ECU Temperatuursensor B230FK: waar zit ie? - Startprobleem opgelost!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 09:22 #1198038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijstje afwerken
Beste Bas,

Heb zelf ook EGR systeem afgedopt, maar ik denk niet dat het de oorzaak is van het slechte starten. Denk dat je gewoon het lijstje moet afwerken. Eerst resetten, dan op benzine laten lopen, hoe loopt hij dan? Codes uitlezen etc. Bougies, stroomverdeler etc. controleren, overzetten uit je oude auto? Pas daarna LPG systeem gaan controleren. Veel is er anders, maar nog meer is het zelfde als in je oude wagen!

Ps je 'moet' naar Frankrijk? Kun je niet beter schrijven je 'mag' daarheen?

Groet!

Fred 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 09:28 #1198040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach......

flyingdutchman181 schreef :  Ps je 'moet' naar Frankrijk? Kun je niet beter schrijven je 'mag' daarheen?

....het is geen vakantie, vandaar moeten.Ik heb mijn pa beloofd de huisinstallatie van het huis in mijn avatar te vervangen door iets wat wel goedgekeurd kan worden en dat wordt dus een week hard werken.
Alléén trouwens, dus als er nog iemand een weekje over heeft, begin mei en mee wil........
Mijn sedan is waarschijnlijk verkocht, dat hoor ik vandaag 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 10:03 #1198044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij heb ik het.
Ik heb het witte brandstofpomprelais er even uitgehaald en open getrokken (want een B230FK heeft die blijkbaar wel gewoon op de plek waar ie hoor) en 1 pinnetje zit los.
Ik ga dat in mijn lunch even solderen en testen of het afdoende is.

Fingers crossed..............X 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 13:16 #1198061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost.
Zojuist mijn welgemeende excuses gemaakt aan het adres van mijn auto.
Ik was gisteren een beetje over de flos, dat een week voor mijn werk-vakantie mijn nieuwe auto niet startte en ik zag me al klooien met dat inlaatspruitstuk en die sensor.....etc.Enfin, ik heb de contacten van mijn brandstofpomprelais allemaal doorgesoldeerd en tijdens het ritje van zojuist (met twee keer starten met warm blok) geen enkel probleem.Heerlijk, ik hoop dat dit het was....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 19:20 #1198088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nice :D
mooi. dat relais heeft me al een paar keer laten staan... ik heb altijd een reserve bij me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 20:10 #1198094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check

JW schreef : ik heb altijd een reserve bij me.

Ik ook, vanaf nu, hoewel het naar ik verwacht, de eerste 100000 km niet meer zal gebeuren. 

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 20:36 #1198102 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic EGR komt later
Bas, 
Over de EGR doen de wildste verwarrende verhalen de ronde. Begin met de componenten te bekijken op vadis. Hier staat aardig wat. Groot verschil ook tussen een EGR op een benzine en een diesel uitvoering; dat wordt simpelweg op een hoop gegooid. Mijn ervaring is dat een gerelgelde EGR op  een  FK niet vervuild en wel zijn funktie heeft. CIS klep heb ik nog nooit schoongemaakt. Je rijdt op gas. Het enige waar je je zorgen over hoeft te maken is dat de klepspeling  in orde is en dat de motor start natuurlijk. Voor de rest blaas je rustig heen en weer naar Frankrijk.

Moderators: Jerry Stam