Regenval: Stotterende motor en backfire???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 11:11 #1243647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Effect
Effect is verkeerd mengsel, volgens mij meestal te rijk omdat de hoeveelheid aangezogen lucht niet correct gemeten wordt.
Afhankelijk van je installatie gebruik de LPG computer het signaal wel of niet. Als het wel gebruikt wordt is het indirect doordat de LPG computer het signaal van de benzinecomputer gebruikt. Er loopt dus geen direct lijntje tussen LMM en LPG computer. Bij sommige installaties loopt de motor op LPG gewoon goed en op benzine beroerd met een defecte LMM. Zijn wel de simpeler installaties (met verdamper).Met onjuist mengsel lijkt me dat je snel vermogensverlies krijgt (hoewel iets rijker misschien iets meer vermogen geeft).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-08-2009 11:16 #1243649 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Hmm
De bougies zijn op het wittige af, is dit normaal bij LPG (hoge temperaturen?), of is het mengsel echt te arm? Als ik verder op benzine mijn hand iets voor de inlaat bij de LMM hou, begint  de motor beter te lopen...
LMM echt stuk?
En hoe ervaren jullie de prestaties van de 940 icm met dit blok? Ik vind hem nogal traag acceleren, zeker tussensprints op snelheid (zeg tussen 80-120).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 11:35 #1243650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Hoe het precies op LPG gaat weet ik niet. Mijn bougies (met Vialle LPi) waren netjes bruin/grijzig. In ieder geval niet wittig. Maar misschien is wittig toch wel normaal bij LPG verdamper installaties, het mengsel kan daar minder nauwkeurig mee gestuurd worden.Over welk blok heb jij het ? Er zijn meerdere uitvoeringen, ik vind mijn 940 met B230FK (LPT) en Vialle LPi absoluut snel genoeg. Maar ik heb de LPT met een max. koppel van 230 Nm bij 2300 toeren (ongeveer het snelheidsbereik 80-120 in de 5) en geen vermogensverlies ivm ontbreken LPG mengstuk. Kan me voorstellen dat het met een B230F met verdamper een stuk minder snel gaat. Die heeft dacht ik 180 Nm koppel bij een hoger toerental ? Als je er dan nog een LPG mengstuk tussen hebt zitten kom je nog wat lager uit.

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-08-2009 11:46 #1243653 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic 185 nm
Mijne heeft inderdaad 185 nm bij 2950 tpm, zou in principe voldoende moeten zijn voor een vlot rijgedrag zou je zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 18:15 #1243832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaatje in de verdamper?
Een collega van mij had dit probleem jaren geleden ook.
Na maanden gezoek bleek het een waterdruppel te zijn die het ontluchtingsgaatje van de verdamper verstopte.
Jan zelf

Moderators: Jerry Stam