Terug naar een 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 jaar terug heb ik mijn volvo 940 G3 ingeruild op een rover.
De rover ligt inmiddels op de sloop reden van de omschakeling was dat ik graag automaat wil rijden.Ik wil erg graag terug naar een volvo940, maar dan automaat en gewoon op benzine. Dit is de hoofd reden geweest dat ik de andere met "pas" 360.000km heb opgeruimt. Waar moet ik op leten bij deze auto.
vooral wat automaat betreft, zijn dit betrouwbare automaten.
De auto die ik op het oog heb staat onderin met link.
alle reactie zijn welkomAlvast bedankt Paul www.speurders.nl/overzicht/volvo-940-z-r...377.html?q=volvo+940
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar 3 mille is wat veel voor een sedan lijkt me.
Maar hij heeft wel weinig km's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is wel de vraagprijs, dus onderhandelings ruimte moet er nog zijn.
Ook weet ik niet waneer de distrubutieriem moet worden vervangen en of hij altijd zijn beurten heeft gehad.
graag hoor ik een reactie of de automaat van de volvo's goed zijn, dit zijn nogal kosten als ze een makement hebben.

Gr Paul.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou ff NAP-en om de boel te checken....
Waarom ligt de Rover eigenlijk op de sloop?
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf rijd ik ook een 940 automaat 4 traps. Toen ik hem heb gekocht stond de teller op179000 km en ik heb zelf nooit geen problemen gehad met mijn automaat.
Nu staat de teller op 312900 km.
De olie van mijn automaat is zelfs nog nooit ververst!
Dat was ook niet nodig zij de monteur van mijn volvo garage, (van Reede in Amerongen) waar ik in onderhoud ben.
Hij zij tegen mij, er kwamen wel meer problemen bij de automatische verselingsbak 2300i die ze wel ververst hadden.
groet,
Gerrit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onder de kap moet je in principe iets kunnen vinden (viltstift geschreven of plakker met datum en km stand) waaraan je kunt zien wanneer de distributie voor t laatst aan de beurt was...

succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of hadden ze ververst omdat dat nodig was vanwege een probleem.gerritljroelofs schreef : <!-- ======================================================= --> <!-- Created by AbiWord, a free, Open Source wordprocessor. --> <!-- For more information visit www.abisource.com . --> Hij zei tegen mij, er kwamen wel meer problemen bij de automatische verselingsbak 2300i die ze wel ververst hadden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf zou ik geen Volvo met automaat kopen wanneer deze ook een trekhaak heeft, om de eenvoudige reden dat bv aannemers tandemassers vol zand er achter hangen, of gezinnen die afgeladen caravans eraan hangen en dan met 35 C door de bergen rijden (met dan verbrande olie in de bak).
<u>Hoeft</u> allemaal geen probleem te zijn ,maar heb je schade aan de bak, dan is dat altijd duur, ik loop liever het risico niet.
Succes,
Mischa