Ombouw...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een paar interessante vragen:
Ik heb op het moment een hele goede Volvo 740 2.3 GL Blackline automaat uit 1989. Deze auto rijdt, na enkele problemen, heerlijk... alleen mis ik wat...
Ik ben dus op het idee gekomen de auto te schorsen en hem te demonteren voor spuiten... Daarnaast wil ik er een 2.3 16v turbo blok (standaard 156pk) inleggen.. Deze kan op vrij eenvoudige wijze gechipt worden naar 196pk.. Als er dan ook het een en ander met de grote van de turbo en intercooler gebeurt, is 250 pk niet onrealistisch...
Eerste vraag: Gaat dit goed met de automaat (PRND21)???
Tweede vraag: Heeft iemand ervaring met het wisselen van motoren?
Derde vraag: Denken jullie ook dat de vering drastisch moet worden aangepast?
Vierde vraag: Zouden er nog andere dingen moet worden aangepast??? Assen ofzo?
Vijfde en laaste vraag: Tips????
Ik heb besloten met dit project te gaan beginnen omdat ik echt gek geworden ben op deze auto en nu een auto van de zaak krijg en dus alle tijd (weekend) heb om dit uit te voeren. Tijd en geld mogen geen rol spelen, dus kom met leuke gekke tips of ideeën. Heb ooit wel eens gehoord dat een T5 blok ook in een 740 gelegd kan worden (???) of een V8 van een Mustang???
Ik hoor graag van jullie.
Pieter van Heijst
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Antwoord 5: versterk de REMMEN. Hoewel de auto niet zwaarder zal worden, lijkt het mij verstandig om het remvermogen toch te verbeteren.
Succes Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het AW30 verhaal is een goede aanvulling. Ik zal eens kijken of deze automaten te koop zijn. Past deze op de aansluitingen van het turboblok en de 740?
Groeten
Pieter
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik kan het mis hebben, maar het is vlg mij een 2.3 16V of een 2.3 ltr 8V turbo. De eerste levert standaard 155 pk (heb ik zelf ook gehad), van de 2e weet ik het niet, maar iemand zal wel snel reageren als ik het mis hebPieter740 schreef : Daarnaast wil ik er een 2.3 16v turbo blok (standaard 156pk) inleggen..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De 2.3 16V levert 155 pk.
De 2.3 8V Turbo levert als LPT 135 pk en als HPT 165 pk.
De 2.3 8V HPT levert met turbo+ kit 180 of 190 pk afhankelijk van het modeljaar.
De 2.0 16V levert als ik me niet vergis 185 pk.
Een 2.3 16V Turbo is door Volvo nooit aangeboden. Tot mijn HEEL grote spijt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus de mooiste ombouw die je kunt doen (en tevens de grootste uitdaging) is in eigen beheer een 2.3 16 klepper in de 740 lepelen, en er vervolgens een Turbo met Intercooler op schroeven.Mathy schreef : Een 2.3 16V Turbo is door Volvo nooit aangeboden. Tot mijn HEEL grote spijt.
Dat lijkt me een mooie klus.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor een 700 met een V8 moet je maar eens hier gaan kijken... Ik weet niet of hij 'm nog heeft, maar er stond daar jarenlang een 760 estate met een dijk van een V8 erin:Pieter740 schreef : ... of een V8 van een Mustang???
Automobielbedrijf A van AmerongenNyendal 183972 KC Driebergen Rysenburg

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tijdens de viering van het 10-jarig bestaan van deze vereniging had ie hem nog.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je bedoelt de B204. Die heeft namelijk 16 kleppen. De B200 heeft er maar 8.Jerry schreef : En een B200 16v turbo is geleverd voor de italiaanse markt geloof ik en zijn schaars.
Groetjes
Mathy