Ombouw...
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/15736"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/15736
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Vergroot je het vermogen met meer dan 40% ten opzichte van het oorspronkelijke, dan is ook herkeuring verplicht, inclusief een remproef en wegliggingstest. Je zit met een B230F als basis al snel op die 40% extra...
De automaat (AW71) zou vermogens tot zo'n 200 pk moeten kunnen verwerken, daarboven moet je 'm extra helpen. Een extra oliekoeler is in ieder geval aan te raden. Vermogen kan wel groter zijn, als je er niet voluit mee gaat blazen.
MAAR: kijk eerst eens wat je nu hebt, waarom je dat zo goed bevalt, en ga eens rijden met iets wat lijkt op hetgeen je wilt bouwen (vraag Jeroen Haring bijvoorbeeld eens). Het gevaar bestaat namelijk, dat je je auto wilt aanpassen naar een die je MINDER goed zal bevallen. En aangezien een en ander waarschijnlijk serieus geld zou gaan kosten...
Wil je daadwerkelijk gaan ombouwen, dan is een hele range aan sites verplicht leesvooer, voordat je begint. Turbobricks, brickboard, etc. De V8 ombouw is in Amerika gewoon als pakket aan te schaffen, staat ook uitgebreid op internet beschreven.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ff kletsen met Carlo Pronk te Dordrecht.
Zie site : <a href=" www.volvoturbo.eu/ "> www.volvoturbo.eu

groet en wijsheid gewenst

Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr Mischa
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
in de 740 als B204GT levert die 200 pk en in de 960 als B204FT 190 pkMathy schreef : De 2.0 16V levert als ik me niet vergis 185 pk.
De brandstof en ontstekingschips vervangen door chips die het allemaal wel snappen, et voila: 275 pk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eeuwig zonde . Zoiets hoort zo origineel mogelijk te blijven imho.flip_21 schreef : En wat ik gisteren heb ik gekocht.... een B204FT voor in mijn 760 uit 1982
Naast chips, een 3' uitlaat, heb nog andere nokkenassen liggen en kijk 300 pk, en de grens van de turbo bereikt....
dan een compressor kit er op en we kunnen weer verder
maar wel leuk!
- V700 register
- Nieuw lid
-

Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef : En vergeet dan niet om lage compressie zuigers te monteren, anders helpt het nog geen moer om er een turbo op te schroeven, je moet dus een 2300 LPT/HPT onderblok gebruiken en daar de de 16V kop op zetten, dan moeten de nokkenassen overlapvrij gemonteerd worden en dan krijg je er met een standaard turbo maximaal 250 pk uit omdat de turbo niet meer als voor 250 pk lucht kan leveren, als je er een grotere turbo op zet loopt ie onderin helemaal voor geen meter en gaat ie boven de 3500 toeren echt goed z'n best doen, dat is alleen op de weg niet echt fijn, begint ie met een turbo achteras ongeveer bij 140 pas te trekken, als je een 16V achteras eronder zet word dat allemaal wat beter, en gaat ie bij een lagere snelheid wat doen, bij de koppels die zo'n motor ontwikkelt in de hogere toerentallen trek je alle bestaande Volvobakken aan fruts en al helemaal de automaten, en moet je aan een BMW-bak denken, die dat wel aan kan, kortom veeeeeeel succes.
Groeten, Co.
ik heb anders wel eens vaker B234F motoren gezien waar een turbo op gezet is. En die doen het goed. natuurlijk is iets lagere compressie beter maar het gaat best en de rijdbaarheid met hoge compressie is erg goed.
nokkenassen standaard getimed werken volgens mij ook al goed. anders verstelnbare nokkenastandwielen die zijn niet duur als je goed zoekt.
de standaard turbo is dan erg klein, zeker als je het over de mitsjubitie 13C hebt, die heeft al moeite met boven de 200-210 pk. echt klein dat ding. Een grotere turbo er op gaat echt goed hoor, dan heb je echt geen turbo lag tot aan 140 km/h. dan heb je er een trein turbo op zitten. hoezo onderin helemaal niet werken met een grotere turbo? ik heb al heel wat grotere turbos gezien op volvo blokken en al met een aantal gereden, dat werkt echt vergelijkbaar met de standaard turbo als je niet te extreem gaat.
hier bijvoorbeeld deze meneer die het behoorlijk extreem heeft aangepakt:
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=...ighlight=16V%2Aturbo " target="_blank">zie hier
Deze komt inderdaad pas echt vanaf de 2800 rpm op ofzo, maar wat wil je als je bijna 600 pk eruit haalt......................
op turbobricks is ook nog iemand die een standaard blok B234 van een turbo heeft voorzien en 280-300 pk op de achterwielen heeft gehaald. en die heeftgeen lag oid.
veel mensen daar rijden al lang rond met hun setups, als je er met verstand mee omgaat en de juiste ondersteunende dingen doet gaat het lang mee.