Hoe lang duurt een koppakking vervangen s90 3.0

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 10:20 #1178078 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zo zie je maar
Zo zie je maar...een goede garage is best wat waard!

Fijn dat je in ieder geval geen discussie hebt, nu succes met de oplossing!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 11:13 #1178085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Volgens mij halen Jeroen en Bas even twee auto's door elkaar. Deze hier had een lekke koppakking, en is daravoor naar de dealer gebracht.
De V90 van mjvhs heeft speling op het vliegwiel en koppelt daarom niet goed.

Je hebt helemaal gelijk, maar op het koppelen-verhaal na, klopt de tekst toch.

Gelukkig is er met de chef-werkplaats te praten, inderdaad hoop ik op een positieve uitslag voor je (én een nieuwe mattenset)

Overigens zijn er milieuvriendelijke middeltjes waar je smeer en vet mee uit de matten kunt krijgenm, die kan je dan mooi op de oude matten testen, of de oude als winterset aanhouden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 19:26 #1178124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien

is de nokkenas of assen een tandje versprongen bij het monteren?

Groet Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 00:01 #1178152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet meer...

Ben vanmiddag bij de dealer geweest.

Ik moet hem volgende week donderdag weer even een dagje brengen want sowiso trekken m,n lpi injectoren valse lucht op 2 of 3 injectoren + dat hij op benzine ook niet lekker loopt.

Gek dat ze dat niet even checken voordat ze die wagen afleveren.
Donderdag komen er dus nieuwe rubbertjes(?) en klemmetje(?) op de injectoren waarna de auto op lpg weer goed zou moeten lopen na dat ze natuurlijk het benzine probleem ook opgelost hebben.
Wel werd er gelukkig gezegd dat ze dit gelijk hadden moeten oppikken voor hem af te leveren.

Nouja, volgende week vrijdag hoop ik dat m,n 6 cilindertjes weer snorren als nooit te voren... liever hoor ik ze helemaal niet snorren :-)

Word nog vervolgt dus....

Dank zover voor raad en daad!

G

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 11:12 #1178177 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zelfde
Dat kon dus weleens hetzelfde probleem zijn op benzine en lpg. Valse lucht langs de basis van de lpi injectoren zal ook valse lucht zijn op benzine, emt als gevolg een minder mooie loop.

Inderdaad slordig dat ze dat niet meteen hebben opgemerkt, maar het kan best dat de klus domweg langer nam dan ze hoopten, en ze de auto dus ietwat te haastig terug hebben gegeven.

Nu ja, de bereidheid om het op te lossen is er duidelijk, dus het komt wel weer goed!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 13:59 #1178194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja...
Ben inderdaad benieuwd of ze gelijk naar benzine kijken... ik ga er vanuit van wel... want daar loopt ie ook niet 100% op.
<div>
<div>

</div>
<div>
Ben erg benieuwd naar de rekening ook... 
</div>
<div>

</div>
<div>

</div>
<div>
Gr,
</div>
<div>

</div>
<div>
Gideon
</div>
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 19:56 #1178222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja daar is er weer zo

Ja daar is er weer zo eentje, je brengt een auto weg om een nieuwe koppakking te monteren en je verwacht dat je hem terugkrijgt met een revisie motor, zo werkt dat niet, als je een auto wegbrengt met een opdracht wordt die vervult en niet meer, dat heb je te danken aan die mensen die zeggen, oooo heb je die rubbertjes ook vervangen, dat betaal ik niet hoor, daar heb ik geen opdracht voor gegeven, dus daarom doen ze dat op deze manier en ze hebben nog gelijk ook. Dan moet je een andere opdracht geven of zeggen dat wat ie tegenkomt ook gerepareerd moet worden. kwestie van afspreken, die jongens zijn ook al met schade en schande wijs geworden waarschijnlijk.

groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 20:06 #1178224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Korte bocht.

Is dat niet een beetje te korte bocht?

Als ik een auto wegbreng om een koppakking te vervangen, dan verwacht ik dat ik hem terugkrijg met een nieuwe koppakking en niet met haperende motor, laat staan met smeer op de matten, toch?

Kijk, dat iemand de (laten we zeggen) dynamo niet doormeet, snap ik. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 20:22 #1178226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat betreft smeer op de

Wat betreft smeer op de matten heb je gelijk( ik zou die smeer eraf gehaald hebben), maar als iemand binnen komt met, mijn koppakking lekt en moet vervangen worden, dan doe je dat dus en voor de rest mogen ze het zelf weten, als ik een koppakking vervang, zitten daar ook altijd nieuwe bougies bij en nog wat andere dingetjes die je tegenkomt, maar ik maak ook nooit prijsafspraken en geef alleen een richtprijs, omdat het ouwe meuk is en je nooit weet wat er verder nog aan mankeert. Ik heb ook nooit problemen omdat ik dat van te voren duidelijk uitleg, gaan ze daar niet mee akkoord, dan nemen ze de auto toch weer mee en zijn ze vrij om naar iemand anders te gaan, ik werk op mijn manier en als iemand daar een ander idee over heeft is dat zijn goed recht, zo werkt dat. Als die auto na het vervangen van de koppakking inhoud kan geen mens mij vertellen of ie dat daarvoor ook al deed (de eigenaar zal je namelijk altijd zeggen dat ie daarvoor perfect reed) en dat hoort dus niet bij de reparatie en moet gewoon extra betaald worden, als het veroorzaakt wordt door de reparatie vind ik wel dat de garage het niet hoort te rekenen, maar dat is de verantwoording en het geweten van de garagist en dat is bij iedereen anders.

groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 20:57 #1178233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekening is binnen....

De Rekening is 1180 euro... Eigenlijk gewoon wat ze ook verteld hebben.

Ik moet zeggen dat ik erg goed en redelijk behandeld word dus heb niets te klagen.
Ik ben het eens dat dit niet bij de koppakking reparatie hoort.

Wel is het zo dat het een appeltje eitje is als je toch bezig bent even die rubbetjes te vervangen omdat dat een veel voorkomend ding is wat gebeurt na koppakking vervanging heb ik me laten vertellen. En als de kop er toch al vanaf is is het STUKKEN makkelijker om te doen omdat ze ergens zitten waar je erg moeilijk bij komt.

Wat er ook gebeurt het intreseert me niet zoveel of ik het wel of niet moet betalen, ik wil gewoon een auto die niet schud als ik bij het stoplicht sta. :-)

Dank!

G

&#160;

Moderators: Jerry Stam