tuning 740 turbo diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2008 08:00 #1209849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen rail

Mathy schreef : Hoe hoger de druk, hoe meer brandstof er ingespoten zal worden. De hoeveelheid brandstof wordt er harder ingedrukt, dus zal er binnen dezelfde openingstijd ook meer brandstof door de verstuiver gedrukt worden.

Nee toch ? De verstuiver blijft net zolang open staan tot de druk van de brandstof in de leiding weer kleiner is dan de veerdruk op de naald. Bij een hogere druk spuit de verstuiver inderdaad meer brandstof per tijdseenheid in, maar net zolang tot de druk van de brandstof weer kleiner is dan de veerdruk (die dus hoger ligt), de tijd waarover dit gebeurt zal korter zijn. Diesel is niet samendrukbaar (laten we dat aannemen), dus met een hogere druk bereik je niets. Het volume dat ingespoten wordt, wordt puur bepaald door de brandstofpomp. De verstuiver is niets meer dan een dingetje dat voor de verneveling zorgt en daarvoor de druk van de brandstofpomp gebruikt. Het is geen railsysteem met constante druk oid, waar een (teruggekoppelde regeling) ervoor zorgt dat injectoren korter of langer open staan. Bij zo'n systeem zou drukverhoging wel werken. De druk bij diesel wordt elke keer opnieuw opgebouwd vanaf de druk waarbij de naald de vorige keer gesloten is. Vanaf die druk zorgt het volume dat de brandstofpomp in de leiding drukt dat de druk stijgt en hopelijk boven de openingsdruk komt, zodat ook daadwerkelijk ingespoten wordt. Het volume van de pomp is dus bepalend voor de hoeveelheid, niet de druk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 22:06 #1328991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel tuning
Ik heb ik mijn 2.4 diesel 175PK en dat is heel wat werk.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 22:32 #1329005 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Euhhhh

diedvdijk schreef : Ik heb ik mijn 2.4 diesel 175PK en dat is heel wat werk.

Toevallig de auto matzwart gespoten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 07:19 #1329040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 175 PK
@ diedvdijk: wat heb je allemaal gedaan om 175 PK uit je diesel te krijgen? Is 'ie dan nog betrouwbaar? En hoeveel koppel levert het blok dan?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2011 09:12 #1329044 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 175
175 PK uit je TD halen valt te doen.
Maar..het blok vind het niet fijn, de aluminium kop zal zekerdeweten scheuren gaan vertonen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 09:40 #1329048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar baseer je die uitspraak
Waar baseer je die uitspraak op Gerben?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2011 09:52 #1329050 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Scheurgevoellig.
De aluminium kop is het zwakke punt al van het TD blok, ze scheuren zelfs al bij het standaard geleverde vermogen.
Ze scheuren helemaal als het blok koud al hard aan het werk gezet wordt.
Dit word zelfs vermeld in de "handleiding" en daar staan ook de scheur-marges in wat tot goedkeur of afkeur leidt.
Ook op eigen ervaring gebaseerd: de kop van mijn 940 TDIC, blok had nog geen 220 DKM gelopen en er was goed mee gereden: de kop was totaal kapot gescheurd, KVS verbruik, drukopbouw en compressie verlies.
Ga je er 175 PK uitpersen..dan scheurt de kop Gegerandeerd!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 10:12 #1329054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou jouw ervaringen met
Ik zou jouw ervaringen met de diesels nou niet als referentiepunt willen nemen voor de kwaliteit van de dieselkoppen, want van wat ik zo op het forum voorbij heb zien komen, heb je wel wat probleemauto`s op je pad gehad.
Dat je de dieseltjes rustig warm moet laten worden hoeft geen enkel probleem op te leveren. Als je dat doet, dan kunnen ze ontzettend veel hebben.
Lees de berichten van Bouke Maas eens over het kietelen van dieseltjes, hij weet inmiddels vrij goed wat ze allemaal kunnen hebben. Hij heeft er inmiddels vele tientallen voorbij zien komen en heeft zijn eigen blok aardig gekieteld. Bij een goede stage-0 kun je best wat van de dieseltjes vragen, of dat nou 175pk is of 160 of 200, dat wil ik in het midden laten, maar het is zeker geen garantie voor een gescheurde kop. Er kunnen ook andere dingen misgaan namelijk.
Dus met zoveel stelligheid roepen dat de dieselkoppen scheuren als je dit gaat vragen van het blok, dat gaat wat te ver vind ik. Je loopt risico, daar kunnen we het over eens zijn denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 18:11 #1329097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Died,
Lijkt me leuk om van je te horen wat je met je diesel hebt uitgespookt. En vooral wat je er zelf van vind. Het werk en de moeite die je ervoor over hebt gehad etc.

Zelf rij ik rond met twee (standaard) diesels naar tevredenheid.

Ik ben altijd beziggeweest met motorfietsen en houd altijd van nieuwe ideeen en gedachtes. Vandaar.

Groet, Rolf

Moderators: Jerry Stam