ECU Temperatuursensor B230FK: waar zit ie? - Startprobleem opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De nieuwe kun je wel met een steeksleutel vast draaien.
BTW: De nieuwere versie van de EGR heeft een gastempsonde. Is de motor op temperatuur dan wordt de waarde van de gastempsensor gemapt en de egrcontrole ingeschakeld. Klopt de waarde niet dan gaat het lambdalampje branden. Geen circulatie langs de EGR levert een verkeerde waarde voor de gastempsonde.
succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kennelijk enkele 95-ers dus nog zonder die sensor voor de EGR. In de USA hebben ze ook al veel vroeger EGR met sensor gehad, staat wel wat op turbobricks van mensen die het weggehaald hadden.Adrian schreef : BTW: De nieuwere versie van de EGR heeft een gastempsonde. Is de motor op temperatuur dan wordt de waarde van de gastempsensor gemapt en de egrcontrole ingeschakeld. Klopt de waarde niet dan gaat het lambdalampje branden. Geen circulatie langs de EGR levert een verkeerde waarde voor de gastempsonde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Speciale Bosch winkels?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
JW schreef :
kennelijk enkele 95-ers dus nog zonder die sensor voor de EGR. In de USA hebben ze ook al veel vroeger EGR met sensor gehad, staat wel wat op turbobricks van mensen die het weggehaald hadden.Adrian schreef : BTW: De nieuwere versie van de EGR heeft een gastempsonde. Is de motor op temperatuur dan wordt de waarde van de gastempsensor gemapt en de egrcontrole ingeschakeld. Klopt de waarde niet dan gaat het lambdalampje branden. Geen circulatie langs de EGR levert een verkeerde waarde voor de gastempsonde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het feit dat de auto met koud blok in 1 keer start en met warm blok moeilijk aan de gang te krijgen is. Als de temperatuur weer iets gedaald is, zeg na een half uurtje, doet ie het in twee keer, maar voor die tijd is het bijna niet mogelijk.JanV schreef : Bas, wat doet je denken dat 'ie kapot is?
Laat ik het zo zeggen: Wil ik met mijn Volvo geen flater slaan, kan ik beter niet met de auto effe naar het postkantoor, want dan sta ik daar een kwartier te starten....;-(
Die EGR, die heb ik volgens mij ook......wacht effe.....
[opgezocht]
Ja, heb ik, zie <a href="/node/16142" target="_blank">deze pagina:</a>Emissiecode 25: EGR, drie-weg-katalysator, EVAP, Verwarmde <a href="/taxonomy/term/1592"><acronym>Lambda</acronym></a> sensor, <a href="/taxonomy/term/352"><acronym>OBD</acronym></a>-enabled
Maar ook OBD, dus zal ik hem morgen even uitlezen, eens zien wat ie aangeeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verhoogd risico op vervuilen van het gasklephuis.
Op moderne diesels is EGR een regelrechte ramp (verstoppende inlaatkanalen.)
Uitlaatgas terugleiden = verlies aan vulgraad van de cilinder = minder vermogen.
Als de auto al op LPG rijdt wordt 'ie er zonder EGR toch niet 'viezer' van want LPG verbrandt al superschoon.
Snel afdoppen/verwijderen/afdichten.
grt
Jan
PS mijn '97-er LPT met LPi heeft geen EGR!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat moet ik dan maar eens gaan uitzoeken, want het hele EGR-systeem ken ik niet, heb geen idee wat het is en waar het zit, laat staan hoe ik het moet afdoppen.JanV schreef : Snel afdoppen/verwijderen/afdichten.
Gisteren bij het vervangen van mijn waterpomp al wel ontdekt, dat een 8-kleppert 2.3 non-turbo met AMS, andere koek is, dan een 2.3 LPT met LPi. Maar goed, het is wel weer dicht, lekvrij.
Die EGR, kan dat de reden zijn van slecht/niet starten dan?En als het antwoord ja is, is er dan een slimme snelle tijdelijke truc, om het op te lossen zodat ik niet een half uur moet wachten aan de Peage?