start je op benzine(uiteraard) en moet hij aanslaan op 2 brandstoffen, hij 'verzuipt'dan als het ware en als hij het overtollige heeft weggestart dan slaat ie aan en dat duurt een paar tellen.
Je kunt dat heel makkelijk testen door de lpg leiding die naar de injectoren loopt NA de afsluiter even een klein stukje los te draaien zodat het gas in het gedeelte tussen de afsluiter en de injectoren leegloopt(en dan weer vastdraaien!) en er dus geen lpg meer in het inlaatspruitstuk zit. Als je nu start zoals anders, en hij slaat dan wel meteen  aan &lt;1 sec dan is dus 1 of meerdere lpi injectoren de oorzaak.  Geloof me, ik spreek uit ervaring met mn(voormalige) 960 op lpi Nadat ik de lekkende had vervangen sloeg hij net zo snel aan zoals het hoord.  Ook ik kreeg die lulverhalen dat dat normaal was dat het zo lang duurt voordat ie aanslaat maar dat is gewoon zwets.   Het stotteren onder het rijden lijkt me een klusje voor Timen--&gt; loszittende injectoren die op een knullige wijze door Vialle bevestigd worden in het inlaatspruitstuk.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 14:58 #1244183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vol gas?

ldoensen schreef : Dat aanslaan wat een paar seconden duurt op Lpi dat ligt eraan dat de lpg injectoren lekken. Als ie een tijd gestaan heeft zit er lpg in het inlaatspruitstuk en als je start(na een paar uur of een nachtje) dan start je op benzine(uiteraard) en moet hij aanslaan op 2 brandstoffen, hij 'verzuipt'dan als het ware en als hij het overtollige heeft weggestart dan slaat ie aan en dat duurt een paar tellen.

Dat zou in theorie betekenen, dat als je start met het pedaal vol ingetrapt, hij ook sneller moet aanslaan, toch?De slang los van het gasklephuis, de gasklep open en vervolgens even laten luchten, zou trouwens (als er een overmaat aan brandbare stoffen in je inlaatspruitstuk zit) hetzelfde 'sneller starten' resultaat moeten opleveren, niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 15:04 #1244184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon 4 zekeringen verwijderen

ldoensen schreef : Je kunt dat heel makkelijk testen door de lpg leiding die naar de injectoren loopt NA de afsluiter even een klein stukje los te draaien zodat het gas in het gedeelte tussen de afsluiter en de injectoren leegloopt(en dan weer vastdraaien!) en er dus geen lpg meer in het inlaatspruitstuk zit.

Die 4 zekeringen verwijderen en een rit op benzine maken lijkt me eerlijk gezegd toch makkelijker. Die LPG die nog in het systeem zit lekt er na een ritje wel uit, vervolgens nog een paar keer op benzine rijden. Ook geen kans op brandwonden ivm de koude die vrijkomt bij verdampend lpg. 
Ook makkelijker dan volgas starten en vooraf slangen los moeten maken om vervolgschade van een backfire te voorkomen.

Moderators: Jerry Stam