Airco probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 16:23 #1071871 door V700 register
Airco probleem. is gemaakt door V700 register
In een ander topic heb ik al verteld dat de airco van mij pas aangeschafte 960 niet werkt.
Nou zag ik vanmiddag dat het stekkertje op dat aluminium vat tegen het schutbord los zat, vastgezet, airco aan, pomp begint mee te draaien en stopt dan direct weer(koppeling wordt ontkoppeld)dit ging gepaard met een PERSEND geluid bij afslaan alsof er een magneetklep blijft hangen en de overdrukbeveiliging inslaat.
Nadat de pomp dus ontkoppeld is slaat ie na een paar seconden weer aan om het hele verhaal weer opnieuw te herhalen.
Kan het zijn dat er een magneetklep blijft hangen?
Pomp draait ZONDER knarsen en piepen mee dus denk niet dat het daaraan ligt.....
Mvg Ben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 17:49 #1224582 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Te weinig koudemiddel ?
Ben,
Lijkt er op dat er te weinig koudemiddel inzit. De stekker op het aluminium vat, ook wel de patroondroger genoemd, is van de lage druk beveiliging. Het inschakelen en daarna direct weer uitschakelen zou het verhaal kunnen bevestigen.
Dat het met knarsend geluid gaat, zou toch kunnen betekenen dat de pomp defect is. Dat deze zonder knarsen en piepen meedraaid zal alleen zijn als de magneetkoppeling niet is ingeschakeld en dus "vrij" meedraaid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 17:57 #1224583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem, Hij knarst juist
Willem,
Hij knarst juist niet als ie inschakeld, wel gaat de motor wat zwaarder draaien wat volgens mij normaal is.
Pomp slaat continu aan/af waarbij de pomp enkele omwentelingen maakt.
Mvg Ben.

Even Off-Topic, weet je toevallig hoe ik mn signature in orde kan maken?heb geprobeerd de volvo erbij te zetten maar dan verdwijnt de hele signature!

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 18:06 #1224585 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Te weinig koudemiddel
Ben,
Dan lijkt me dat er te weinig koudemiddel inzitten. 
Wat betreft je signature, een plaatje kan er niet bij, wellicht na overleg met de moderatoren. Normaal  gaat er alleen tekst in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 19:21 #1224597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal hem eens na laten kijken
Zal hem eens na laten kijken dan, electrisch lijkt het allemaal in orde dus dat scheelt al een berg.
In mn signatuur stond ook alleen text maar dat wist ie elke keer, heb al PM van Mathy gehad:)
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 07:01 #1224655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Is het misschien handig om nog even met je airco te wachten totdat het (ruim) boven de 7 graden is ? Dan kun je makkelijker testen wat/hoe eea werkt. Je hebt m nu toch niet nodig neem ik aan, en alsie lek/leeg is dan wordt dat vast niet erger (lees duurder) als je een paar maanden wacht. Hoewel het een fijner gevoel geeft als je nieuwe aanwinst zsm na aankoop weer helemaal OK is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 16:37 #1224685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontwasemen
Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee. Ik breng voor de airco check mijn Volvo naar een Bosch service centre,dan staat de auto binnen,waar lekker de kachel brandt, dus de airco draait dan gewoon zoals het hoort.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 16:39 #1224686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontwasemen
Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee. Ik breng voor de airco check mijn Volvo naar een Bosch service centre,dan staat de auto binnen,waar lekker de kachel brandt, dus de airco draait dan gewoon zoals het hoort.
Ik sluit mij aan bij de rest,ik denk ook te weinig koudemiddel.
groet,
Mischa

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 16:54 #1224687 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic 7+

Volvo960_1993 schreef : Het mooie van de airco is dat deze ook (snel) helpt ontwasemen,daarom draait hij ook bij lage temperaturen,maar dan steeds af en toe mee.
groet,
Mischa

Maar de airco werkt pas vanaf 7 graden celcius boven nul. Dit in verband met bevriezing. Ik denk dus dat Henk daar op doelde, het is lastig controleren als de airco door de temperatuur niet aanslaat!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 16:54 #1224688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor jullie
Bedankt voor jullie reacties!
Was nu ook nog niet van plan hem te laten maken, heeft toch weinig zin maar wilde vast een beetje vissen naar een mogelijke oorzaak van het probleem.
Ik dacht als er te weinig koudemiddel in zat dat ie helemaal niet aansloeg, ook geen 3 sec.....
Mvg Ben

Moderators: Jerry Stam