Airco probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 17:55 #1224695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel...

Miquelangelo1969 schreef :

Volvo960_1993 schreef : Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee.
groet,
Mischa

Maar de airco werkt pas vanaf 7 graden celcius boven nul. Dit in verband met bevriezing. Ik denk dus dat Henk daar op doelde, het is lastig controleren als de airco door de temperatuur niet aanslaat!

GG,

De airco werkt pas boven bij &gt;7 graden ,dat is juist,maar ik zeg iets anders: <u>De airco slaat af en toe aan</u> onder de &lt;7 graden ---&gt;bij continue bijstaan zou deze idd bevriezen. Maar hij doet het wel degelijk,het is immers een onderdeel van de ECC! (en is snel ontwasemen het eerste wat het systeem doet).
Groet,
Mischa
PS: "correct me if I'm wrong"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 18:19 #1224699 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Niet logisch

Volvo960_1993 schreef :

Miquelangelo1969 schreef :

Volvo960_1993 schreef : Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee.
groet,
Mischa

&#160;
Maar de airco werkt pas vanaf 7 graden celcius boven nul. Dit in verband met bevriezing. Ik denk dus dat Henk daar op doelde, het is lastig controleren als de airco door de temperatuur niet aanslaat!
&#160;
GG,
&#160;

De airco werkt pas boven bij &gt;7 graden ,dat is juist,maar ik zeg iets anders: <u>De airco slaat af en toe aan</u> onder de &lt;7 graden ---&gt;bij continue bijstaan zou deze idd bevriezen. Maar hij doet het wel degelijk,het is immers een onderdeel van de ECC! (en is snel ontwasemen het eerste wat het systeem doet).
Groet,
Mischa
PS: "correct me if I'm wrong"

&#160;
Dat zou onlogisch zijn, waneer het buiten kouder is dan 7 graden, en de airco het niet kouder kán maken dan 7 graden (want dan slaat hij uit), zou deze juist als verwarming werken, aangezien die een lucht stroom probeert te maken die warmer is dan waneer er gewoon lucht van buiten gehaald zou worden.
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 18:33 #1224702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interne circulatie
Wanneer het zo koud is,zul je ook zien dat (met ECC) automatisch het interne circulatie lampje gaat branden,dwz er komt geen lucht van buiten. Het gaat hier ook niet om het koelen,maar meer een andere eigenschap van de airco, het condenseren van het in de lucht aanwezige vocht.
De lucht buiten zal in de winter erg weinig vocht bevatten, maar de (warme) adem of nat haar van de inzittende zal de ramen laten beslaan.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 20:40 #1224716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist even de ECC
Zojuist even de ECC uitgelezen, lang leve de eenvoudige techniek, echt geweldig!!
Moet met mn Laguna naar de garage als ik hem uit zou willen lezen, bij een Volvo kan je alles zelf doen, super!
Enfin kwam uit 1-6-1 wat kan kloppen want het was pikke donker en had geen lampje bij de hand, verder alles ok, ECU ook 1-1-1.
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:39 #1224745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen ecc-check, geen airco check
Ben,
die test kijkt alleen naar de aansturing van de airco: kloppen alle meters en verbindingen? Het test niet of er kou wordt aangevoerd door het systeem, het test zelfs niet of de pomp draait of niet. Het gaat dus over een beperkt deel van het hele systeem! Maart wel prettig dat dat goed wekt bij je. 
Vorige zomer gaf deze test bij mij ook 1-1-1, maar het was wel bloedheet in de auto: magneetkoppeling deffect :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2009 14:14 #1224796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ehm

Volvo960_1993 schreef : Wanneer het zo koud is,zul je ook zien dat (met ECC) automatisch het interne circulatie lampje gaat branden,dwz er komt geen lucht van buiten. Het gaat hier ook niet om het koelen,maar meer een andere eigenschap van de airco, het condenseren van het in de lucht aanwezige vocht.
De lucht buiten zal in de winter erg weinig vocht bevatten, maar de (warme) adem of nat haar van de inzittende zal de ramen laten beslaan.
groet,
Mischa

Is nu juist het condenseren van het uit de lucht aanwezige vocht niet de bijkomende eigenschap van het koelen? Zou dus niet werken als het erg koud is buiten.
<a href=" www.allesoverairconditioning.nl/airco/ho...airconditioning.html " target="_blank">Airco-basis-principes

Moderators: Jerry Stam