Gierend geluid NIET uit aandrijving, maar uit motor! OPGELOST
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Golfje van je vrouw? Kan je niet beter doorschuiven dan? Golfje weg, deze prachtige Volvo houden. Voor het geld dat hij vermoedelijk gaat opleveren is het waarschijnlijk zonde om hem weg te doen.JJager schreef : En ik blijf lid, want het Golfje zal ook ooit versleten raken...
Moeten we even wat munitie verzamelen voor je vrouw?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar deze Volvo erbij is te duur. We hebben 't over een 18 jaar oud Golfje Diesel en dat is nog te betalen als tweede auto.
En wat denk je dat mijn Volvo 'vermoedelijk' gaat opleveren? Het is een auto die je moet zien. Zo ging het bij mij ook.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en er is duidelijk sprake van een kopersmarkt in de automotive.
Hoe mooi en bijzonder de auto ook is, je moet net diegene treffen die hem voor dat geld kopen wil. De auto is mooi zat dus daar ligt het niet aan.
Succes met de verkoop!
Paul
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb geen flauw idee. Ik sluit me aan de bij de woorden van Paul, je moet net die éne liefhebber weten te vinden.Ik had het ook in 2000, toen ik mijn full-options 745 verkocht, iedereen lachte me uit met een vraagprijs van 6900 gulden voor een auto van 13 jaar oud. Toch kwam er al heel snel iemand die precies díe auto zocht en hij was zo weg.JJager schreef : En wat denk je dat mijn Volvo 'vermoedelijk' gaat opleveren? Het is een auto die je moet zien. Zo ging het bij mij ook.
Je hebt een prachtige auto, geen twijfel, maar is er nog vraag naar in die prijsklasse?
Gewoon proberen dus.
Maar ik geloof niet dat een Golf diesel uit 1990 dezelfde rijervaring biedt . En de veiligheid van je gezin in het verkeer is je ook vast wat waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De verkoop zal ook niet makkelijk gaan. Maar ik heb nu in totaal 9 mille in de auto zitten.
Die krijg ik niet terug, maar koop voor zeg 7,5 mille eens een andere auto in deze staat en met deze ruimte.
Velen kopen liever een V70 voor dit geld, maar ik zoek dus idd die ene liefhebber.
En ook liefhebbers hebben een 'autocarriere'. Ik groeide immers ook van een '86 740 sedan, via een '95 940 estate naar deze kanjer
Ik zoek die liefhebber die toe is aan de volgende stap.
Joost
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Hoe kan je nou je bloedjes van eigen kinderen en het vrouwtje zo onveilig de weg op sturen terwijl je een prachtige, veilige en niet meer gierende 940 hebt!
En diesel en LPG lopen toch niet zo heel veel uit elkaar qua houderschapsbelasting (gewichtsverschil tussen een golfje en een 940 waarschijnlijk wel )
Dit alles natuurlijk onder de noemer "hou Joost in de 940"
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er moet even gezegd worden dat een tweede auto niet automatisch de auto voor de vrouw is!
Sterker nog, ik rijd mijn woon-werkverkeer met de Golf en mijn meisje rijdt met de kids vrijwel altijd in de 940.
Over die verdeling zal wel gegniffeld worden maar over de veiligheid van m'n kindjes wordt goed nagedacht
Joost
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
De oplossing is natuurlijk de volgende:JJager schreef : Crossed my mind, Eric.
Maar deze Volvo erbij is te duur. We hebben 't over een 18 jaar oud Golfje Diesel en dat is nog te betalen als tweede auto.
- Je verkoopt de Golf.
- Je gaat in je leasebak alleen zakelijk rijden, niet privé.
- Dan heb je geen bijtelling.
- Van de besparing op de bijtelling gaan jij en je vrouw privé lekker in de Volvo rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is vooral een tijdkwestie. Ik kan niet met m'n handen van de auto afblijven.
Deze auto moet je mooi houden en verder perfectioneren.
Het afgelopen jaar kreeg elk piepje en kraakje voorrang op m'n priveleven. Ik ben een perfectionist; zo zit ik in elkaar.
Dat is de reden voor de verkoop: mijn hobby-auto moet rustig in de garage kunnen staan. En dat kan nooit de auto zijn die ik voor m'n gezin en werk gebruik.
Het is dus geen centenkwestie. En in de garage staat al 2 jaar een auto te wachten op aandacht. Die auto heb ik al twintig jaar en die blijft ook bij me.
Nogmaals: keuzes. Maar dank voor het meedenken.
Joost