koppeling stinkt of ??
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zijn de diafragma veren soms te slap? Dit komt wel eens over als de koppeling over de kop is gedrukt.
Opruwen van het vliegwiel kan ook wel helpen. FW= FN*f
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Ha Rob,Rob Hiemstra schreef : wrijvingskracht is normaalkracht (kracht loodrecht op het oppervlak) maal de wrijving
Rob
Je bedoelt dus te zeggen hoe ruwer hoe meer wrijving, en hoe meer druk ook? Dat wisten we toch al?Of snap ik het nu even niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar om nog even door te gaan
Als de druk op je platen (FN) te klein is zou je dit kunnen compenseren door f (wrijving) groter te maken en toch een fatsoenlijke werking van de koppeling (FW) te krijgen.
Of dat werkt in de praktijk geen idee
Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb even meneer Bruinshoofd moeten raadplegen om mijn vermoeden te bevestigen, maar f staat voor de wrijvingscoëfficient.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook de drukgroep????
Zoals eerder door diverse andere beschreven klinkt dit als een niet goed aansluitende set waardoor de boel slipt.
Of het dan een "slappe" drukgroep is, of een koppelingscylinder die de boel niet goed van druk laat komen (dus eigenlijk de boel laat slippen) is moeilijk te zeggen.
Hoe staat je koppelingspedaal???
Hoog?? dus net intrappen en als vrij zijn???, dan zou daar wel eens het euvel in kunnen zitten.
Maarreh, je hebt het laten doen, dus heb je toch garantie??????
(ik neem aan dat je bij de dealer geweest bent)
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat ook wel eens wil gebeuren, is dat ze de koppelingsplaat er verkeerd om in zetten. Meestal pakt ie dan niet of matig vanaf de montage. Maar het natuurlijk kunnen, dat ie een tijd lang net genoeg gepakt heeft, maar na enige slijtage nu op het punt komt dat je echt merkt dat ie verkeerd om erin zit.
Op veel platen staat al jaren welke kant naar voor of achter moet, maar ik heb ook al gezien, dat dat op de verkeerde kant stond.
Groetjes
Mathy
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Hey Mathy,Mathy schreef : Op veel platen staat al jaren welke kant naar voor of achter moet, maar ik heb ook al gezien, dat dat op de verkeerde kant stond.
Hoe zie je dan welke kant goed is? Ik bedoel als we de lettertjes niet mogen geloven.