cruise control valt uit bij 90km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 15:48 #1072296 door V700 register
cruise control valt uit bij 90km is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb een raar probleem.. Mijn cruis control werkt perfect, alleen bij 90km/ uur valt hij uit/ slaat af en boven deze snelheid kan je hem ook niet meer aktiveren.
Het lijkt mij iets met electronica, aan gezien het hele vacuumgedeelte gecontroleerd is en dicht is. Ook als je de vacuumpomp direct aansluit, trekt hij krachtig de gasklep aan en blijft hij ook tot aan het eind staan.
Zelf kom ik er even mniet meer uit. Misschien weet iemand meer overdeze materie ??
Mvg, Rolf      940 D24Tic uit begin '93

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 15:54 #1226712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerental
Het is dus echt snelheids- en niet toerentalafhankelijk ? Dan zou je wel gaan denken aan het snelheidssignaal. Bij toerental afhankelijkheid zou je missschien nog naar het rempedaal kunnen kijken, bij meer toeren => meer vacuum => rempedaal wordt een beetje aangetrokken => klepje opent ? Of roep ik iets heel doms ?In ruststand van het pedaal moet het klepje nog 0.5 maar max. 1.0mm verder ingedrukt kunnen worden. Kun je het klepje over grotere afstand indrukken als het pedaal in rust staat dan staattie te kritisch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 17:07 #1226720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen.
Als het electronisch is, kun je het achterhalen door de storingcodes uit te lezen.De handleiding hiervoor, staat in de documentatiedatebase.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 21:38 #1226764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepje?

henk 940LPT schreef : In ruststand van het pedaal moet het klepje nog 0.5 maar max. 1.0mm verder ingedrukt kunnen worden. Kun je het klepje over grotere afstand indrukken als het pedaal in rust staat dan staattie te kritisch.

Heb  met mijn 960 ook problemen met de cruisecontrol, maar zitten meerdere elektrische dingen niet goed (CC, stoelverwarming links, spiegelverwarming), terwijl wel alle zekeringen oké zijn. Weet dat de vacuumpomp is vervangen, maar valt nog steeds af en toe af.
Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?
Dré, die ook dit draadje volgt (en die die andere elektrische problemen later nog eens doet (nog niets gemeten o.i.d.))

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 21:48 #1226768 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Klepje? Jazeker!

André Swart schreef :

henk 940LPT schreef : In ruststand van het pedaal moet het klepje nog 0.5 maar max. 1.0mm verder ingedrukt kunnen worden. Kun je het klepje over grotere afstand indrukken als het pedaal in rust staat dan staattie te kritisch.

Heb  met mijn 960 ook problemen met de cruisecontrol, maar zitten meerdere elektrische dingen niet goed (CC, stoelverwarming links, spiegelverwarming), terwijl wel alle zekeringen oké zijn. Weet dat de vacuumpomp is vervangen, maar valt nog steeds af en toe af.
<u>Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?</u>
Dré, die ook dit draadje volgt (en die die andere elektrische problemen later nog eens doet (nog niets gemeten o.i.d.))

De door jou gezien als schakelaars achter de koppeling en rempedaal, zijn wel degelijk klepjes, die laten het vacuüm los zodra ze een beetje (0,5 tot 1mm) open worden gezet.
Ik denk dat Henk dat ook bedoeld....
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 21:52 #1226769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch een klepje.

André Swart schreef : Vraagje aan Henk: welk klepje bedoel je? Schakelaar achter rem- en koppelingspedaal niet, want dat is een schakelaar. Maar welk klepje dan?

Het is een vacuumklep, met electrisch contact erin.Als de 'schakelaar' wordt ingedrukt, geeft ie een signaal aan de CC-computer dat de pomp kan ophouden met functioneren.
Op de site staat een inbouwhandleiding, daarmee moet je er wel uitkomen, is wel voor een 14-pins systeem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 22:01 #1226771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Ik zoek verder! Heb ze al wel eens 'versteld', maar wist niet dat dat zo nauw luisterde, omdat ik dacht aan een elektrische schakelaar met een paar milimeter speling...Hopelijk komt Rolf ook verder (sorry voor 't interrumperen van je draadje )
Dré

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 22:27 #1226775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingzoeken
Zo heb ik bij mijn eigen CC eens een lek klepje gevonden. Bij direct aansluiten was het OK, met één klepje/schakelaar ook, bij de tweede was het mis (terugvallen bij inschakelen, niet willen versnellen met het knopje). Bij helemaal indrukken kon ik toch lucht aanzuigen via het tuitje waar normaal de zwarte vacuumslang op zit. Zijn nieuw nog leverbaar, 2 typen, de goedkoopste (schat ik) kost minder dan 2 tientjes. Het is dus een klepje en schakelaar, en die bedoelde ik ook. En ja, de afstelling komt dus wel op tiende mm's aan (0.5 tot 1.0) wat met name bij de koppeling (bij een handbak) een kwestie van een paar het pedaal bewegen en op laten komen en controleren is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 13:33 #1226809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook het vacuumbalgje...
... kan kleine of grotere haarscheurtjes hebben. Ik heb de mijne al eens met een likje zwarte, flexibele kit behandeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 16:10 #1226813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat een reacties
het lijkt dus dat veel problemen veroorzaakt worden door de schakelaars/klepjes. Logisch wel in/uit 10000 keer etc.
Wel heb ik geprobeerd met de cruise-controlhandel te versnellen, terwijl ik mijn voet onder het rempedaal hield. Koppelling heb ik niet(aut)
Hij blijft versnellen en vasthouden/werken tot ca. 90km/uur Dan valt hij uit. ?????
Tja....Best wel een raadsel
Rolf

Moderators: Jerry Stam