Airco probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou zag ik vanmiddag dat het stekkertje op dat aluminium vat tegen het schutbord los zat, vastgezet, airco aan, pomp begint mee te draaien en stopt dan direct weer(koppeling wordt ontkoppeld)dit ging gepaard met een PERSEND geluid bij afslaan alsof er een magneetklep blijft hangen en de overdrukbeveiliging inslaat.
Nadat de pomp dus ontkoppeld is slaat ie na een paar seconden weer aan om het hele verhaal weer opnieuw te herhalen.
Kan het zijn dat er een magneetklep blijft hangen?
Pomp draait ZONDER knarsen en piepen mee dus denk niet dat het daaraan ligt.....
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Lijkt er op dat er te weinig koudemiddel inzit. De stekker op het aluminium vat, ook wel de patroondroger genoemd, is van de lage druk beveiliging. Het inschakelen en daarna direct weer uitschakelen zou het verhaal kunnen bevestigen.
Dat het met knarsend geluid gaat, zou toch kunnen betekenen dat de pomp defect is. Dat deze zonder knarsen en piepen meedraaid zal alleen zijn als de magneetkoppeling niet is ingeschakeld en dus "vrij" meedraaid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij knarst juist niet als ie inschakeld, wel gaat de motor wat zwaarder draaien wat volgens mij normaal is.
Pomp slaat continu aan/af waarbij de pomp enkele omwentelingen maakt.
Mvg Ben.

Even Off-Topic, weet je toevallig hoe ik mn signature in orde kan maken?heb geprobeerd de volvo erbij te zetten maar dan verdwijnt de hele signature!
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Dan lijkt me dat er te weinig koudemiddel inzitten.
Wat betreft je signature, een plaatje kan er niet bij, wellicht na overleg met de moderatoren. Normaal gaat er alleen tekst in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mn signatuur stond ook alleen text maar dat wist ie elke keer, heb al PM van Mathy gehad:)
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet,
Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik sluit mij aan bij de rest,ik denk ook te weinig koudemiddel.
groet,
Mischa
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Volvo960_1993 schreef : Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee.
groet,
Mischa
Maar de airco werkt pas vanaf 7 graden celcius boven nul. Dit in verband met bevriezing. Ik denk dus dat Henk daar op doelde, het is lastig controleren als de airco door de temperatuur niet aanslaat!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Was nu ook nog niet van plan hem te laten maken, heeft toch weinig zin maar wilde vast een beetje vissen naar een mogelijke oorzaak van het probleem.
Ik dacht als er te weinig koudemiddel in zat dat ie helemaal niet aansloeg, ook geen 3 sec.....
Mvg Ben