cruise control valt uit bij 90km
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de logging te zien wel.Wellicht bij het begin beginnen:Heb je onder de motorkap een kastje, op de linker (bestuurders) veerpoot met een plastic afdekkapje erop, mogelijk met de aanduiding A en/of B.Heb je die?henk 940LPT schreef : Heb je het linkje van Bas bekeken/kunnen bekijken ?
Dat is het Pigtail-diagnosekastje.
Heb je die niet gevonden? Dan zit ie er ófwel van fabriekswege niet in, ófwel is ie eruit gesloopt ófwel heb je een OBD plug in de auto.gezien het een 93-er is, verwacht ik hem op de veerpoot, als pigtail.
Ik zocht een plaatje, maar krijg het zo snel niet gevonden.
Het kapje kan eraf en in het kapje steekt een pennetje met een draadje, die je in de juiste positie prikt en vervolgens kun je de aanwijzingen op de eerder gepostte link opvolgen.
Als het nog niet lukt, kun je dan proberen te omschrijven wát er niet lukt? Geeft weer de mogelijkheid om de huidige pagina te verbeteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Hier een fotootje, het is dat zwarte kastje in de rode cirkel!
Succes ermee.....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
mode 1: code 1-2-2 (niet boven de 35km/uur...?????)
mode2: lampje blijft knipperen
mode5: lampje blijft 1 keer lang aan.
Hoe kan je normaal gesproken boven de 35km/uur komen EN gelijkertijd uitlezen ?
Ik kom vooruit (wist niet hoe uit te lezen) nog bedankt daarvoor, best interressant.
Alleen mis ik nog iets, denk ik..
Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 D24Tic uit jan '93 is uitgerust met 2 diagnosekastjes (A+
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, dat kan niet, tenzij je zonder motorkap en met lange armen op het knopje kunt drukken, terwijl je auto uitrolt met afgeslagen motor met de sleutel in KPII.rolfroderick schreef : mode 1: code 1-2-2 (niet boven de 35km/uur...?????)
Hoe kan je normaal gesproken boven de 35km/uur komen EN gelijkertijd uitlezen ?
Niet dus.
Dus die 1-2-2 klopt. Maar......ga eens rijden zorg dat de fout optreed en rijd naar een rustige plek (of naar huis) en zet de auto stil, maar draai de sleutel 1 tik terug (naar KPI) , MAAR LAAT DE SLEUTEL IN HET CONTACT.Zet de sleutel terug in KPII en lees de storingscodes nogmaals uit.
Ik denk namelijk dat je de sleutel uit het contact gehaald hebt, voor je bent gaan uitlezen? Dan wist de CC-computer alle codes.
Mode 2 en 5 uitlezen is denk ik niet helemaal goed gegaan, maar de omschrijving op deze site kan beter.Daar zal ik binnenkort eens een en ander aan aanpassen.
Mode2 betekent, dat je de opdrachten moet uitvoeren die er genoemd worden.Als je mode 2 begint, druk je de set knop in, waarna de code die bij de activering van het onderdeel hoort getoond wordt.Ik zou me om deze twee laatste pas druk maken, als het je zou kunnen helpen de oorzaak van de nog uit te lezen code te achterhalen.
........try again.,................
- V700 register
- Nieuw lid
-
code 1-1-2 onjuist snelheidssignaal.
Mijn teller werkt wel goed (nadat ik de stekker van de impulsgever (op het differentieel) had schoongemaakt.
Heb je enig idee ??
Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het 1-1-2 is, klopt mijn vermoeden in ieder geval dat er met het snelheidssignaal.Nu kun je op zoek naar de oorzaak.Achterop de tellerbak zit een draad (zie schema voor kleur) die het snelheidssignaal afneemt voor de CC-computer.Kijk eens of die goed vast zit en of de draad nog in orde is.rolfroderick schreef : code 1-1-2 onjuist snelheidssignaal.
Snelheidsmeter kan wellicht makkelijker omgaan met korte onderbrekingen in het signaal, daar waar de electronica dat niet kan.
Dat afvallen bij 90 km/h, gebeurd dat élke keer, meestal of soms?Als het altijd mis gaat, kun je hem wellicht omwisselen met een systeem wat bewezen wél werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens Hooftman volvo is er geen connectie tussen de lock-up en de cc. Maar of hij nu in drive of 3 staat, het is altijd rond of eigenlijk net voor dat moment cc uitval.
Het lijkt ofdat een schakeling in het circuit een storing veroorzaakt. Alleen dat verklaard niet dat de cc boven de 90km/uur niet in te schakelen is.
Complete weigering vanaf 90 dus.
Het is echt wel een moeilijke puzzel..
Groet, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus, zodra je lock-up inkomt, gaat de CC af.rolfroderick schreef : Het is echt wel een moeilijke puzzel..
Kun je jouw bak ook zorgen dat de lockup niet bij 90 inkomt, maar helemaal niet bijvoorbeeld?Blijft de CC het dan wel doen?
Kun je een lockup ook ruim onder de 90 inschakeld krijgen? Wat gebeurd er dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter, maakt dit geen enkel verschil.
...?