Zingend differentieel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 23:56 #1168065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zit in een soort van
Het zit in een soort van plastic tube, ik gebruik het meestal als ik een motorblok in elkaar zet voor de laggerschalen, want het plakt zo lekker en het blijft er goed tussenzitten, als je dan de nieuwe motor start heeft ie gelijk goeie smering. Het gebeurt overigens wel meer dat er geen aftapplug onder zit, geen probleem haal je toch gewoon het pannetje aan de achterkant los, wel voorzichtig dat je de pakking niet beschadigd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 11:44 #1168096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb het tubetje gevonden
Co,
Heb het tubetje gevonden. Zal het tzt een sproberen, heb de wagen nog niet binnen maar vorige week een week meegekregen om hem uit te proberen.
Ik had het differentieel vorige week al leeggezogen via het vulgat met een vacuumpomp en dunne slang. Dat ging prima! Goedje toegevoegd en werd iets minder. Misschien werkt dit spul beter. Ik zie wel, anders zet ik er een keer een andere achterbrug onder.
Bedankt en groetjes,
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 11:21 #1168323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog wel een achteras
Ik heb nog wel een achteras liggen, van een 940, als je effe op zoekt wat jij eronder hebt zitten, er staat een streepjescode links op de as net naast de schokbreker, daar kun je een overbrenging uithalen via vadis. die as heeft ongeveer 130.000 gelopen en was stil.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 13:13 #1168335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere 2de hands achteras
andere 2de hands achteras eronder knutselen is altijd de meest economische oplossing. Met een brug en een baksteun is het met 2 man in een halve dag te doen.
zoals al eerder gezegd, wel rekening houden met overbrengingsverhouding maar ook met Snelheidsmeter/wel of niet ABS (pulsring in het differentieel, er zijn meerdere varianten)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 17:56 #1168373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Co, Jan
Bedankt. Ik weet het, het is een vrij gemakkelijke klus. Heb het al eens eerder gedaan zo'n starre achteras. Ik heb de wagen nog niet binnen Co. Ik heb het goedje al klaar liggen en ga het eens proberen waneer ik de wagen heb. Kan misschien nog een week duren, er is ook geen haast bij om de wagen direct af te leveren.
Ik heb het hele internet afgezocht naar zingende differentielen van een Volvo maar NIKS kunnen vinden. Behalve problemen met de V70 AWD, maar dat wist ik al. IK heb kennelijk gewoon domme pech.
Robert 

Moderators: Jerry Stam