Technische motor vraag ( Opgelost )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit welke auto komt dat blok?960 estate 1996 schreef : Hangt nu een andere motor in 1400cc.
graag merk, type en bouwjaar, want het is dan geen Daf 66 blok, of wel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 340 blok 1400cc (B14 1 E ) blok
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dacht ik al.960 estate 1996 schreef : Volvo 340 blok 1400cc (B14 ) blok
Maar dan nog, welk type blok is het?- B14,4E/S (71 pk - 1984-1991)- B14,4S (72 pk - 1989-1991, met kat?)- B14,0E/0S (70 pk - 1976-1979)- B14,1/2/3 (70 pk - 1979-1983)- B14,3E (64 pk - 1982-1986)
[edit]
Oh, je hebt nog zitten type, terwijl ik ook aan het schrijven was...;-)Deze dus:- B14,1/2/3 (70 pk - 1979-1983)
[end edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net elkaar gekruisd960 estate 1996 schreef : Ja toch nog beetje Volvo
Volvo 340 blok 1400cc (B14 1 E ) blok
- V700 register
- Nieuw lid
-

wat veel voorkomt bij de cleon blokjes is dat de kop iets krom trekt als hij warm word en dan beroerd begint te lopen , oplossing kopje er af halen nieuwe pakking en vlakken...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Doorgespit, zit niets nuttigs tussen, helaas.Baseman schreef : (oh wacht, ik heb een autodata CD, ik zal hem effe starten en het voor je opzoeken.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
zo ja, dan rij je dus nu met een 1100 carburateur op een 1400....op de choke wil de motor dan nog wel starten maar eenmaal van de choke af draait 'ie veel te arm! De sproeiers in de 1100 carburateur zijn gewoon veel te klein.
Rij je zo door dan is het wachten op gesmolten zuigers....(zelfde gehad met een 1600 carb op een 2000 bmw blok... dat was toen duur leergeld.)
Oplossing: carburateur van een 340 1,4L variomatic erop bouwen.
Heb je toch de correcte carb erop zitten? dan moet je eens de afstelling van de vlotter bekijken en de conditie van de vlotternaald.
Verder is het ook zo dat carburateurs die lang stilstaan vaak last hebben van interne vervuiling/vergomming doordat alle vluchtige fracties uit de oude benzine zijn weggedampt
Tot slot: weet je heel zeker dat alle vacuumleidingen goed zijn aangesloten op de variomatic regeling?
grt van een ex-340 variomatic rijder
PS ik heb heel veel aan deze blokjes gesleuteld. Laat ik het zo zeggen, het is geen redblock kwaliteit... dingen die ik bijde 65 en 72pk versie ben tegen gekomen:
gescheurde uitlaatspruitstukken, koelproblemen(elecr. koelfan), kapotte koppakking met als gevolgschade een gescheurde kop, lost trillende luchtfilters en carburateurdeksels.
Na die gescheurde kop is er veel water in de olie terecht gekomen en eigenlijk is dat blok daarna nooit meer de oude geworden. (dit was de auto van mijn vader)
Mijn eigen 340 was letterlijk vn een oude vrouw geweest en had maar 80kkm (stadskm's) gereden, veel koude starts. Met mijn rijstijl werd het blokje al snel een oliezuiper. Ik hb toen nog zelf zuigerveren en lagerschalen vervangen, gewoon het carter los en de zuigers er van onderen uit gepakt.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb op ons dafje 66 een elektronische ontsteking van pertronix gezet omdat de condensator iedere keer weer problemen gaf. Daarna nooit weer problemen gehad...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou dat wil ik wel als eerste toch nog even proberen.variomagic schreef : Heb je al eens een andere condensator geprobeerd?
Ik heb op ons dafje 66 een elektronische ontsteking van pertronix gezet omdat de condensator iedere keer weer problemen gaf. Daarna nooit weer problemen gehad...
Ondanks dat er een nieuwe op zit zou die natuurlijk toch stuk kunnen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-