storingcode 3.1.1: Deze quest beëindigd?? Lijkt wel zo!

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 12:16 #1167781 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic carterventilatie?
Volgens mij heb je de slang van de carterventilatie te pakken. Die zit net onder het inlaatspruitstuk in het motorblok bij de 4e cilinder (richting je stuur). Er zit een plastic doosje op je motorblok met daarin een rond filtertje/zeefje. Dat is om de olie een beetje tegen te houden. Dit zeefje moet je eens schoonmaken, en de slang lostrekken en doorspoelen met remmenreiniger of iets anders wat vet oplost. De olie-achtige dampen uit je carter worden via deze slang weer je luchtinlaat ingevoerd. Daardoor wordt je luchtregelklep en CIS-klep zo vies. En dit alles heeft invloed op de stationair motorloop. Ik heb niet alles teruggelezen, maar was je luchtfilter goed?

Ah Willem was sneller! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 13:38 #1167794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren,
Eerst bedankt en ik heb weer wat te proberen. Ik ga zoeken waar dit filtertje/roostertje bij mij in mijn B234F zit..
uitslag volgt...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 17:24 #1167835 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Slangenkuil
Hallo Hans
Ik heb even bij die van mij gekeken en wat foto's gemaakt. Helaas zijn die wat groot om hier erbij te zetten (en als ik ze verklein, gaat misschien net dat verloren, wat we willen zien). Kun je wat duidelijker aangeven waar dat slangetje zit en vooral ook hoe dik het is? Ik heb namelijk het idee, dat je een ander slangetje bedoelt dan dat van de carterventilatie die hierboven genoemd wordt. Als je me via een prive bericht (linksboven) je email adres stuurt, kan ik je de foto's wel opsturen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 16:31 #1167973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carterontluchting....
Mede volvoïtis lijders,
De foto's van Mathy kan ik niet geopend krijgen, ook computers op m'n werk geven aan dat het een ongeldige bitmap is terwijl het een jpg bestand is....
Dus toch maar met die slangen bezig geweest. Uit de beschrijving van de carterontluchting haal ik genoeg vertrouwen. En wat blijkt... het roostertje is inderdaad redelijk vies, hoewel ik er nog wel doorheen kan kijken. Na schoonmaak wilde ik het terugzetten toen bleek dat het kleine buisje opzij, waar een vacuumslang aan zit die achter het gasklephuis aangesloten is, los zit van het fiterhuis.. Dus geen vacuum meer... Ik heb het losgesneden, afgeplugd en de vacuumslang ook afgeplugd.
Resultaat?: Bij (koude) start loopt de motor wat laag (vooral bij overschakelen van benzine naar gas), maar daarna keurig tegen de 800 rpm.... Flink wat gereden en het blijft allemaal heel keurig! Bij de plaatselijke dealer (Broekhuis Emmen) een nieuw fiterhuisje besteld met nieuw vacuumslangetje (samen ong. E 5) en dat maandag maar eens monteren. Durf het bijna niet zo te stellen maar
"It seems that the end of thís quest is nearing.."
Maandag komt (hoop ik) de voorlopige einduitslag, hoewel ik me goed realiseer dat dit eigenlijk niet de storingscode op kan leveren waarmee ik dit draadje begon... Maar als er geen symptomen zijn ben je niet ziek toch?
Hmmm Heb ik voor de eerste keer een "dealer ervaring" en dan blijkt dat "er een doosje zoek is" en je raadt het al... in dat doosje zitten nét mijn onderdelen.. Maar ja, als er geen doosje meer zoek raakt is het er morgen, dan dus meer....

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 20:27 #1168736 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Carterontluchting
Deze reactie is door de moderator verplaatst naar <a href=" www.volvo700vereniging.nl/?q=node/11973 ">hier.

Moderators: Jerry Stam