Kunnen vrouwen dit ook allemaal leren?.....geintje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 21:04 #1157420
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervelendste geval is ..
waar rook is is vuur, zo ook bij backfire. Het ergste geval is niet dat je luchtfilter wordt weggeblazen, maar een motorbrand. De oorzaak van backfire is, dat het brandbare mengsel buiten de verbrandingsruimte (boven de zuiger dus) tot ontbranding komt. Oorzaak kan zijn, kleppen, CO afstelling, bougies. Laat er zo snel mogelijk naar kijken!
Emo
Emo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 21:16 #1157421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus toch
geen sterk verhaal. Kga morgen direct even afspraak maken. In het ergste geval (dus <u>en</u> kleppen <u>en</u> bougies <u>en</u> verdeelkap etc.) hoeveel tijd is garage dan kwijt aan het herstellen?Hoe groot is de kans dat de verkoper dit niet heeft bemerkt? Aangezien ik dit vanaf dag 1 al had. Of kan dit van het een op andere moment optreden?
Enne....wat is CO afstelling?

Hanneke
Enne....wat is CO afstelling?

Hanneke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 21:24 #1157423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie.
Of het je uitkomt, ook qua afstand, mag je zelf bepalen, maar als je gewoon de onderdelen kunt krijgen bespaar je jezelf een hoop centen. Ik woon in Den Bosch en ik heb onlangs zelf mijn verdelerkap (en rotor!!) bougiekabels en bougies vervangen.
Mocht je dus zelf de handel willen vervangen, wat me gezien je eerdere vraag een goeie tip lijkt, dan nodig ik je uit dat bij mij voor de deur te toen en indien nodig kan ik je assisteren. Als je de onderdelen dus hebt, zou ik zondag als suggestie doen. Je moet er niet te lang mee rondrijden.
Kunnen we gelijk een blik op de auto werpen. Ik ben geen topmonteur, maar een beetje kijk heb ik er wel op.
<a href="/?q=node/7216" target="_blank">Zie hier,</a> stuur me maar een berichtje bij interesse.
Mocht je dus zelf de handel willen vervangen, wat me gezien je eerdere vraag een goeie tip lijkt, dan nodig ik je uit dat bij mij voor de deur te toen en indien nodig kan ik je assisteren. Als je de onderdelen dus hebt, zou ik zondag als suggestie doen. Je moet er niet te lang mee rondrijden.
Kunnen we gelijk een blik op de auto werpen. Ik ben geen topmonteur, maar een beetje kijk heb ik er wel op.
<a href="/?q=node/7216" target="_blank">Zie hier,</a> stuur me maar een berichtje bij interesse.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 21:25 #1157424
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkoper??
Verkopers doen maar 1 ding, jaja verkopen, maar ik ben sceptisch, ze verkopen je het wrak van de weg voor een bijna nieuwe auto. Weet je de kilometerstand en of de kop nog niet is uitgesteld. Door het rijden op gas slaan je kleppen in en zullen de klepstelplaatjes al snel dun worden. Ga ook voor orginele bougiekabels, verdelerkap enz. CO betekent de afstelling van het mengsel, niet te rijk niet te arm zeg maar. Geef je een tip, maak een afspraak met Timen Smit uit Vaasen dan komt het wel goed denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 21:58 #1157431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkoper = Garage
Heb mn oude VW Polo 1.9 D geruild tegen Volvo. klinkt raar? Aangezien ik al langer problemen met mn Polo had (defecte 5e versnelling, koppelingsset al vervangen, stuurbekrachtigingsmotor of is het pomp al vervangen, Al halve auto ontdaan van roest en zelf opnieuw gespoten en gloeidraden naar de haaien en het bleek dat het blok eruit was geweest en te ver naar het dashboard er opnieuw in was gezet ....etc..etc), heb ik gezegd dat ze m mochten hebben als ze een andere auto (bij voorkeur Volvo)voor me hadden die geen schade auto was en waar ik nog jaren in kon rijden. hij mocht 8 jaren ouder van me zijn.
Ja..ja... begin maar te lachen, maar ik had het helemaal gehad met die Polo die ik toch al nooit vertrouwd had. En Volvo is fantastisch merk, staat bekend om sterke motor en is degelijke betrouwbare auto. Zo is het gekomen en zo is het gegaan.

Ze hebben wel kleppen vervangen en nieuwe APK erop gedaan. 287.676 km op de teller. Of de kop is uitgesteld weet ik niet.

Ja..ja... begin maar te lachen, maar ik had het helemaal gehad met die Polo die ik toch al nooit vertrouwd had. En Volvo is fantastisch merk, staat bekend om sterke motor en is degelijke betrouwbare auto. Zo is het gekomen en zo is het gegaan.

Ze hebben wel kleppen vervangen en nieuwe APK erop gedaan. 287.676 km op de teller. Of de kop is uitgesteld weet ik niet.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 22:18 #1157434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik lach niet hoor
Heb er wel begrip voor, je kunt een auto zo zat zijn. Je zegt dat er kleppen vervangen zijn dat betekent dat de kop eraf is geweest en daar geen vervelende verassingen zitten.
Dat klopt wel met de kms stand rondom de 300K is het wel bekeken met de volvokoppen op gas. Volgens de officiele garage dan, gelukig is door een ingreep er nog wel wat uit te halen.
Dat klopt wel met de kms stand rondom de 300K is het wel bekeken met de volvokoppen op gas. Volgens de officiele garage dan, gelukig is door een ingreep er nog wel wat uit te halen.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 23:15 #1157444
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Dames kunnen ook Klussen
Hoi Hanneke,
Ik ben net klaar met het helpen van mjn vriendin met een grote klus, dus wat dat betreft ben ik dames gewend de ook kunnen klussen. Ik woon zelf in nijmegen en pruts veel aan mijn volvo 940. Als je wilt kan ik wel een keertje kijken of ik wat voor je volvo kan betekenen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
Groet Bouke
Ik ben net klaar met het helpen van mjn vriendin met een grote klus, dus wat dat betreft ben ik dames gewend de ook kunnen klussen. Ik woon zelf in nijmegen en pruts veel aan mijn volvo 940. Als je wilt kan ik wel een keertje kijken of ik wat voor je volvo kan betekenen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.
Groet Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 23:29 #1157446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leve de klussende vrouwen;-)
ha Bouke,
Zie nou wel dat ze bestaan...hihi. En mijn motto is 'Als ik aan mn eigen huis kan klussen, kan ik het aan mn auto ook leren'.
Altijd handig een ervaren Volvoclub lid in Nijmegen. Thanx!
Hanneke
(ben me inmiddels aan het inlezen over 'backfires'....)
Zie nou wel dat ze bestaan...hihi. En mijn motto is 'Als ik aan mn eigen huis kan klussen, kan ik het aan mn auto ook leren'.
Altijd handig een ervaren Volvoclub lid in Nijmegen. Thanx!
Hanneke
(ben me inmiddels aan het inlezen over 'backfires'....)
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 00:12 #1157451
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Draai alvast een slangklem los
Een van de vervelende bijkomstigheden bij backfire is de druk die ontstaat in het luchtinlaat traject. Daardoor kan de luchtmassameter sneuvelen, en dat wil je niet want die is nogal duur. Om de schade te beperken is het verstandig voordat je gaat rijden een van de slangklemmen bij je luchtinlaat los te draaien. Zodat die er makkelijk afschiet bij een backfire. Dan is de kans op schade een stuk kleiner. Ik zou de slang van de carterventilatie losmaken, die zit lekker dicht bij de motor en dus de ontploffing. Ik heb gezocht naar een plaatje van het motorblok om hem aan te duiden, maar kan die zo snel niet vinden... Misschien weet iemand anders nog een duidelijk plaatje hier op het forum.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2007 00:52 #1157457
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mathy zou zeggen
Hallo Hanneke
Mathy zou zeggen: "Let maar niet op wat Mark Suidgeest zegt."
Groetjes
Mathy
Mathy zou zeggen: "Let maar niet op wat Mark Suidgeest zegt."
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam