Koelvloeistof verlies

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 22:09 #1218261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Worst-Kaas scenario
een gescheurde kop kan moeilijk te diagnosticeren zijn. ruik eens of je koelvloeistof ruikt in het inlaatspruitstuk. haal je vinger of een doekie er door (inlaatslang er af, gasklep open). dat kan wat zeggen.het komt niet zo snel voor denk ik. die wagen waarbij ik het zag was meer dan 2x het vermogen van een standaard FK, dan gaat er ook sneller wat stuk als er iets niet in orde is....

Heb je de slangen bij de oliekoeler gecontroleerd? die gaan echt stuk en worden niet vaak vervangen. door de smeerboel daar en de rijwind zijn sporen daar lastig te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2008 21:41 #1218830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met mijn zelfde '96 LPT
Met mijn zelfde '96 LPT met ECC heb ik begin dit jaar hetzelfde gehad.....veel zoeken en niets te zien. Later bleek het een lekkende kachelradiator te zijn. En dat verklaarde ook direct dat ramen snel beslaan. Kan dit misschien ook hier het geval zijn ??
Succes,
Pieter

• antoine kollee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2009 16:19 #1228772 door antoine kollee (GAST)
Beantwoord door antoine kollee (GAST) in topic Koelvloeistof verlies: gesloten: toch koppakking
Tja, een ritje naar Timen leerde me dat eerdere analyses niet goed waren. Bij het op touren zetten van de motor kwam er om de paar seconden een luchtbelletje te voorschijn in het expansievat. Holadiejee, toch de koppakking. Bij het loshalen van de kop leken er bij de 4e cilinder wat vloeistofsporen zichtbaar. Deze week de handel laten vervangen en voorlopig nog geen vloeistofverlies gezien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 11:49 #1241745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en?
Heb je er nu een nieuwe kop op zitten?
Dure aangelegenheid?

• antoine kollee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 21:57 #1241802 door antoine kollee (GAST)
Beantwoord door antoine kollee (GAST) in topic Nee, er is geen nieuwe kop
Nee, er is geen nieuwe kop opgekomen. Ik dacht dat het vervangen van de koppakking afdoende was om het koelvloeistofverlies te beperken. Koppakking moest overigens sowieso worden vervangen want er zat ook mayonaise aan de oliepijlstok. Na een paar honderd km moest ik echter toch weer vloeistof bijvullen. Deze week nog eens het expansievat losgegehaald en slangen losgekoppeld. Wat blijkt: een klein haarscheurtje onderin het vat (in het tuitje), voor 33 eu een nieuwe erin en nu afwachten....... maar ik heb goede hoop! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2011 22:31 #1314596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En?
Lang geleden alweer, maar hoe is het afgelopen?

Moderators: Jerry Stam