stuurbekrachtigingsolie is bruine smurrie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de opmerkingen. Hebben wij get hier over de retourslang en de hogedrukslang?
En die koperen ringetjes, zijn die bij de doe het zelf te krijgen? of moet ik daarvoor echt naar de Volvodealer? En weet iemand de maat van die ringetjes?
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die koperen ringetjes kosten bijna niks, kan beter even langs de dealer gaan heb je gelijk de juiste maat en je krijgt ze misschien nog voor niks ook.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel ATF gaat er eigennlijk in?
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat alleen op voor koper.
groet,
Mischa
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Volvo960_1993 schreef : Ik heb koperen ringen nog nooit vervangen, even uitgloeien boven een gasvlam, hierna direct afkoelen met water, en is weer prima bruikbaar.
Gaat alleen op voor koper.
groet,
Mischa
Maar na het snel afkoelen is het koper wel een héél stuk brozer! Langzaam afkoelen is beter, nieuwe ring nóg beter!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb vanmiddag een 0,5 liter ATF vervangen. En... minder smurrie natuurlijk, maar ook geen geluid meer uit de pomp.
Nu ben ik van plan om de dikke slange bij het reservoir los tenemen. De opening inhet reservoir af te sluiten met een kurk. Vervolgens de boel te flushen met lopende motor. Dus olie in het reservoir en opvangen in uit de dikke toevoerslang.
Volgens mij spoel je dan het hele circuit.
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef :
Borderpatrol schreef : Die ringetjes kosten geen ene moer......
Mijn idee!
GG,
Daarom vertelde ik ook dat <u>ik</u> de ringetjes uitgloei,maar goed,let maar eens op het gezicht van de/een (ervaren) monteur in de werkplaats,wanneer je om koperen ringetjes vraagt,dan zie je hem bijna denken: koperen ringetjes die gloei je toch gewoon even uit?
Maar goed,wanneer ik bij demontage een koperen ringetje tegenkom, stap ik niet in de auto om een nieuwe ringetje te halen (want ze kosten toch bijna niets ) maar gloei het even uit boven het fornuis, en monteer deze weer.
groet,
Mischa
(die graag in de Volvo mag rijden,maar niet voor ieder wissewasje)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
[/quote]

Maar goed,wanneer ik bij demontage een koperen ringetje tegenkom, stap ik niet in de auto om een nieuwe ringetje te halen (want ze kosten toch bijna niets ) maar gloei het even uit boven het fornuis, en monteer deze weer.
groet,
Mischa
(die graag in de Volvo mag rijden,maar niet voor ieder wissewasje)

[/quote]

.... en in dat geval raad ik je aan het langzaam te laten afkoelen, en niet in water af te blussen. Daardoor wordt het broos....

GG,