Volgende probleem (uitdaging) achterste krukas keerring
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor meedenken maar die heb ik vandaag ook beken en zijn droog.
misschien toch nog even de moeite waard om naar de O-ring(en) te (laten) kijken van je verdeler achterop de kop.
Allemaal droog reeds naar gekeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor het vervangen van de achterste krukaskeerring moet inderdaad de bak eruit en de koppelomvormer eraf. Een aardige klus.
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De plaats van de olielekkage is vaak moeilijk vast te stellen. Door de hoge motor temperatuur is de olie erg dun en loopt dan mede door de rijwind overal naar toe. Het nokkenasdeksel heeft in principe geen pakking. Is er geen lekkage op deze deelvlakken? Menigmaal heb ik ervaren dat deze afdichting een probleem geeft.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
weet zeker Timen.
Nokkanas deksel is ook droog.
We hebben motor echt helemaal schoon gemaakt en zijn stukje gaan rijden.
Olie zit dan eigelijk allen rondom krukas keerring.
Als je verder en op de snelweg gaat rijden dan zit olie weer overal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Frits, Hoe lang duurt deze reparatie? Ik vind het erg vervelend voor je. Ik heb op de sleuteldag een uur brugtijd. Als ik je er mee help, wil ik deze wel afstaan.
VKB gaat natuurlijk gewoon door. Je hebt auto's genoeg dacht ik zo, en anders kan je altijd meeknorren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor je aanbod.
Maar de klus ga ik niet doen op sleuteldag.
Denk dat we weer dag of twee bezig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb van de viercilinders al diverse keren een automaatbak verwisseld, een 960 is volgens mij kwa sleutelen ongeveer hetzelfde, eerst de bouten van de starterkrans los, zodat de koppelomvormer los is van de starterkrans, dan de cardanas loshalen, voor de ruimte haal ik hem meestal helemaal onderuit, dan het versnellingspook mechaniekje(twee stangetjes) loshalen, wel merken welke waar moet, de leidingen van de oliekoeler loshalen, bedrading van de bak loshalen(een hele pluk stekkers) en gelijk ook de accupolen loshalen(ivm de startmotor), achterste baksteun verwijderen zodat de motor achteroverkantelt,de bouten die in het blok zitten loshalen inclusief de starmotor, volgens mij kun je het beste al voordat je de laatste bakbouten loshaalt de versnellingsbakkrik eronder zetten, bak achter de motor weghalen en goed erop letten dat de koppelomvormer blijft zitten in het vliegwielhuis, mocht ie er om een of andere reden uitgaan of vallen, voorste bakkeerring altijd vervangen, want die gaat gegarandeerd lekken als je dat niet doet. als je toch bezig bent zou ik gelijk even de bakolie verversen.
groeten,Co.

- V700 register
- Nieuw lid
-