Waar haal je een thuisbrenger(tje) vandaan?

• F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 17:27 #1066353 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Waar haal je een thuisbrenger(tje) vandaan? is gemaakt door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Voor mijn beide auto's ben ik op zoek naar een nieuw thuisbrenger(tje). Beide huidige reservebanden zijn totaal rot. Het karkas steekt uit het vergane rubber. Auto 1 is voorzien van een extra bankje. Daar zit nu tijdelijk een echte (195/55) band onder, maar dan sluit het houten deksel niet helemaal meer. Dus daar wil ik weer een thuisbrengertje in hebben. Auto 2 is voor zien van een onderbouw gastank en heeft het reservewiel aan de zijkant staan. Een echt wiel past daar niet.
Ik heb rondgebeld, maar werd door de bandenboeren doorverwezen naar de dealer. De dealer kwam vervolgens met de opbeurende mededeling dat Volvo het thuisbrengertje voor de 940 niet meer kan leveren en verwees me door naar de sloper. Maar aangezien de laatste 940 (met reserveband) zo'n tien jaar geleden het licht zag, lijkt me dat niet zo'n goed idee.
Welke opties zijn er nog? Wie heeft goede raad?
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 17:53 #1208014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bestelwagenband
Hallo Frans.Misschien kun je om je oude velg een nieuwe bestelwagenband (C band) laten monteren in de juiste maat.Deze banden hebben een zwaardere load index dan normale banden en kunnen daarom in een kleinere maat toch het zelfde gewicht dragen.Wel opletten dat de diameter het zelfde blijfd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 18:37 #1208016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe moeilijk kan dit
Hoe moeilijk kan dit zijn?!
Ga naar de sloperij, haal er een van 10-20 euro uit een sloper. De meeste hebben 0, zero nada, niente km gereden. 
<u>klaar!</u>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 18:51 #1208019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier
<a href=" link.marktplaats.nl/182923390 ">hier op MP ? deze advertentie staat trouwens ook tussen "onderdelen markt" onder advertenties rechtsboven.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 19:41 #1208024 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic geen sloper
Bedankt voor de tips zover.
Ik wil geen band meer uit een sloper. Ik heb geen behoefte weer bij m'n tweewekelijkse controle tot de ontdekking te komen dat ik opeens een los karkas met stukken rubber heb ipv een reserveband. Na meer dan tien jaar vergaat een band blijkbaar ook zonder te hoeven rijden...
De bestelwagen tip zal ik eens natrekken.
Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 19:47 #1208025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic band
misschien een onnozele vraag:

het gaat dus puur om het rubber, wat nu dus in de maat voor de thuisbrenger niet meer te krijgen is ?   

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 19:52 #1208026 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic helemaal niet onnozel
ehh, ja. Geen onnozele vraag.
Omissie van mijn zijde. Het gaat om het rubber. 
Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 19:56 #1208027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duidelijk
ja, dan is het met de andere thuisbrengers ook wachten tot ze uitgedroogd zijn en "tot stof zullen wederkeren". ik was eerst in de veronderstelling dat je de velg zocht en dat de banden nog probleemloos leverbaar zouden zijn.

zou je je oplossing kunnen posten ? wellicht kunnen anderen er ook hun voordeel mee doen.

t zal wel niet genoeg brengen, maar is een 185 band ook geen oplossing ? t scheelt je weer een centimetertje, en volgens mij past dat ook op de 195 velgen (gewoon netjes, zie bijv. ook de <a href="/node/316">aries</a> pagina)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 21:25 #1208032 door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic voor onder het bankje
Wellicht past 185 onder het bankje. Weet iemand toevallig hoe dik, gemeten over de wangen, die maat is, opgepompt zonder belasting? Dan kan ik uitproberen  of die zo'n band past zonder 'm te hoeven kopen. Of heeft iemand die maat band al onder het bankje?
Aan de zijkant ( in de LPG auto) zie ik 'm niet passen. De huidige band valt gedeeltelijk in het vakje rechts onder de laadvloer.
Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 21:49 #1208038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 175/70/R15
Vredestein heeft een band leverbaar in de maat 175/70/R15 load index 86 en snelheidsindex H.  
De standaard band om de thuiskomer is een 155/80/R15 load index 86 en snelheidsindex T.  
Ik weet niet of de band op die velg past?! heb even na gelaten te kijken hoe breed de velg is van het thuiskomertje.   
Maar misschien is dit een alternatief. De afloop omtrek scheelt een 10MM met de standaard thuiskomer.  
Ik zou het eventueel eens nameten of het zou kunnen passen en dan contact zoeken bij een bandenboer in de buurt die een beetje verstand van zaken heeft.
Even voor de volledigheid het betreft de: 
Vredestein SPRINT CLASSIC 175/70 R15 86H
Volgens autobandenmarkt is het iets nieuws....

Moderators: Jerry Stam