banden welk merk ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 21:12 #1238454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
Hier nog eentje Michelins zitten eronder en blijven eronder ( in de zomer)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:03 #1238458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden
Ik heb altijd de beste ervaringen gehad met Michelin op de 240, 940, V50 en de V90. B merken als SAVA etc heb ik ook gehad en snel Michelins gekocht. Zeker de V90 krijg ik moeilijk aan het uitbreken achter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:08 #1238459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic continental
Sta er wel een beetje van te kijken dat niemand continental heeft...
Ik heb zelf continental premium contact banden, en ik ben zeer te spreken over deze banden, ook op het sportieve vlak ben ik erover te spreken,
bestel ze op internet dit kan zo 30 euro per band schelen!!!!Ik zou het een keer proberen je krijgt er geen spijt van,
Vriendelijke  groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:11 #1238460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet
Moet je ze er nog wel om krijgen. Ik kwam via internet bij een bandenzaak terecht die me op zich netjes geholpen hebben. Maar waarvan ik nog niet weet of ze mijn lichtmetaal mogen doen en of ze ook met plaklood op de achterzijde werken ipv alleen lood aan de buitenzijde. Continental viel bij mij geloof ik af omdat ze geen 4 season hadden in de maat die ik wilde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:24 #1238463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cuppen

Thijs740GLT schreef : Sta er wel een beetje van te kijken dat niemand continental heeft...
Ik heb zelf continental premium contact banden, en ik ben zeer te spreken over deze banden, ook op het sportieve vlak ben ik erover te spreken,
bestel ze op internet dit kan zo 30 euro per band schelen!!!!Ik zou het een keer proberen je krijgt er geen spijt van,
Vriendelijke  groet

Nooit meer.
Deze banden gaan cuppen op den duur.
Dan is het net of de lagers eruit liggen en je in een trein zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:31 #1238464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic continental
Nooit meer.
Deze banden gaan cuppen op den duur.
Dan is het net of de lagers eruit liggen en je in een trein zit
Ik heb het gehad met een volkswagen variant. maar dat kwam omdat de lagers eruit lagen.
't enige nadeel van die band vond ik, dat ze nogal erg snel aan vervanging toewaren...overweeg de volgende keer sport contact te nemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 23:49 #1238478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic P6xxxx

henk 940LPT schreef : .......stiller dan de Pirelli P600 die ik hiervoor had.

Je zal de P6000 bedoelen van Pirelli, dat was inderdaad een rotband, qua geluid dan.Ze hebben er volgens mij zoveel klachten over gehad, dat ze maar een jaar of twee op de markt geweest zij en er een P6 voor in de plaats kwam, die beduidend veel stiller is, dan die P6000.
De volgende zou in principe bij mij, de Pirelli P7 worden (opvolger P6), ook qua prijs, meestal trouwens ook de nummer 2 uit de bandentests, maar ik vind hem net ietsje te veel wangen naar mijn zin. Dat doen trouwens mijn winterbanden ook, dus ligt het denk ik meer aan de gekozen hoogte (65) en niet zozeer aan de band.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 00:15 #1238482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Franse
Michelins in de maat 205-55-16 om de hydra's: Primacy's.
Door ADAC als beste zomerband getest, goede score voor waterafvoer, eigenlijk goede score voor bijna alles, ook slijtage. Achter (met verrekening van 18000 km winterbanden) liggen ze er al ruim 50000 km om, (ong. 4 mm over) voor na 30000 km nog 7 mm....
Prijs/kwaliteit verhouding???? hmm en dan ook nog goed tijdens plensbuien. Geen alternatief wat mij betreft. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 10:17 #1238499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic conto

FRITS schreef : Deze banden gaan cuppen op den duur.
Dan is het net of de lagers eruit liggen en je in een trein zit
Ik heb het gehad met een volkswagen variant. maar dat kwam omdat de lagers eruit lagen.

Dat kan wel kloppen
Het 'cuppen' - ook wel zaagtandslijtage genoemd - ontstaat soms aan de randen van het loopvlak van de banden op de niet aangedreven as, vooral als die wielen op te veel toespoor en/of een te grote negatieve wielvlucht zijn afgesteld.
Je kunt het voelen als u met de hand over de rand van de band strijkt, tegen de normale draairichting in. De rubber blokjes van het gegroefde loopvlak zijn onregelmatig afgesleten.
Door het gewicht van de wagen worden ze samengedrukt en zetten naar één kant uit zodra ze daar het contact met de weg weer verliezen. Ze veren als het ware terug in hun oorspronkelijke vorm, maar schuiven daarbij ook net iets over het wegdek. Op den duur zorgt zaagtandslijtage voor een zoemend bijgeluid. Verwissel dus de niet aangedreven wielen met de andere twee en wel kruislings. Door de draairichting om te keren wordt ook het slijtagepatroon omgekeerd. Uitlijnen helpt niet ,Het zou kunnen zijn dat de schokdempers/ophangrubbers aan hun eind zijn. En een lage bandenspanning,
En met name VW heeft daar last van door de constructie van de achteras.
Die worden vaak uitgerust met continental banden, en dus lijken continentals vaak last te hebben van cuppen.
Of het echt zo is dat weet ik overigens ook niet.
Een collega heeft een Passat met Michelins en die heeft er ook last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 10:35 #1238504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb gisteren 2
ik heb gisteren 2 vredensteins Hi-trac besteld. In 195/65R15 91H. Ze komen voor te liggen aangezien daar de michelin pilot primacy`s scheef zijn afgesleten.
Dus effe een nieuwe spoorstang monteren, 2 bande leggen, en uitlijnen. Aan de achteras zal ik het nog eventjes moeten stellen met de michelins. Maar dat is enkel todat de vredesteins weer binnen zijn.

Moderators: Jerry Stam