Wat is dit ??? En wat is de functie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 12:54 #1222008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer.
Als je hem al dichtgetaped hebt en er barsten in zitten, zou ik hem er zeker uithalen en een nieuwe plaatsen, maar pas als je weet welke draad waar zat en welk relais het was. Die relais kosten rond de 5 euro. neem gelijk een doosje AMP-tjes en een tang mee (euro of tien samen)Dus, tape eraf, nummer opschrijven, nieuwe halen, draden een voor een overzetten en daarna eens verder kijken.Als er iets grandioos mis gaat door dit braswerk, kost het ietsje meer dan 5 euro.beezer schreef : 4/5. geen type aanduiding wel nrs alsof het een schematje is, maar omdat er in het kastje vh relais een barst zat heb ik het getaped ivm vocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 14:59 #1222015
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek eens verder...
... of er nog meer elektrische onderdelen op dezelfde slordige manier in je auto zijn geplaatst. Herstellen is even werk, maar het is veel vervelender om dankzij andermans prutswerk last te krijgen van storingen of om er een keer een autobrand aan over te houden.
Groeten uit Zuid-Limburg,
Groeten uit Zuid-Limburg,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 16:52 #1222021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Jullie hebben gelijk !
Ik ga verder op onderzoek uit !! Wordt vervolgd..........
Ik ga verder op onderzoek uit !! Wordt vervolgd..........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2008 10:00 #1222207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Practische oplossing
Je schreef het volgende:
1 draadje gaa naar de massa vd auto
1 draadje gaat met een rode (10A) zekering naar de accu
1 draadje gaat inderdaad naar de kabelboom vd verlichting
1 draadje gaat helemaal naar achteren door, en gaat denk ik naar binnen........................ ergens naar het dasbboard; verlichting schakelaar ?????????
De eerste draad die je omschrijft en de laatste draad zijn de massa en de schakeldraad van hetgeen de relais hoort te schakelen. Het tweede draadje is de plus of min van hetgene je schakelt en de derde waarschijnlijk de draad van de bediening (de functie van de verschillende draden kun je controleren door de relais open te maken; de twee draadjes die naar de spoel gaan dat zijn de draden van de bediening en de andere twee de draden van hetgene je schakelt).
Het volgende kun je doen: je kijkt naar welke pool van de accu de tweede draad gaat en vervolgens knoop je een draadje aan het derde draadje. Met het andere einde van het geknoopte draadje maak je sluiting naar de ander pool van de accu (op deze manier bedien je eigenlijk het relais).
Nu komt het moeilijke deel... : je oren en ogen goed openhouden om te kijken en horen of er iets aan of uit gaat terwijl je met je draadje op de accu schakelt
Viel spaB!
1 draadje gaa naar de massa vd auto
1 draadje gaat met een rode (10A) zekering naar de accu
1 draadje gaat inderdaad naar de kabelboom vd verlichting
1 draadje gaat helemaal naar achteren door, en gaat denk ik naar binnen........................ ergens naar het dasbboard; verlichting schakelaar ?????????
De eerste draad die je omschrijft en de laatste draad zijn de massa en de schakeldraad van hetgeen de relais hoort te schakelen. Het tweede draadje is de plus of min van hetgene je schakelt en de derde waarschijnlijk de draad van de bediening (de functie van de verschillende draden kun je controleren door de relais open te maken; de twee draadjes die naar de spoel gaan dat zijn de draden van de bediening en de andere twee de draden van hetgene je schakelt).
Het volgende kun je doen: je kijkt naar welke pool van de accu de tweede draad gaat en vervolgens knoop je een draadje aan het derde draadje. Met het andere einde van het geknoopte draadje maak je sluiting naar de ander pool van de accu (op deze manier bedien je eigenlijk het relais).
Nu komt het moeilijke deel... : je oren en ogen goed openhouden om te kijken en horen of er iets aan of uit gaat terwijl je met je draadje op de accu schakelt

Viel spaB!
Moderators: Jerry Stam