Zelf gas inbouwen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 18:19 #1229342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem
Je mag gewoon inbouwen, wel goedgekeurde materialen bij een gasinbouwstation kopen, rekening is voor RDW voldoende.
Ook kun je doe hetzelf pakketten kopen, bouw je toch voor een scherpe prijs zelf je gas in.
Op www.vogelsautogas.nl vind je inbouwvoorschriften.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 18:28 #1229366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk eens
Rond op de site van vogels, het volgende zinnetje bij de inbouwvoorschriften,[*]Bij de LPG-tank moet een (kopie van een) R67-01 goedkeurcertificaat worden overlegd. Nu zijn er op internet legio van deze (tank)certificaten te vinden, een gasinbouwer wil vaak wel helpen als je het netjes vraagt.
Mogenlijkheden zijn er genoeg.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 19:06 #1229371 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Lobbes
Vraag het maar eens aan de eigenaar van Lobbes. Die heeft niet zo lang geleden zelf een LPG installatie in zijn auto gebouwd en alles netjes goedgekeurd gekregen. Dus het kan wel en bij mijn weten rijdt ie zonder problemen lekker goedkoop in de rondte.
Groeten, Jan. Lidnr.145

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 23:55 #1229500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel en LPG...

struis schreef : Roken terwijl je ilegaal een gas instalatie aan het inbouwen bent, dat is toch wel het ultime.........misdrijf
Ik zou zeggen; inbouwen die hap, wie controleerd dat nou!
Net als bij een gas-heftruck, klick vast in de kofferbak, snelkoppeling ertussen.
Met de APK laat je de gas-tank thuis.
Onder m'n Camper hangt een LPG tank, om te koken/koelkast/kachel.
Elk jaar (APK) is het weer een discussie, het is een diesel, toch zie ik hier een gas tank............kijken niet naar de leidingen........

LPG wordt zelfs gebruikt als legale hulpbrandstof voor diesels Zorgt voor een betere, egalere, schonere verbranding van de diesel en iets meer vermogen.Je hoeft er in dat geval geen extra wegenbelasting voor te betalen omdat het een hulpbrandstof betreft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2009 09:32 #1229519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic das fijn
Kijk das fijn ....
LPG inbouwen, beetje benzine erbij laten druppelen, klaar is Ceesy......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2009 13:17 #1229544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG en benzine...

Ghia schreef : Kijk das fijn ....
LPG inbouwen, beetje benzine erbij laten druppelen, klaar is Ceesy......

LPG en benzine is dan weer niet zo'n lekkere combinatie, als je bedoelt om ze tegelijk te gebruiken.Motor gaat er erg beroerd van lopen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2009 23:10 #1229600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf inbouwen? zelf gedaan, niet moeilijk!
Ik denk dat ik de enige ben die het echt weet... want 1 1/2 jaar geleden heb ik mijn lobbes 740 zelf van gas voorzien.
let er wel op dat je absoluut alles hebt wat op dat moment vereist is. (dit verandert zowat jaarlijks, één rubbertje dat mist en je kan voor een herkeuring van een paar tientjes) Informeer dus bij iemand die je echt wil helpen, waaraan jouw installatie momenteel moet voldoen.
Deze regels zijn op internet bij RDW terug te vinden. Let erop dat je alleen spullen inbouwt jonger dan één jaar en voorzien van de originele fabriekspapieren.  Ondanks dat alle stickers op tank etc ok waren, hamerden ze op het certificaal van de (poolse) fabriek. De leveranncier heeft dat gelijk doorgefaxt. Mijn indruk is dat ze per verstiging enorm in opvatting kunnen verschillen. Bij mij hebben ze echt zitten zeiken. (sorry) Ik had de leiding binnendoor gelegd, (dat mag!!!) tot op het laatst hebben ze zitten z......n dat dat niet mocht. Nadat ze met Lelystad belden (hoofdkantoor) kreeg ik gelijk en vergaten ze meteen de andere discussie punten: verlichting te hoog en leiding alleen in het zicht om de 20?? cm vastgezet.

Benzine en gas? ik rijd al 25 jaar op benz en gas. Ook nu nog start Lobbes elke ochtend in één ruk met één op 8 als score. Je moet met gas wel op je kleppen letten: vanaf ombouw op gas kan je kop nog ongeveer 250.000 km mee. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
maar vooral: nu leven!
Peter, Lobbes

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 23:50 #1229725 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Linksom of rechtsom?
Hallo Jan, Volvisti

jsnijder schreef : ... bij mijn weten rijdt ie zonder problemen lekker goedkoop in de rondte.

Heeft ie bij rechtuit rijden wel problemen? Of is het dan duurder?
groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 08:00 #1229733 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nog een kleine toevoeging
In principe is alles al gezegd en kan je de correcte en incorrecte antwoorden inmiddels wel uitfilteren.
Een enkel puntje, voor jou niet eens van belang: een G3-installatie krijgt uitsluitend een G3-keur als het door een erkend installateur is ingebouwd, dus wil je G3 (wat bij jouw auto niet kan) dan zal je toch moeten laten inbouwen. Alle overige installaties kan en mag je, binnen de geldende regels, zelf inbouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 00:26 #1247594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3 inbouwen als het technisch wel mogelijk is ?
Bij G3 denkt met altijd aan de huidige auto's die in aanmerking komen voor het belastingvoordeel. (U9 oid?).
Ik zit echter te denken aan de mogelijkheid om een "G3 (G2?) installatie" in een "technisch geschikte oude auto" te monteren. 
Dus alleen maar met het doel om een betere installatie  (zonder mengstuk) te verkrijgen..
Op het kentekenbewiis zal dan misschien geen G3 vermeld staan of misschien ook wel, maar er is dan iig geen belastingvoordeel. 
Overigens komt dit "probleem" ook voor bij "zeldzame moderne auto's" waarbij de importeur nooit een typegoedkeuring (oid) voor G3 heeft aangevraagd. 
Ben benieuwd of iemand hier -na een half jaartje... nog wat over kan melden !
Piet.

Moderators: Jerry Stam