wil niet meer starten....... Opgelost !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef : Dit vraagt om even serieus brainstormen, wat gebeurt er als je 1 injector loshaalt, de eindtrap voor de injectors wordt minder belast, dus er loopt minder stroom, de spanning op de andere injectors wordt dus hoger, er moet dus ergens een overgangsweerstand zitten, als je bij het begin begint, zekering 1(ECU en Brandstofpomprelais) en 11 (brandstofpomp zelf) plus de klemmetjes waar ie inzit zo schoon mogelijk maken met waterproof schuurpapier en de zekering vervangen door een nieuwe, het volgende wat overal tussenzit is de zogenaamde massa strippen, voor het injectiesysteem (en ook veel andere dingen) zit een soort van centrale massa, waar dus veel klemmetjes van de massa afkomen aan de rechterkant van de auto, ter hoogte van de voeten ruimte van de bijrijder, daar zit ook rechts een bescherm paneel, en daar moet het volgens mijn schema's achterzitten, ook allemaal schoonmaken en ook de strip zelf zit op het chassis gemonteerd met een boutje of een parker, deze ook reinigen en in de vasoline zetten, je bent dan toch in de buurt van de Ecu, dus gelijk controleren of de stekkers goed vastzitten, klemmetjes die er zowat afvallen eraf halen en voorzichtig ietsje dichter knijpen zodat ze weer vast zitten, dan onder de motorkap, de gehele motor heeft een aantalstekkers waarmee hij is doorverbonden met de chassis bedrading, dit zijn grote vierkante stekkers met een aantal draden eraan, nu moet je op zoek naar een stekker groen/rode draad en een groene draad (pulsdraad van de injectors) erin, dit zijn nl de plus draad van zowel de CIS/klep als de injectors, deze is dus van vitaal belang, checken of ie vast zit deze stekker, openmaken-losmaken en kijken of er ergens tekenen zijn van corrosie of verbranding, is alles goed inspuiten met contactspray of wd40 en weer terugmonteren, verder zit er volgens de tekening niets tussen, ik weet dat er wel een soort van las in de bedrading zit maar dan moet je de draadboom opensnijden en dat lijkt me niet iets wat je zomaar moet doen, dit eerst maar weer eens checken we moeten niet alles tegelijk willen tenslotte, en uiteindelijk gaan we het vinden.
Co,
Ik heb onder de motorkap alle zichtbare aansluitingen onder handen genomen, ook de accuklemmen (niet helemaal schoon) + zekeringen. De aardklem voor de injectie + ECU zit die IN de cabine (dus niet in de motorruimte)? . Moet ik daarvoor het schutboard onder het dashboard (bijrijder) wegnemen ?
Hij slaat op dit moment - ongeacht motortemperatuur - weer goed aan, maar het is onbetrouwbaar gebleken. Heb heel erg het gevoel dat we in de goede richting zoeken; heb aldoor al gedacht dat het een contactkwestie moest zijn. Jouw analyse wijst in dezelfde richting.
Hartstikke bedankt zover. Ik ga morgenavond verder met de aardleiding van de injectie etc. Wacht even je antwoord af.

Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
De aardklem zit volgens de Vadis rechts, in de voetenruimte van de bijrijder, je moet daar het kunststofpaneel weghalen, en daarachter kan nog de regelunit zitten, die moet je dan ook loshalen inclusief frame en daarachter zit ie.
Succes , Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef :
De aardklem zit volgens de Vadis rechts, in de voetenruimte van de bijrijder, je moet daar het kunststofpaneel weghalen, en daarachter kan nog de regelunit zitten, die moet je dan ook loshalen inclusief frame en daarachter zit ie.
Succes , Co.
Co,

Ik heb de aardklem bij de ECU gevonden; zit inderdaad bij de rechterbijrijdervoet tegen het schutboard rechts (achter de verdikking/doos aldaar). Alles daar was werkelijk brandschoon en zgan eerlijk gezegd, maar ik heb de contacten toch maar schoongemaakt en ingespoten.
Hij slaat nu weer keurig aan, ongeacht de motortemperatuur; ik houd het op de slechte en weerstandgevende contacten in de motorruimte en met name de negatieve accupool aansluiting op het chassis. Ik kijk het nu even een weekje aan en zal daarna voor het forum een kort verslagje maken met als titel spookstarten.
Jij nogmaals bedankt voor het meedenken en de (naar het nu lijkt) juiste analyse !
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ondanks alle aandacht, hulp en ingrepen (zie de historie van de startproblemen) slaat de Volvo nu toch weer niet aan als hij warm is. Daarmee is mijn geduld wel zo'n beetje op. Met zo'n auto is niet te rijden. Ik ga ermee naar een speciaalbedrijf auto-electronica (ACDC in Amsterdam; heb ik goede ervaring mee) om het op te lossen. Ik meld de uitkomst aan jullie voor het dossier.

- V700 register
- Nieuw lid
-
edgouverneur schreef :
ACDC in Amsterdam; heb ik goede ervaring mee
inkoppertje
Dit werd inderdaad "Highway to Hell"
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
grapje van Jeroen,
prima bedrijfje, ik ging er vaak heen op de Amstelveense weg. ook in ZO haal ik nog wel eens onderdelen. ze zijn er zeer behulpzaam. je moet denk ik wel gericht onderzoek op componenten door hen laten doen of je moet er net een volvofiel treffen. van de componenten van de gasinstallatie zullen ze wel verstand in huis hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian,
Is ook mijn ook (lange) ervaring met ACDC, daarom verbazing bij bericht van Jeroen (en generatiekloof voor deze versie AC/CD ?). Bedankt !

- V700 register
- Nieuw lid
-
ACDC Amsterdam heeft mijn startproblemen opgelost.
Oorzaak:
- vervanging relais van de injectoren (was gecorrodeerd)
- reparatie van het systeem relais .
Hij start nu weer als de beste !!

Alle meedenkers, en specifiek Co van Vliet, bedankt in ieder geval !!