slecht station lopen MAAR niets als ik de connector bij de luchfilter los koppel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2007 16:33 #1176088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien....

Mathy schreef :
Maar als je telt hoeveel van de gaatjes daarin bezet zijn, vraag je je af, waarom Volvo niet gewoon alles in één "doosje" gestopt heeft.

Misschien heeft Volvo dat wel gedaan omdat in de Diagnosebox A (of die ene die er zit) alle basics zitten, en de accessiores in box B zitten, zoals ABS en Cruise Control.

Het had nog steeds samen gepast, dat wel. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 14:50 #1178442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gemeten
zo dat heeft ff geduurt maar ik ben maar eens gaan onderzoeken:

melding: 

2-3-1: Lambda regeling in deellast wil maar kan niet meer of minder brandstof laten inspuiten, mogelijk veroorzaakt door slecht werkende injector(en) of valse lucht.

1-1-3: De computer probeert op basis van het Lambda signaal het mengsel correct te houden maar loopt tegen de grenzen van z'n regelbereik aan, waarschijnlijk reageren de injectoren niet naar behoren.

2-3-2: Lambda regeling tijdens stationair draaien wil maar kan niet meer of minder brandstof laten inspuiten, mogelijk veroorzaakt door slecht werkende injector(en) of valse lucht

en nu?

ik heb werkelijk waar geen idee. nog steeds niet...ps het lambda lampje gaat niet branden.. (ps het lampje zelf is niet stuk :)

jeroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 10:45 #1178608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helppp
nogmaals helppp :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 10:52 #1178609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtlek
Heb je de auto al gecontroleerd op luchtlekken? kost niks anders dan wat tijd en is de meest waarschijnlijke oorzaak. Je kunt zelfs zeggen dat elke andere vervanging geen enkele zin heeft voordat je absoluut zeker weet dat de inlaat geen valse lucht trekt. Even globaal kijken is niet genoeg.. kost je minimaal een uur geconcentreerd en systematisch zoeken:  inlaatspruitstukpakking, injectorseals, gasklephuisaansluiting 2 maal, aansluiting carterventilatie op gasklephuis etc, vacuum naar rembekrachtiger, CIS klep aanslutingen, hoofdbuis inlaatlucht met alle aansluitingen (let op scheuren tussen de ribbels, buis loshalen!), aansluiting hoofdbuis naar LMM.. en alles wat ik nog vergeten ben aan de inlaatkant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 17:10 #1178628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ... aanvullend

... en in aanvulling op Johan: alle luchtslangklemschroeven goed stevig aandraaien. Verder: de connector van je luchtmassameter controleren op goed contact: schoonmaken en contactspray.

Groet,

Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 19:00 #1178639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer raad

Hoi Jeroen,

Een vriendje van mij heeft destijds de lmm goed doorgeblazen van de zijkanten met een luchtspuit en daarna de stofzuiger er op gezet. Dus eerst beide luchtslangen los halen en dan die handelingen doen. Vervolgens heeft hij er van dat spul ingespoten (ik zal het maar glijmiddel noemen) waardoor de klepjes in de luchtmassa meter beter gingen functioneren. Het punt bij lage toeren, zoals in stationair, is dat er soms te weinig druk is om de klepjes goed te laten openen. Bij hogere toeren neemt de luchtflow wat toe, en gaat het klepje meer/beter open.

Het klinkt wat knullig, maar het werkte wel. Tja, wat je al niet van een boordwerktuigkundige met een P1800es, Amazone en een 240 kunt leren......

Mogelijk de moeite van het proberen waard. En anders, met iemand afspreken die een goede lmm heeft en die er even in zetten. Als het probleem dan verdwenen is, dan weet je dat je lmm aan het einde van zijn latijn is. Let op dat er nogal wat verschillende versies over de jaren zijn ingebouwd af fabriek. Dus voordat je er aan begint, eerst goed het model nummer van de lmm checken. Misschien iets voor een zelfsleuteldag.

Ik zou geen sloper kopen, want die zijn meestal ook niet goed. Dan helaas investeren in een nieuwe.

Overigens wel raar dat de lamba sonde geen foutmelding geeft, want dat was bij mij voortdurend het probleem. Maar misschien is het mengsel net goed genoeg zodat de lambda sonde geen foutmelding geeft.  

Ik zal voor je duimen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 21:11 #1178657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op!
Als je zo'n LuchtVOLUME meter met een flap er in doorblaast zal dat best verbeteren, een luchtMASSA meter (LMM) met een platinadraadje blaas je finaal kapot!

Moderators: Jerry Stam