Wat is dit ??? En wat is de functie ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 10:18 #1071455 door V700 register
Wat is dit ??? En wat is de functie ? is gemaakt door V700 register
Weet iemand wat dit is. In het kastje dat in de handen gehouden wordt zit een spoeltje. Dat zag ik omdat er een gaatje in het kastje zit. Op de onderkant staat 12V(olt) en 30A(ampere), en een schematje.
Kan dit ook iets te maken hebben met de lpg installatie ? Het kastje ligt voor de accu eigenlijk een beete los er gaar ook een draadje naar de carroserie om massa te maken denk ik ......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 10:47 #1221990 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic schakeling
Het is een relais, en die heeft een of andere schakelfunctie. Zo aan de foto is niet op te maken wat en waarvoor die schakeld. Dan zou je de draadjes moeten volgen....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 10:50 #1221992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.

beezer schreef : Weet iemand wat dit is.

Ja, gevaarlijke situatie, electrisch gezien.
Knijp er minstens 4 nieuwe AMPS aan, want dit is niks. Het ziet eruit als een 87a of 87b relais, dus of een wissel of enkelvoudig maak-relais.Bij wissel zou het voor gas kunnen zijn (want wissel) en bij maak contact, kan het ook nog gewoon voor de verlichting zijn.Bij mijn 164 zaten er 4 op rij aan de bestuurderskant aan hetspatbord gehaakt. Allemaal voor licht.
Je hebt als ik het goed zie een Vialle LPi (of vergelijkbaar) en daar hoort dit relais niet bij (origineel niet, mogelijk prutswerk achteraf.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 10:53 #1221993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadjes volgen

Baseman schreef :

beezer schreef : Weet iemand wat dit is.

Bij wissel zou het voor gas kunnen zijn (want wissel) en bij maak contact, kan het ook nog gewoon voor de verlichting zijn.Bij mijn 164 zaten er 4 op rij aan de bestuurderskant aan hetspatbord gehaakt. Allemaal voor licht.
Je hebt als ik het goed zie een Vialle LPi (of vergelijkbaar) en daar hoort dit relais niet bij (origineel niet, mogelijk prutswerk achteraf.)

Als ik de draadjes zover mogelijk volg op de foto, dan gaan ze inderdaad richting koplamp. Of ze moeten nét buiten de foto in een 180 graden bocht weer de andere kant op gaan.... Maar goed, de maker van de foto kan zeker zien waar de draadjes heen lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 11:12 #1221994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Bij mij is  zo'n soortgelijk relaitje op nagenoeg dezelfde plaats als bij jouw voor de (achteraf) ingebouwde airco van het merk Deltamill.

Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 11:20 #1221996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlichting
1 draadje gaat naar de massa vd auto
1 draadje gaat met een rode (10A) zekering naar de accu
1 draadje gaat inderdaad naar de kabelboom vd verlichting
1 draadje gaat helemaal naar achteren door, en gaat denk ik naar binnen........................ ergens naar het dasbboard; verlichting schakelaar ?????????

Weet iemand dat ?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 11:56 #1221997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais caravan
Mogelijk een relais dat je stroom naar de caravan stopt op het moment dat het contact uitzet.?
Gr. Cees

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 12:00 #1221998 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic schakelaar

ceesvane schreef : Mogelijk een relais dat je stroom naar de caravan stopt op het moment dat het contact uitzet.?
Gr. Cees

Dan moet er ergens een schakelaar zitten. Het is niet zo slim om dit via het contactslot in- en uit te schakelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 12:15 #1222000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinig.

beezer schreef : 1 draadje gaat naar de massa vd auto
1 draadje gaat met een rode (10A) zekering naar de accu
1 draadje gaat inderdaad naar de kabelboom vd verlichting
1 draadje gaat helemaal naar achteren door, en gaat denk ik naar binnen........................ ergens naar het dasbboard; verlichting schakelaar ?????????

Als het hier om een 940 gaat, ishet in ieder geval geen  Volvo-oplossing.Deltamil? Zou kunnen, maar ik had hem ook, die Deltamil, maar zo'n provisorisch prutswerk zat daar niet in.
Ik denk eerder dat de draad die naar de  kabelboom van de verlichting gaat, een eind heeft in de buurt van waar er extra mistlampen gemonteerd kunnen worden, maar dan dus niet de Volvo-variant.
Daarbij is 10 ampere wel een beetje krap, komt neer op 120 Watt, dat is met twee lampen van 55watt maar net op het randje.
1. Kun je eens meten of er prik op staat? (en als het licht aan staat? Tikt/schakelt het relais wél)2. En kun je eens nalopen waar de draad weer naar buiten komt?3. Zie ik goed dat alle draden zwart zijn? (behalve die grijze) 4. kun je aangeven welke draad van de vier die je boven noemt, waarop zit? (er staan bij de pinnen op het relais nummers, als het goed is)5. staat er een typeaanduiding op het relais/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2008 12:44 #1222006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic antwoorden
inderdaad 940 uit 96.
Met af-fabriek airco, dus geen deltamil oid
1. ik heb geen volt/ampere meter, helaas. Wordt aan gewerkt, mijnbuurman heeft zo'n ding ga ik straks nog ff vragen. Zal straks kijken of hij tikt bij aanstaan licht.
2. neen
3. alle zijn zwart inderdaad
4/5. geen type aanduiding wel nrs alsof het een schematje is, maar omdat er in het kastje vh relais  een barst zat heb ik het getaped ivm vocht.
wordt vervolgd, dick

Moderators: Jerry Stam