Koelvloeistof verlies
- V700 register
- Nieuw lid
-
commentaar: wij hebben het tussendoor gedaan...
Peter
Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is niet duur, MAAR een gescheurde kop kun je niet reviseren..Lobbes schreef : Mijn dorpsgarage voerde detsijds voor mij een koprevisie uit, inclusief vlakken!, voor 250 euro:
Ligt er ook aan hoeveel je zelf doet natuurlijk.
Groet!
Philip
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat is niet duur, maar de ene revisie is de andere niet. Wat is er toen precies met de kop gedaan behalve dan gevlakt?Lobbes schreef : Mijn dorpsgarage voerde detsijds voor mij een koprevisie uit, inclusief vlakken!, voor 250 euro:

Peter
Lobbes
Nieuwe inlaatkleppen voor een turbokop kosten alleen al 60€ per stuk. Vooruit de inlaatkleppen kosten maar 15€ per stuk.
maar dan 8 klepgeleiders.
en ook nog 8 nieuwe klepzittingen
en dan nog vlakken het montage werk aan de cilinderkop. Graag dit adresje!

- V700 register
- Nieuw lid
-
In het verleden was er sprake van één of meerdere lekkages die zijn verholpen maar toch moet ik regelmatig koelvloeistof bijvullen.
Dat wordt dus zoeken... Is sneller om eerst te bepalen of de kop en alles daar omheen nog goed is alvorens met het priegelwerk te beginnen?
Groet, Peter

- V700 register
- Nieuw lid
-
- antoine kollee (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr en succes,
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom sluit je een gewone lekkage wel uit na 3x afpersen en een gescheurde kop niet ? Bij een gescheurde kop zou je toch ook drukverlies moeten hebben ? Hoe lang heb je m eigenlijk op druk gehad, bij warme of koude motor ?Ik sluit me aan bij Wouter: Op alleen koelwaterverlies zou ik de kop(pakking) niet verdenken. Bij meerdere van de volgende symptomen wel:- belletjes in expansievat- vettige waas op koelwater in expansievat- mayonaise aan de peilstok/in de olie- stomen (witte rook) bij warme motortwannie schreef : Fijn veel reacties, daar heb ik echt wat aan. Wouter, je geeft aan dat het euvel zich natuurlijk ook in het koelcircuit kan bevinden. Vraagje: als het systeem op druk wordt gezet, zou dan niet meteen moeten zichtbaar moeten worden dat er drukverlies optreedt, door een lekkage in het koelcircuit? Bij mij is het systeem inmiddels 3x op druk gezet en iedere keer wordt er geen drukverlies gemeten en is er nergens (zichtbaar) een lekkage te zien bij slangen en aansluitingen........en toch iedere 500 km bijvullen.....
- antoine kollee (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens: belletjes in het expansievat zou dat dan ook meteen bij een CO check een negatief (koppakking) uitslag moeten leiden? Dus: zou de CO check dit dan hebben moeten aangeven? Ik heb eerder zo'n check gedaan en toen werd er geen CO gemeten.
- V700 register
- Nieuw lid
-