Verschillen rode- en gele Koni's
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat is er mis dan met de koni's voor de 940? waarom passen die niet.
Overigens, wat doen bijvoorbeeld 240 of 140 of amazon rijders met hun schokdempers?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Jeroen schreef : maarre.. als ze niet voor de 700 worden gemaakt
wat is er mis dan met de koni's voor de 940? waarom passen die niet.
Overigens, wat doen bijvoorbeeld 240 of 140 of amazon rijders met hun schokdempers?
De schokdempers voor de oude, 740, poten zijn een paar mm langer, waardoor deze net niet in de nieuwe poten passen. Is getest, met de rode koni's voor de oude neus poten in de poten van de '90 740 krijg je de schroefdop er niet op, je haalt het schroefdraad op 1 mm na net niet. (dus het hoogte verschil is de hoogte van het schroefdraad + 1 mm)
Als je gaat knutselen zou je een opvulplaatje kunnen maken om de 940 dempers in de 740 poot te krijgen, maar lijkt me niet handig.
Overigens, onder een 740 poot versta ik alles < 1989. (dus de oude, hoekkige, neus) en met de 940 poot bedoel ik elke poot uit een 7/9 met een 900 of bijbehorende tussen neus.
Ik vermoed dat de 2/1/amazon rijders gewoon geen koni's gebruiken, er zijn nog zat andere opties.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kom eens rijden met steven z'n 960 dan weet je meteen hoe het voelt.
Zijn gele koni's zijn door koni op bestelling gemaakt. Gewoon leverbaar dus. (960 1992 starre achteras.)
Overigens zijn bij mijn weten rode koni's niet te verstellen. De gele (voor) zijn onder de motorkap te verstellen. De gele (achter) moet je demonteren en draaien.....
David
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij bij mij niet . Of vergis ik me?Paul schreef : is ook instelbaar.
een tandje strakker zou wel fijn zijn af en toe.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus absoluut niet gemonteerd te verstellen!
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Gewoon goed spul, gasvulling is alleen om veroudering van de demper-olie te voorkomen.
In de bankschroef al voelbaar beter dan een Monroe oid
Ik zet ze bij voorkeur nieuw uit de doos al een "standje" strakker.
Bumprubber eraf, indrukken totdat de zuigerstang in de vertanding schiet, klick klick draaien en klaar.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een smerig voorstel David!koiter schreef : Hallo Edo,
Kom eens rijden met steven dan weet je meteen hoe het voelt.
David
Geintje opnieuw:
Excuses voor mijn flauwe grap. Helemaal onder het niveau van dit edele forum.koiter schreef : Hallo Edo,
Kom eens rijden met steven z'n 960 dan weet je meteen hoe het voelt.
Zijn gele koni's zijn door koni op bestelling gemaakt. Gewoon leverbaar dus.
Ik wil graag een rondje rijden! Zoals je ziet ben ik al een tijdje bezig met de planning van het onderstel. Vooralsnog ziet het er naar uit, dat er gele Koni's onder de Blauwe Engel komen. Al zal ik nog wel stiekem een poging doen om te proberen of er op een of andere manier FSD's onder kunnen.
Echt leuk dat dit oude draadje weer tot leven is gekomen.
@ Jeroen: Die veerpoten van een 940 zijn er echt heel gemakkelijk onder te zetten. Bij mij komen de veerpoten van een 940 lpt (sloper van Koiter) eronder In jouw geval zouden de achterdempers gewoon hetzelfde blijven. (Daar had je toch al rode Koni´s, dacht ik)