trillen bij optrekken
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Daarnaast voel ik het koppelingspedaal licht trillen in mijn linkervoet, als ik het pedaal bij (bijvoorbeeld) een verkeerslicht intrap om 'm alvast in de eerste versnelling te zetten.
Een aantal maanden terug is in mijn 740 een nieuwe koppeling gemonteerd, met nieuwe gaffel. Aanvankelijk ging optrekken gewoon soepel.
Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- clemens meijer
- Nieuw lid
-
Trillen alleen bij het optrekken, of ook onder het rijden( bijv. als je gas geeft)?

Clemens
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto hangt inderdaad ietsjes achterover, ik heb geen versterkte achterveren. Overigens is dit al sinds de aanschaf zo (ik heb de auto nu ruim een jaar) en heb ik nog niet eerder last gehad van trillen bij optrekken.
Het trillen (ik zou het bijna stuiteren willen noemen) is ALLEEN bij het optrekken, rijdend heb ik nergens last van.
Ik heb overigens ook nergens last van als ik in de 2e versnelling vanuit stilstand optrek. Het is dus alleen bij 1e versnelling optrekken vanuit stilstand.
Bij het vernieuwen van de koppeling is ook de drukgroep vernieuwd.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb dat ook lang gehad. Het irriteerde me mateloos. Sinds ik bij Van Hemert de bak eruit gehad heb (zie de laatste factor 700) heb ik het niet meer meegemaakt. De heren van Van Hemert hebben de prise-as ingespoten met een goedje, waardoor de koppelingsplaat gemakkelijker over de prise-as zou moeten schuiven.
Dat je het bij optrekken in de 2de versnelling niet merkt, komt misschien omdat je dan toch wat voorzichtiger optrekt (koppeling langzamer laat opkomen).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb geen idee hoe dat oppervlak is. Hoe controleer ik dat?wp001 schreef : De koppelingsplaat moet dus even slippen en dan weer meer vat krijgen. Hoe is het contactoppervlak van het vliegwiel? Misschien veel haarscheuren in het vliegwiel/starterkrans oppervlak?
Misschien nog een kleine toevoeging: ik heb er alleen last van in de eerste versnelling en bij de achteruitversnelling. Ik heb nu geprobeerd in 2e versnelling op te trekken, waarbij ik niet zo voorzichtig ben, en dat gaat redelijk soepel. Juist bij weinig gas en langzaam laten opkomen, vanuit stilstand, in de 1e versnelling of achteruit, gaat het niet goed. Geef ik flink gas en laat ik de koppeling flink snel opkomen, dan gaat het al soepeler.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij zware belading merk ik er nog wat van.
Blijkbaar moet je voor opheldering gaan sleutelen, of geduld hebben.