940 of 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
qua prijs denk ik ook aardig verschil tussen sedan en estate (zoals bij 940) of valt dat mee ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ga je voor een sedan: dan is het antwoord zonder meer "ja". Wel een prijs waarvoor je even zult moeten zoeken, maar zo te lezen wil je toch een bijzonder net exemplaar (anders zou je enige werkzaamheden incalculeren en eentje nemen die in de basis goed is). Wil je een estate, dan wordt het flink lang zoeken. Een echt goede estate type 2 zal je voor dat geld waarschijnlijk niet vinden. In type 1 zijn er wat meer mogelijkheden, en die zijn door het oudere onderstel ook iets goedkoper te onderhouden.snoek38 schreef : Oh ja, is 4500 euro een bedrag waar voor je een in goede staat zijnde 960 kan vinden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&s...mp;pool=1&zipc=B " target="_blank">960 tot 5000
<a href=" www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&s...mp;pool=1&zipc=B ">965 tot 5000
<a href=" www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&s...mp;pool=1&zipc=B " target="_blank">V90 tot 5000
<a href=" www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&s...mp;pool=1&zipc=B " target="_blank">S90 tot 5000
maar wat krijg je..
- Nieuw lid
-
Voor de S90 is dat 5750, maar dat is bij een exportbedrijf: grote kans dat dat kenteken al niet meer geldig is. Daarna kom je uit bij 6750 (die RHD sla ik maar even over), en eigenlijk valt me dat nog best tegen, dat had ik lager ingeschat.
Marktplaats lijkt vaak wat goedkopere exemplaren te herbergen, daar zie ik al echte S90's opduiken voor rond de 4000.
960 zijn wel ruim binnen het gestelde budget te vinden, sedans vanaf 2350, een estate bij van Aarle voor 5300. Voor de conditie moet je toch gewoon gaan kijken, dat kan altijd tegenvallen (laatst met een vriend 800 km gereden voor een BMW waarvan de motor flink kapot leek te zijn: merkwaardige kleur olie en veel te weinig vermogen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ja, dat je vanuit de Focus de 9-serie mist, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Heel andere auto, en als je de volvo prettig vond, eigenlijk geen alternatief.
Voor het verbruik hoef je overigens de drieliter niet te laten staan. Zelf heb ik een V90 waar een 2,5 ingelepeld is, met M90 erachter. Verbruik op LPG ligt rond de 1:7,5 a 1:8, met voornamelijk lange afstanden en vrij veel fileverkeer, maar geen stad.
Mijn moeder heeft een 960 type 2 estate, met 204 pk 3.0 en automaat, verbruik op voornamelijk stadsverkeer (benzine) 1:8,5, lange afstanden 1:10. Het verschil op benzine is vermoedelijk minimaal.
Houd er wel rekening mee, dat de auto's zwaar zijn: een estate weegt rond de 1600 kg, en dus vrij hoge houderschapsbelasting.
Ik haal geen 1:10 zit daaronder meer 1:8 (en ook geen 3.0 maar 2.5 ltr)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben een beetje een eikel en wil gewoon een 6 cilinder. En mijn vrouw vindt het zelfde als ik en dat is in huize Mark I een unicum.
Maar goed: een 960 ligt anders (en ik denk beter) op de weg, het verbruik is wat hoger, onderhoud is wat duurder, mooier en turbine-achtig geluid, goed doordachte automaat, en nog wat zaken.
Ga gewoon proefrijden. Dan heb je een beeld van het gebodene. En proefrijden zou op een sleuteldag kunnen ...(moet er wel iemand z'n auto uitlenen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij Autocenter Van Esch in Eindhoven geslaagt, auto ziet er zeer netjes uit, zelfs de deurpanelen zijn helemaal gaaf.
Hij heeft 227000 op de teller(NAP),grijs lederen bekleding in top conditie, electrice verstelbaare stoel met geheugen.
Lak is ook zeer netjes, geen wasstraat auto, distributie is vervangen bij 224000 airco opnieuw afgeperst in 2007.
Onder de kap was ook gewoon echt te zien dat ie is vertroeteld, ik zou niet gek staan te kijken als die van een lid van de vereniging is geweest.
Bij aflevering word tevens de koppeling vervangen, met eventueel het vliegwiel, want bij het opkomen van de koppeling is er een trilling voelbaar, met name als je de koppeling met weinig toeren laat opkomen.
Er zit tevens drie maanden bovag garantie op, en een nieuwe APK, dit alles voor het bedrag van 3700 eurie's
Auto ook van onderen bekeken , rubbers zien er nog goed uit, geen spelling op de draagarmen, en hij zweet een klein beetje bij het carter, verder ook niets van roest aangetroffen.
Iets wat mij dus wel opviel bij de andere 960ers die ik heb bekeken en waar ik dus ook verbaast van stond, met name omdat mijn 91er 940 daar geen last van had.
Meschien dat iemand deze auto bekend is, het kenteken is LB-ZX-96.
Voor wat betreft de reactie's iedereen bedankt voor het mee denken, en tot ziens op de aankomende sleuteldagen. (Die ik overigens echt heb gemist.)
Groeten Bart.
- Nieuw lid
-
BTW: ik vroeg me ook al af waarom ik je daar niet meer tegen kwam...