opa 745 laat mij staan......accu leeg na 2 dagen?!? Update: ivm kabelboom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 08:59 #1219897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al vaker
Ik heb dit probleem ook gehad en meerdere malen heb ik dit advies gegeven:
De volts kunnen er wel zijn maar de ampere's kunnen missschien niet allemaal aankomen,wat je kunt doen en dat hielp direct bij mij is:kort de kabels ongeveer 5 tot 10cm in en monteer nieuwe accu klemmen.
Heb al meerdere malen gehad dat het dan opgelost is.
Om precies te zijn 4 keer bij een 940 en 2 keer bij een 850.
Volvo kwaal?????

Groeten Chris 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 09:29 #1219900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekstroom.

Scorpio29GLX schreef : hoe controlleer ik op lekstroom?

13,8 is inderdaad wel wat weinig, maar als je nog eens meet, maar dan alle verbruikers (aanjager, stoelverwarming, lichten etc) allemaal uit zet en het blijft zo, zou ik de spanningsregelaar/borstelbrug even bekijken en desnoods vervangen.
Lekstroom meten zou ik als volgt doen:Zet alle verbruikers uitTrek de min-pool van je accuZet een multimeter (op Ampere-stand) tussen de accu-pool en min-pool-kabel en zorg dat je de waarde in het schermpje kunt aflezen in de auto.Trek de asbak met houder eruitTrek een voor een de zekeringen eruit en kijk wanneer aanduiding op de meter afneemt.Een waarde van 0 is onwaarschijnlijk, maar alles meer dan 0,2 ampere lijkt me niet goed.
Die isolatie die eraf was onder je dash, ik weet bijna zeker dat dat niet het enige was.Dat stuk zou ik wel als eerste secuur bekijken.
Ik heb dat met mijn 164 gehad. Onder het dash de draden van de linkerkoplamp vastgesmolten aan de overige bedrading.Tot het schutbord leek het in orde te zijn, maar toen ik de isolatiemantel in de motorruimte verwijderde, bleek de draad-isolatie tot aan de lamp te zijn verdwenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 09:47 #1219902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten
Hallo
Als je die 13.8 meet beweeg dan eens de kabels dus de rode en daarna de zwarte...
Als hij dan veranderd dan weet je genoeg...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 18:02 #1219962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Nieuwe "
  Hè Hallo

Update:
vanochtend heb ik de halve auto aan de binnekant "gesloopt" (lees: netjes gedemonteerd)
en ik schrok mij een ware hoedje!!!!!!!!!
zekeringenkastje aan de onderkant voor de bedrading was geheel samengesmolten en zwart geblakend!!!!!!!!!
als dat nog niet genoeg was heb ik de kabelboom helemaal naar de achterkant gevolgd en idem op 1 punt geheel samen gesmolten en ook "verbrand"........
enigste wat ik vreemd vond is dat ik er voor de rest nog niks van gemerkt heb. alles deed het zo als het moest doen.
weet iemand of het nuttig is om de kabelboom uit elkaar te halen en een geheel nieuwe te maken?en dan eentje met dikker mantel?

Tja,    volvo en bedrading dat lukt op de één of andere manier niet.Foei Volvo.!!
Ik zou de hele "troep"( lees bedrading) er uit halen en er één van de sloop inzetten.Als er dan ook nog een met E.C.C. te pakken kunt krijgen zou dat helemaal mooi zijn natuurlijk.
Hoe dan ook ,.....suc(v)6 met jou beslissing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 18:08 #1219964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabelboom
huj
Ik zou idd de hele zooi eruit gooien!
Anders blijf je rare storingen houden.
Probeer eens in Nagelen.......

gr Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 18:58 #1219969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedrading.
wat bedoel je met bedrading ECC?je bedoeld voor jou eentje zoeken? als ik dan toch bezig ben wil ik dat best voor je doen
en hoe bedoel je volvo en bedrading? altijd problemen hiermee? 
kan ik niet beter de oude bedrading oplappen door middel van nieuwe bedrading te maken?dus 1 voor 1 vervangen? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 20:07 #1219974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja,..
Deze vereniging vind "onze" Volvo,s onverwoestbaar.
Maar,...de bedrading van onze Volvo,s laat nog wel eens te wensen over.Vooral de oer Volvo,s hebben dit probleem het isolatiemateriaal brokkeld gewoon van de koperen kern af !!!Nogmaals Foei Volvo!!
Als je nu bedrading uit een sloper kun halen die ook nog airco heeft dan kun je daar weer verder mee (als je er ooit nog airco in wild hoor ) Die keuze kun je dan maken.
Je moet zo wie zo het dashboard uitelkaar halen wil je overal mooi bij kunnen.Het is/wordt een hele klus maar dan heb je ook wat .
Slurpje is ook voorzien van goede bedrading.Van voor naar achteren is het weer helemaal nieuw! Ook de zekeringkast is vernieuwd,de oude was al goed aan het versmelten,kijk met name eens goed naar de zekering die de "aanjager" voorziet van stroom.Hij wordt zo warm dat hij versmelt.
Ook bij de aansluiting van de knipperlichten en koplampen wil de isolatie nog wel eens "wegwaaien"

Je kunt de bedrading één voor één vernieuwen het mooiste is dan ook met dezelfde kleur.Deze kun je dan ook uit een oude kabelboom halen. De keuze is aan jou.!!!
Nogmaals suc(V)6 !!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 21:07 #1219983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander samenstelling:
zowiezo de zelfde kleur bedrading. 
maar dan wel bedrading dat nieuw is. dus geen 2e hands.
en ik weet niet of het helpt, maar iets dikkere kabels + isolatie zou toch goed kunnen werken?zoals ik al ondervonden heb is de kabel dikte van de volvo's niet opgewassen tegen de spanning die erop komt.
zowiezo gaat de zekeringenkast flink onder handen genomen worden. wat ik dus wil doen is een eigen soort van zekeringenkastje maken. en zekeringen gebruiken die je niet eruit hoeft te halen.
conrad heeft ook autozekeringen met een schakelaar en ampere regeling. ik zal van die zekeringen binnenkort de prijs en specificatie's plaatsen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 00:21 #1220010 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mega-Euro's
Hallo Scorpio29GLX

Scorpio29GLX schreef : maar dan wel bedrading dat nieuw is. dus geen 2e hands.

Dan kan ik je alleen maar adviseren om de bekabeling zelf te maken. Dus kabel per rol kopen en dan zelf de kabelboom samenstellen.
Zou je voor nieuwe kabelbomen kiezen, dan zou ik:
  1. Eerst naar de huisarts gaan om te laten bevestigen dat m'n gezondheid prima is.
  2. Iemand meenemen naar de dealer.
  3. Vragen of je mag gaan zitten, voor ie je verteld wat ie voor die kabelbomen hebben wil.
Maar even serieus: Ik heb wel eens naar de prijs van een paar kabelbomen (die van vóór naar achter en die achter het dashboard) gevraagd bij de dealer. Ik neem dat ze per stuk over de duizend euro moeten kosten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2008 01:25 #1220015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cheq
punt 1: afgekeurd  aks ik naar een huisarts ga mag ik niet meer weg. en ga naar een gekkenhuis
punt 2: dealer prijzen zijn te hoog
punt 3: zitten? laat maar. ambulance bellen is dan zeker nodig.

maargoed :D
juist vanwege de prijs wil ik het zelf doen. en op die manier leert men zijn auto nog beter kennen niet?

maar loopt een nieuwe kabelboom echt op in de duizend? O.O 

Moderators: Jerry Stam