trillen bij optrekken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tussenlager is vrij nieuw, versterkte veren heeft ie nooit gehad, gaffel is reeds vervangen. Trillen is pas sinds een paar weken.Adrian schreef : Mijn diesel heeft hetzelfde gehad. Wat het precies verholpen heeft is niet duidelijk. Versterkte veren, misschien? Tussenlager, niet veel van gemerkt? Bak eronderuit om gaffel te vervangen, misschien?
Bij zware belading merk ik er nog wat van.
Blijkbaar moet je voor opheldering gaan sleutelen, of geduld hebben.
Misschien nog een wat nadere uitleg, aan de hand van een proefje dat ik vanochtend heb gedaan:
In de eerste versnelling, koppeling in, rechtervoet op de rem, vanuit het stationaire toerental de koppeling langzaam op laten komen. Het toerental zakt geleidelijk, en wordt dan gecorrigeerd door de CIS-klep, zoals het hoort. Ik ervaar geen enkele trilling. Pas als ik de voet van de rem haal, en de auto begint nét te rollen, begint ie te stuiteren/trillen tótdat de koppeling volledig is opgekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
[edit] als de trilling pas begint als de bak en verder draait (je rem test) dan kan het mi niet meer de koppeling zijn maar moet het verder naar achteren toe liggen [/edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,Co
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De koppeling maar iets sneller op laten komen of anders de zaak maar eens demonteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb geen idee welke koppeling (origineel of niet) er in is gekomen. Dat heb ik laten doen. Ik rij er voorlopig maar mee door, iets vlotter vanuit stilstand optrekken. Mocht het probleem zich verergeren dan maak ik maar weer eens een afspraak in Vaassen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels ben ik er aan gewend geraakt de koppeling zodanig te bespelen dat ik er geen last meer van heb. Maar m'n vrouw klaagt er meteen over als ze de auto eens een keertje meeneemt (mooi, pakt ze lekker haar eigen Japannerke ). Het wordt ook niet erger of beter na weer eens 50.000 kilometers. Maar ja, het hoort natuurlijk niet.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dát heb ik er helaas niet voor over De handrem permanent half aangetrokken laten lijkt me wel een prima alternatiefJanneman schreef : Het zit (althans bij mij) in de koppeling zelf. Een koppeling van LUC inplaats van de originele van SACHS was helaas verkeerde besparing. Als ik zoals laatst op een flinke helling weg moet rijden, dus daarmee de koppeling even flink laat slippen, dan is het probleem voor een dag of 2 weg. Je kan dus ook het probleem oplossen door naar Zuid-Limburg te verhuizen