Terug naar een 940
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
in de 940 serie zijn de AW 70,71,72 en de ZF4HP22. Dit zijn computerloze bakken (in tegenstelling tot de 960). Kapot gaan ze niet snel.
gr bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo-monteurs met 20-30 jaar ervaringe, mensen uit de algehele autohandel, mensen met specifiek Volvo..steeds meer en niet d eminste. namen nome ik niet want dat geeft geen pas.
Ikzelf besloot een schakel te zoeken en dan LPT, en jawel..liep aan tegen één van de smerige trucs uit de business..plaatste artikel op dit forum hierover. ga met je zoektocht zo safe ogelijk zou ik zeggen, raadpleeg je gezond verstand, nem een deskundige mee,
check de site die hier genoemd werd, beding garantie, overweeg ankoopkeuring.
Hoe dan ook, een kapotte automaatbak kost euri en niet zo zuinig.
Vorige week sprak ik een 94o-rijder die een gereviseerde automaat had laten plaatsen en met z'n gezin op vakantie toog.
na 700 km patsboem...wederom de automaat stuk. Totale kosten incl. sleperij, vervangend vervoer en reparatie euro 2000.
Proficiat.

Martin
zappa1

- V700 register
- Nieuw lid
-
Borderpatrol schreef : Mooi ding zeg!
Ik zou ff NAP-en om de boel te checken....
Waarom ligt de Rover eigenlijk op de sloop?
Mvg Ben
Toen ik het schreef dacht ik al daar krijg je vragen over.
Had de volvo op een rover 825 automaat ingeruild, laat dit de slechtste rover zijn die ze ooit gemaakt hebben de motor wel te verstaan.
na 3 maanden de kop kapot 1200 euro om te maken en garantie tot de voordeur omdat deze motor er om bekend staat.
Uiteraard kwam ik hier pas achter toen ik hem gekocht had.
Intussen de vrouw een daewoo espero (schakel) gekocht, en ik rij nu ieder dag met de oude auto van de vrouw (volvo 340 1.7 5 versnl uit 1988 )naar mijn werk dagelijks is dat 100 km.
Bedankt voor alle reactie fijn dat zoveel mensen willen meekijken.
Ik heb telefonisch contact gehad en mij werd verzekerd dat de historie bekent is en dat de distrubutieriem en grote beurt niet lang geleden is uitgevoerd.
Zal zeker vragen naar de NAP gegevens voor te kijken of het een ëerlijke "auto is, voor deze prijs mag dat wel.
De opmerking van de trekhaak is terecht, liefst koop ik een auto zonder maar op de foto is er duidelijk een te zien.
De verkoper zegt dat de auto echt in absolute nieuw staat is, dat sluit een aannemer denk ik wel uit, maar het verhaal van de caravan herken ik wel.
Ik ga in iedergeval wel woensdag kijken en proefrijden.
Blijf vooral schrijven ik neem alles mee in overweging.
M.Vr.Gr Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Martin,zappa.1 schreef : Tja, toen ik zoekend ewas naar een 940 automaat liep ik voortdurend aan tegen verhalen zoals Mysha ze formuleert in ijn reactie.
Volvo-monteurs met 20-30 jaar ervaringe, mensen uit de algehele autohandel, mensen met specifiek Volvo..steeds meer en niet d eminste. namen nome ik niet want dat geeft geen pas.
Ikzelf besloot een schakel te zoeken en dan LPT, en jawel..liep aan tegen één van de smerige trucs uit de business..plaatste artikel op dit forum hierover. ga met je zoektocht zo safe ogelijk zou ik zeggen, raadpleeg je gezond verstand, nem een deskundige mee,
check de site die hier genoemd werd, beding garantie, overweeg ankoopkeuring.
Hoe dan ook, een kapotte automaatbak kost euri en niet zo zuinig.
Vorige week sprak ik een 94o-rijder die een gereviseerde automaat had laten plaatsen en met z'n gezin op vakantie toog.
na 700 km patsboem...wederom de automaat stuk. Totale kosten incl. sleperij, vervangend vervoer en reparatie euro 2000.
Proficiat.
Martin
zappa1
Welk truc ben je tegen gekomen?
Mischien kun je de link naar jou geplaats artikel even vermelden.
Alvast bedankt.
Gr Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas beloven veel handelaren gouden bergen en zeggen ze bijna altijd dat de distributieriem en al het kritieke spul is vervangen, blijkt helaas vaak niet zo te zijn....
Als je bij een Bovag erkende handelaar koopt zou je evt bij problemen de bovag in kunnen schakelen mocht de auto niet aan het beloofde voldoen.
940's zijn ijzersterke auto's en je zal er niet snel een miskoop aan doen maar kijk vooral(en dat geld voor alle merken)bij een automaat heel goed uit.
Nogmaals, veel handelaren willen snel geld verdienen en als de auto eenmaal op naam staat kennen ze je nietmeer.
Als je zelf verstand van auto's heb zou ik zeggen, oren, ogen en neus goed open zetten en anders iemand meenemen die er verstand van heeft.
Mvg Ben

- V700 register
- Nieuw lid
-
kleine opmerkingen, schijven voor moeten worden vervangen + blokken, uitlaat moet geheel vervangen worden, olie lekkage boven aan de kop.
Geen goed gevoel bij deze auto, niet de indruk dat het een eerlijke auto is.
Dus deze sla ik over.
Maandag ga ik kijken voor een 960 2.5 24 klepper met 173.000 op de teller.
Heb hier hoge verwachtingen van, word te koop aangeboden via www.automotive-makelaars.nl dus samen met de eigenaar, hier is welde historie aanwezig.
Wel net een belastingschaal hoger maar dat zij dan maar, als het maar een eerlijke auto is.
word vervolgd.
Gr Paul
Ps de volvo 340 zal wel plaats moeten maken, jammer het is een leuke auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb mijn 340 van de zomer ingeruild op de blauwe diamant maar ik mis hem eigenlijk wel -
- V700 register
- Nieuw lid
-
gezien en geboden 700 eur. maar moet voor eind volgende week een andere auto hebben.
<a href=" www.zomoto.nl/4444422/volvo-17-sedan-1988.htm "> www.zomoto.nl/4444422/volvo-17-sedan-1988.htm
Gr Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes met de verkoop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel jammer dat de foto's altijd gemaakt worden als de auto nat is, vind ik altijd een beetje apart.
Hier geldt ook het NAP verhaal, klokken gaan weleens kapot dus kan vervangen zijn.
Hoop dat t wat is, succes
Mvg Ben