cruise control valt uit bij 90km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een raar probleem.. Mijn cruis control werkt perfect, alleen bij 90km/ uur valt hij uit/ slaat af en boven deze snelheid kan je hem ook niet meer aktiveren.
Het lijkt mij iets met electronica, aan gezien het hele vacuumgedeelte gecontroleerd is en dicht is. Ook als je de vacuumpomp direct aansluit, trekt hij krachtig de gasklep aan en blijft hij ook tot aan het eind staan.
Zelf kom ik er even mniet meer uit. Misschien weet iemand meer overdeze materie ??
Mvg, Rolf 940 D24Tic uit begin '93
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb met mijn 960 ook problemen met de cruisecontrol, maar zitten meerdere elektrische dingen niet goed (CC, stoelverwarming links, spiegelverwarming), terwijl wel alle zekeringen oké zijn. Weet dat de vacuumpomp is vervangen, maar valt nog steeds af en toe af.henk 940LPT schreef : In ruststand van het pedaal moet het klepje nog 0.5 maar max. 1.0mm verder ingedrukt kunnen worden. Kun je het klepje over grotere afstand indrukken als het pedaal in rust staat dan staattie te kritisch.
Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?
Dré, die ook dit draadje volgt (en die die andere elektrische problemen later nog eens doet (nog niets gemeten o.i.d.))
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
De door jou gezien als schakelaars achter de koppeling en rempedaal, zijn wel degelijk klepjes, die laten het vacuüm los zodra ze een beetje (0,5 tot 1mm) open worden gezet.André Swart schreef :
Heb met mijn 960 ook problemen met de cruisecontrol, maar zitten meerdere elektrische dingen niet goed (CC, stoelverwarming links, spiegelverwarming), terwijl wel alle zekeringen oké zijn. Weet dat de vacuumpomp is vervangen, maar valt nog steeds af en toe af.henk 940LPT schreef : In ruststand van het pedaal moet het klepje nog 0.5 maar max. 1.0mm verder ingedrukt kunnen worden. Kun je het klepje over grotere afstand indrukken als het pedaal in rust staat dan staattie te kritisch.
<u>Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?</u>
Dré, die ook dit draadje volgt (en die die andere elektrische problemen later nog eens doet (nog niets gemeten o.i.d.))
Ik denk dat Henk dat ook bedoeld....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een vacuumklep, met electrisch contact erin.Als de 'schakelaar' wordt ingedrukt, geeft ie een signaal aan de CC-computer dat de pomp kan ophouden met functioneren.André Swart schreef : Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?
Op de site staat een inbouwhandleiding, daarmee moet je er wel uitkomen, is wel voor een 14-pins systeem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel heb ik geprobeerd met de cruise-controlhandel te versnellen, terwijl ik mijn voet onder het rempedaal hield. Koppelling heb ik niet(aut)
Hij blijft versnellen en vasthouden/werken tot ca. 90km/uur Dan valt hij uit. ?????
Tja....Best wel een raadsel
Rolf