Radiateur kapot, en nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is niet alles wat Wytze levert origineel Volvo. Wat wel/niet durf ik je niet te zeggen.MaartenG schreef : En ik zou als ik hem moet vervangen ook een nieuwe kopen, volgens mij zijn de onderdelen van Wytze ook origineel volvo, toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik net alle olielekkage's voor elkaar, krijg je dit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar uiteindelijk wel een ontzettend goede staat van onderhoud... Schrale troost bij al het werk en de uitgaven.MSuidgeest schreef : Heb ik net alle olielekkage's voor elkaar, krijg je dit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had precies hetzelfde breekpunt met mijn radiateur van mijn 1996 960 2.5, en grappig genoeg op dezelfde manier opgelost. Rijdt er nu al even mee rond, maar gezien ik op weg ben naar het inlaatspruitstuk op zoek naar valse lucht nu gelijk maar de radiateur gaan vervangen. Qua spoelen inderdaad het aftappunt links van je blok, makkelijk bereikbaar, en ik heb ook gelijk de thermostaat losgehad, zo weet je dat je het grootste gedeelte van je blok spoelt leek mij. Vergeet niet je kachel op warm te zetten, zodat je dat circuit ook spoelt. Als je nog eens je radiateur wilt spoelen terwijl hij in het systeem zit: er zit aan de linkeronderkant (staand voor de auto) van je radiateur een plastic aftapplug; dit is volgens mij het laagste punt van het hele systeem.
Er wordt overigens aangeraden om van beneden naar boven te spoelen. Iemand enig idee? (domme vraag hier natuurlijk, maar ik weet het niet)
Heb bij een 940 en deze 960 ook een potje 'flush' erbij gedaan, maar ook zonder dat potje zal je verbaasd zijn hoe zwart het kraanwater is geworden na doorspoelen. Dus gelijk maar spoelen tot je weer helder water ziet.
Ergens is hier ook nog wat te vinden over het expansievat en een gescheurd slangetje eronder, misschien ook gelijk checken? Ik heb het vaatje eraf gehaald en kreeg het uiteindelijk goed schoon met hete koffiezetapparaat-ontkalker : eerst je koffiezetter en dan het doorgespoelde in het vaatje, even laten trekken, goed schudden, en héél goed spoelen, want de brokken vlogen me om de oren.
Als ik 'm vervangen heb, laat ik je m'n ervaringen wel weten.
Groeten,

Dré
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten gert
tel: 06-23713935 na 16.00
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Verschil is niet zo groot. De watermonden hebben een ietwat andere stand.henk 940LPT schreef : Het lijkt me sterk dat de radiateur van een 740 (of 940?) turbo geschikt is voor een 960. Of heb je echt een 960 radiateur liggen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe radiateur zit erin. Ik ben wel wat ATF olie voor de versnellingsbak verloren. Hierover nog een <a href="/node/23502" target="_blank">vraag</a>. Bedankt voor de tips voor het vervangen van de radiateur!
Groet,
Jan-Willem