Zelf gas inbouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook kun je doe hetzelf pakketten kopen, bouw je toch voor een scherpe prijs zelf je gas in.
Op www.vogelsautogas.nl vind je inbouwvoorschriften.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mogenlijkheden zijn er genoeg.

- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan. Lidnr.145
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG wordt zelfs gebruikt als legale hulpbrandstof voor diesels Zorgt voor een betere, egalere, schonere verbranding van de diesel en iets meer vermogen.Je hoeft er in dat geval geen extra wegenbelasting voor te betalen omdat het een hulpbrandstof betreft.struis schreef : Roken terwijl je ilegaal een gas instalatie aan het inbouwen bent, dat is toch wel het ultime.........misdrijf
Ik zou zeggen; inbouwen die hap, wie controleerd dat nou!
Net als bij een gas-heftruck, klick vast in de kofferbak, snelkoppeling ertussen.
Met de APK laat je de gas-tank thuis.
Onder m'n Camper hangt een LPG tank, om te koken/koelkast/kachel.
Elk jaar (APK) is het weer een discussie, het is een diesel, toch zie ik hier een gas tank............kijken niet naar de leidingen........
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG inbouwen, beetje benzine erbij laten druppelen, klaar is Ceesy......
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG en benzine is dan weer niet zo'n lekkere combinatie, als je bedoelt om ze tegelijk te gebruiken.Motor gaat er erg beroerd van lopen...Ghia schreef : Kijk das fijn ....
LPG inbouwen, beetje benzine erbij laten druppelen, klaar is Ceesy......
- V700 register
- Nieuw lid
-
let er wel op dat je absoluut alles hebt wat op dat moment vereist is. (dit verandert zowat jaarlijks, één rubbertje dat mist en je kan voor een herkeuring van een paar tientjes) Informeer dus bij iemand die je echt wil helpen, waaraan jouw installatie momenteel moet voldoen.
Deze regels zijn op internet bij RDW terug te vinden. Let erop dat je alleen spullen inbouwt jonger dan één jaar en voorzien van de originele fabriekspapieren. Ondanks dat alle stickers op tank etc ok waren, hamerden ze op het certificaal van de (poolse) fabriek. De leveranncier heeft dat gelijk doorgefaxt. Mijn indruk is dat ze per verstiging enorm in opvatting kunnen verschillen. Bij mij hebben ze echt zitten zeiken. (sorry) Ik had de leiding binnendoor gelegd, (dat mag!!!) tot op het laatst hebben ze zitten z......n dat dat niet mocht. Nadat ze met Lelystad belden (hoofdkantoor) kreeg ik gelijk en vergaten ze meteen de andere discussie punten: verlichting te hoog en leiding alleen in het zicht om de 20?? cm vastgezet.
Benzine en gas? ik rijd al 25 jaar op benz en gas. Ook nu nog start Lobbes elke ochtend in één ruk met één op 8 als score. Je moet met gas wel op je kleppen letten: vanaf ombouw op gas kan je kop nog ongeveer 250.000 km mee. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
maar vooral: nu leven!
Peter, Lobbes
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Een enkel puntje, voor jou niet eens van belang: een G3-installatie krijgt uitsluitend een G3-keur als het door een erkend installateur is ingebouwd, dus wil je G3 (wat bij jouw auto niet kan) dan zal je toch moeten laten inbouwen. Alle overige installaties kan en mag je, binnen de geldende regels, zelf inbouwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zit echter te denken aan de mogelijkheid om een "G3 (G2?) installatie" in een "technisch geschikte oude auto" te monteren.
Dus alleen maar met het doel om een betere installatie (zonder mengstuk) te verkrijgen..
Op het kentekenbewiis zal dan misschien geen G3 vermeld staan of misschien ook wel, maar er is dan iig geen belastingvoordeel.
Overigens komt dit "probleem" ook voor bij "zeldzame moderne auto's" waarbij de importeur nooit een typegoedkeuring (oid) voor G3 heeft aangevraagd.
Ben benieuwd of iemand hier -na een half jaartje... nog wat over kan melden !
Piet.