banden welk merk ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik moet weer nieuwe banden hebben maar wordt gek van wat er allemaal te koop is.
wat zijn de banden en merken waar jullie mee rijden??
John 940 estate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op mijn 15" wielen had ik Yokohama AVS dB. Hele stille, comfortabele banden, met veel grip. Fijner in alle opzichten dan Michelin Energy of Primacy. Maat was 195/65/15
Op mijn 16" wielen heb ik Bridgestone Potenza RE050A. Bijzonder sportieve band, maakt flink meer geluid dat de Yokohama's, maar hebben veel meer grip, vooral op droog. Comfort is door de taaie wang (hij is immers erg sportief) wel flink omlaag gegaan. Eigenlijk precies wat ik zoek in een sportieve band. Maat is 225/50/16
Welke ik zou aanraden? Dat kan ik zo niet doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prima grip in pakweg alle omstandigheden, niet van de stilste, maar het viel wel mee (snelheidsindex H, de versie met een hogere snelheidsindex schijnt iets lawaaieriger te zijn)
Wat ik ten zeerste kan afraden is het rubber dat momenteel onder mijn 944 ligt (lag er al onder bij aankoop en te goed van profiel om weg te gooien): Kleber in de maat 185/65/15. Gisteravond ondertussen voor de tweede keer al met die banden het geluk gehad dat er behalve de bocht die ik moest hebben ook nog een straatje rechtdoor aangelegd was!De eerste keer was misschien nog ergens begrijpelijk: natte kasseien, al was mijn snelheid toch wel goed daar op aangepast (dacht ik). Gisteren was dit echter op zo goed als droge asfalt tegen een snelheid die overeenstemde met wat plaatselijk toegelaten was!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomer...omerbanden-2009.html
Daaruit kun je zelf je conclusies trekken.
1 ding: koop NOOIT een b-merk.(Mayola WANLI MABOR,Syron Avon, Hankook, dat soort meuk)
Ik heb zelf Uniroyals en dat bevalt goed. Maar ook de andere A merken zijn aan te raden dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik rij op nieuwe michelin energy saver 195-60-15
regen en droog weg dek goede gripp
sneeuw geen ervaring mee
gr sander
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal mee eens.Jeroen schreef : 1 ding: koop NOOIT een Mayola WANLI MABOR,Syron Avon, Hankook, dat soort meuk.
Deels mee eens. Uniroyal is niet echt een A-Merk (maar wel een prima band), maar dat terzijde. A-merken aanraden qua veiligheid, soit, maar de prijs/kwaliteits verhouding bij Michelin is behoorlijk zoek, en die zou ik dan ook niet snel aanraden.Jeroen schreef : Ik heb zelf Uniroyals en dat bevalt goed. Maar ook de andere A merken zijn aan te raden dus.
Ik heb trouwens zelf redelijk goede ervaringen met BF Goodrich Profilers op m'n 944. Niet veel slechter dan Energy's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb er ook wel Vredestein en Goodyear op gehad, maar doe mij maar Michelins.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.