Ellende met B230F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is natuurlijk ieder zijn ervaring, maar ik moet zeggen dat ik op de 8 jaar en 180.000 km die ik met mijn 94'er 460 1.8i he gemaakt op LPG ik niet 1 storing heb meegemaakt ondanks flink gebruik.Wouter1973 schreef :
Sorry voor de bemoeienis en het opdringen van mijn mening (overigens gebaseerd op ervaringen), maar neem a.u.b. geen 400-serie. Da's zo ongeveer de meest bedrijfsonzekere en storingsgevoelige Volvo ooit gemaakt!Willem van Strik lidnr 328 schreef : 340 een alternatief? Of is een vario te langzaam? Of 440 automaat? Budget kan bij die auto's geen probleem zijn, het lastige is om een nog goede te vinden.
Ik weet misschien nog wel een adres dat een degelijke 340 zou kunnen hebben overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had geen nieuwe LMM, maar een nieuwe lambda sensor.bas850 schreef : Is deze orgineel? Volgens mij had Joost daar ook toen problemen mee en die was ook nieuw.
Dat was een imitatie en die 'lustte' mijn auto niet. Met een originele van Volvo was het probleem opgelost.
De symptomen die ik in deze post lees doen me erg denken aan mijn probleem, de lambda sensor dus.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Joost,JJager schreef : De symptomen die ik in deze post lees doen me erg denken aan mijn probleem, de lambda sensor dus.
Joost
Deze heb ik een paar jaar geleden al eens vervangen. Scheelde idd in de loop, stukken beter.
Robert
Ik hou jullie op de hoogte. Van de week eens langs bij de garage voor een RPM sensor. Mijn hoop is niet zo groot dat het daarmee is opgelost, maar ik kan het proberen.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
340 Variomatic: is vandaag de dag echt oud spul: carburateur en beslist niet onderhoudsarm. (dit weet ik uit eigen ervaring)Willem van Strik lidnr 328 schreef : 340 een alternatief? Of is een vario te langzaam? Of 440 automaat? Budget kan bij die auto's geen probleem zijn, het lastige is om een nog goede te vinden.
Ik weet misschien nog wel een adres dat een degelijke 340 zou kunnen hebben overigens.
440 CVT: het is super jammer maar het is in garage kringen een bekend gegeven dat de CVT in de 440 zelden langer mee gaat dan 80kkm hooguit 100kkm. Erg zwak. Het is niet voor niks dat Volvo in een later stadium een gewone automaat is gaan monteren! En die auto kan je wel weer prima dagelijks rijden: injectie en een normale betrouwbare automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
340 vind ik toch een stuk beter , heb nu de 4de

een 360 GL
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
 jsnijder schreef : Dan stap ik toch met heel veel meer plezier in mijn 480 Turbo.
Zo is het maar net Jan, niks mis met de 480
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar goed de 360 kan ik bijhouden qua roest , de 460s kon ik dat niet.