Volvo 760 1982 ervaringen
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
De mijne heeft 30-06-1983 als eerste toelating en het nummer is 4687. En de ramen moeten bij mij ook met de ouderwetse ellebogenstoom op en neer. Maar wel weer een automaat en een goed werkende airco. En een buitentemperatuurmeter linksboven met een gewoon wijzertje, rechtsboven een vacuümmeter, linksonder het klokje en rechtsonder de voltmeter.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jsnijder schreef : De mijne heeft 30-06-1983 als eerste toelating en het nummer is 4687. En de ramen moeten bij mij ook met de ouderwetse ellebogenstoom op en neer. Maar wel weer een automaat en een goed werkende airco. En een buitentemperatuurmeter linksboven met een gewoon wijzertje, rechtsboven een vacuümmeter, linksonder het klokje en rechtsonder de voltmeter.
Nou, die van mij heeft als nummer 2150, en de datum eerste toelating was 26-05-1982 in Duitsland.
Handgeschakeld en ook ramen die geslingerd moeten worden. Geen airco, geen extra metertjes etc. Die metertjes zou ik graag willen, vooral buitentemperatuur (analoog)
Ik ga er nu maar meer ''performance'' gerichte metertjes in plaatsen.. als dat gaat..
@Jan: Jouw wagen is een rijdend museumstuk, geweldig om te zien hoe mooi de wagen nog is, als nieuw! Mijn wagen ziet er helaas bijlange na niet zo mooi uit... maar dat maakt mijn radical motorwissel ook weer wat minder erg voor sommigen hier.
Het is niet dat ik een supermooi exemplaar aan het ombouwen ben, eerder een die, als ik 'em niet had gekocht, nu op de sloop had gelegen (maarja, die moeten ook gered worden he? )
Groet,
Philip
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens hoef jij je niet te verontschuldigen, hoor. Iedereen vult de hobby op zijn eigen manier in en dat is ook de insteek van onze club. Mooi, minder mooi, origineel, niet origineel, maakt allemaal niet uit. Belangrijker is dat je plezier aan je auto beleeft en dat we dat met elkaar kunnen delen.
Wat de metertjes betreft: Carlo Schmidt in Gemert heeft nog een ruime voorraad met gebruikte en nieuwe metertjes voor de 760, ook de analoge buitentemperatuurmeter. Dus wellicht is een bezoekje aan Gemert interessant voor je. En verder veel succes met de ombouw van je 760. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. En inderdaad mooi dat er weer eentje van de sloop gered is.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de RDW de exacte datum van de (ingevoerde) auto niet kent dan nemen ze de helft van het jaar in dit geval altijd 30 Juni.
Staat op de Duitse brief niet de datum van toelating? of is die heel toevallig de 30ste?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Hulde !
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het is heel simpel: de zescilinder automaten zijn altijd uitgerust met een AW7x bak, tenminste in de 7-serie. In de 164/260 was dat indertijd een BW55-bak, 164 misschien ook nog de BW35. De 960's kregen weer een modernere bak, de AW30/40. De 760 turbo's hadden ook een AW7x, de zescilinder diesels kregen een ZF4HP22.
Dus nee: Slurpje is in dat opzicht niet omgebouwd. Wat betreft de remmen wel, vermoed ik: volgens mij zijn modeljaar 1982 EN 1983 met de vroege naaf/schijf combinatie uitgerust.