olietemperatuurmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een universele VDO gaat het ook (wel de juste temp schaal nemen, die tot 150 graden herinner ik me, bijna zeker), maar dan wel opletten dat alles goed contact maakt qua massa, anders geeft de meter de temp niet goed aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet dat de volvo prijs zo verkeerd is, maar je weet nooit.
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Even een update. Inmiddels is duidelijk dat de LVD (lokale Volvo Dealert) geen olietemperatuursensor meer kan leveren (nergens is NL overigens). Dus heb ik inmiddels een VDO M10 temperatuursensor besteld die ik in ga bouwen in een reserve carterplug die ik nog heb (volgens mij messing). Denk wel dat ik wat geavanceerder gereedschap nodig heb (kolomboor en een goede draadtapset, beide heb ik niet), kan iemand me daarmee helpen?
Dan ga ik vervolgens bij Carlo de olie verversen en mijn nieuwe plugje met sensor monteren.
Groet,
Robert
ps dank voor alle reacties tot nu toe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Misschien de laatste tap van de 3 niet gebruiken ? Dan houd je een wat strakkere passing.... Dan nog steeds wel de ring die Philip noemt gebruiken.Overleg voor de zekerheid trouwens even met de regio coordinator, in het geval van Carlo Schmidt is dat Bas(eman). Je mag officieel geen zelf-meegebrachte onderdelen monteren op een sleuteldag maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden voor niet-leverbare onderdelen.
Je hebt helemaal gelijk, had ik even niet aan gedacht. Eerst maar even wachten tot ik de sensor binnen heb en dan op zoek naar iemand met een kolomboor en een M10 tapset en dan nog een koperen ringetje.
Robert